• Violafrojd

    Tips tack! :)

    Hej!
    Nu har jag och min sambo varit tillsammans några månader och innan det var vi väldigt nära vänner i 3 år (så ni inte tror att vi kastar oss in i något för fort!)
    Men vi går runt och längtar efter en liten, börjar redan planera vårt framtida liv tillsammans osv. Tanken är då inte att vi ska ha barn NU, men kanske inom en framtid 1-2 år. Jag ska precis börja plugga igen och han har ett välbetalt arbete som gör att vi båda klarar oss och även kan lägga undan en del pengar så hade väl våran budget innan vi skaffar oss det lilla knytet, vi hade tänkt landa på ca 50 000 kr. För lite?
    Jag vet att det är en tid kvar tills vår dröm går i uppfyllelse men jag kan inte sluta knappa in "barnvagnar" och andra fina ord på google.
    Jag är lite av en retrobrud, en gammal emmaljunga från 70 talet hade inte suttit helt fel men så känner ungefär såhär "nää, jag vill ha nytt och fräscht till vårat barn" 
    Jag har kollat lite på märken: englesina vittoria hade inte suttit helt fel, är helt kär! men den finns inte i Sverige, inte vad jag kan se i alla fall.. så om jag inte råkar besöka mitt hemland Italien innan vår är född så vad kan ni rekommendera som är i samma klass? Och har ni några fina tips på spjälsängar och andra möbler som behövs! Jag tänker inte sätta foten på IKEA för att handla baby prylar! ;) utan jag vill lägga ner lite mer slantar och inte vara så värst vanlig!

  • Svar på tråden Tips tack! :)
  • Stormborn

    På vagnfronten är jag bara kär i Emmaljunga Inglesina säljs inte i Sverige (men de är fina ) Gesslein Panorama är en vagn jag "alltid" velat pröva.

    Stokke har en rund spjälsäng som är härlig, babydan har haft en oval (den har vi) men tror den har utgått ur sortimentet nu. Leanderbädden är fin

    Vad gäller skötbord gillar jag faktiskt Ikeas bäst leksvik serien har precis lagom höjd för mig

Svar på tråden Tips tack! :)