• RockaTot

    Måste jag ha en iPhone för att lyssna på musik

    Jag vill kunna lyssna på musik via mobil och eller från datorn till min förstärkare trådlöst och jag har inte riktigt förstått om det går med Android & bluetooth? Googlar jag det hittar jag mest om airplay och till det fungerar väl bara en iphone eller har jag förstått det fel? Sedan försöker jag hitta en bluetooth adapter till förstärkaren vet inte om detta jag hittat är det jag söker www.elgiganten.se/product/ljud-bild/streaming-och-mediaspelare/I30BTRE12X/i-want-it-30-pin-bluetooth-mottagare-i30btre12x Sätter man den på förstärkaren? Men är den bara för iPhone? Ser att det står så men var inne på elgiganten och har för mig att det var den lösningen de presenterade för mig, men de kanske inte uppfattade tydligt nog att jag inte har en iPhone. Så är det någon som kan hjälpa mig, går det att lyssna på musik trådlöst utan iphone via samsung mobil till vanlig förstärkare? Hur och vad behöver jag iså fall?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 21:04
    Eller fungera airplay för Android & pc? Kanske det gör, eller?..

  • Svar på tråden Måste jag ha en iPhone för att lyssna på musik
  • slazh

    Airplay är Apple´s standard därför finns det inbyggt stöd för Airplay i iPhone (Apple gör iPhone). Det finns en öppen standard som heter DLNA som din förstärkare kanske stöder. Bluetooth är mindre bra för det ger en kvalitetsförsämring på ljudet och den du länkar till är bara för iPhone. Det finns program till pc som kan skicka till en Airplay mottagare.

    Om din förstärkare stöder DLNA (kolla i specifikationerna för din förstärkare) och är nätverksansluten så kan du ansluta din Samsung mobil till samma nätverk trådlöst och sen spela upp media genom Samsungs Allshare app som följer med mobilen.

Svar på tråden Måste jag ha en iPhone för att lyssna på musik