• Anonym (oroligmamma)

Vårdnad om syskon

Undrar vad ni har för erfarenheter, har pratat med en advokat och enligt honom kommer det inte vara några problem för mig att ha barnen hos mig så länge de är små. Den ena är snart 2 och den andra är 1 månad bara. Han sa att man inte skiljer på syskon så tills minsta är 3 år så borde växelvis boende inte komma på tal, eller?:/

• Svar på tråden Vårdnad om syskon
  • Anonym (oroligmamma)

Men vad konstigt, för advokaten lät väldigt säker på sin sak. Små barn hamnar hos mamman, så länge allt står rätt till där. Och när ett syskon kommer med i bilden splittras de inte! Har du vart med om något liknande?

• Anonym (oroligmamma)

Ja men om de har samma pappa..och läs på internet vad som står om vårdnad av små barn under 3 år så ser du att växelvis boende är inte något man har då de inte har någon riktig uppfattning om tid och rum!
    Det jag tror är dåligt är ifall den lilla bor med mej och storasyster ska vara borta varannan vecka utan sitt syskon, det tycker jag inte känns rätt. Och en advokat måste väl vara väl uppdaterad med info angående sånt här tycker jag....!? 

• Anonym (oroligmamma)

Dumma kommentarer kan vi skippa! Ett nyfött barn bor med mamman, det är jag som burit det i min mage och den knyter an till mig i början,jag ammar osv. Det är så naturen skapat det

Svar på tråden Vårdnad om syskon