• Anonym (Kaffedraken)

    livrädd

    För runt 15 år sen förlorade jag en son i plötslig spädbarnsdöd. Själva saknaden av sonen har jag kommit över men inte rädslan att få barn igen.  Sen har man väl på nått sätt blivigt bekväm av sig med. Fri och inga måsten och krav. problemet är bara att det här med rädslan med att få barn har gort att jag söker mig till äldre kvinnor idag som anser att jag har gort mitt för den mänskliga överlevnaden eller rent av inte kan få barn på grund av antingen det ena eller andra. Men önskar ju innerst inne träffa en kvinna i min egen ålder eller några år yngre som inte behöver känna sig som farmor till mina vänner. så förhållandena har ofta gått i kras på grund av detta. Hur ska jag göra för att kunna träffa nån man kan lita på som är klar med dessa frågor eller är det så att jag rent utav ska kapa min ledning för att kunna vara övertygad att det inte blir några barn för min del. Mår skit i mellanåt på grund av detta.

  • Svar på tråden livrädd
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men så är du verkligen på det klara med att du inte Vill ha barn då? Det kanske är därför det känns tryggare för dig att vara med äldre kvinnor också, inte bara för att de själva inte kan få barn utan kanske också för att en sådan relation inte ger utrymme för dig att fundera på vad du verkligen vill. Barnafrågan är redan körd liksom, så då behöver du inte fundera på den ens. Medan med en fertil kvinna så kanske det öppnar upp känslor och funderingar hos dig som du inte riktigt vet hur du ska ta tag i?

     

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ligger mycket i det du säger. därför fundera jag på om det nu skulle vara ett bra alternativ att kapa min ledning så behöver jag inte ens fundera själv utan kan liksom ragga på vem som.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (räddhare) skrev 2013-05-14 01:10:21 följande:

    Ligger mycket i det du säger. därför fundera jag på om det nu skulle vara ett bra alternativ att kapa min ledning så behöver jag inte ens fundera själv utan kan liksom ragga på vem som.


    Så som jag brukar tänka om jag befinner mig i svåra val och måste ta ett beslut, är "Vilket kommer jag ångra mest?". 

    Så - vilket kommer du ångra mest, om du försöker se i ett längre perspektiv?

    1. Att du kapade ledningarna och aldrig gav dig själv möjligheten att skaffa barn igen.

    2. Att du gav dig själv möjligheten att komma till insikt i barnfrågan.
  • Anonym (Kaffedraken)

    som sakt var barn är jag ganska övertygad om att jag inte vill ha. Som jag sa det är bekvämt utan måsten och krav. Och som du sa, med en äldre kvinna  slipper jag ens fundera. Men jag vill ju kunna träffa en yngre kvinna men detta vågar jag inte idag för det ligger mycket i vad du säger. Vill inte ens att frågan kommer upp. Kan ju fördärva hela förhållandet. Bara för att jag vägrar.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (räddhare) skrev 2013-05-14 01:41:15 följande:
    som sakt var barn är jag ganska övertygad om att jag inte vill ha. Som jag sa det är bekvämt utan måsten och krav. Och som du sa, med en äldre kvinna  slipper jag ens fundera. Men jag vill ju kunna träffa en yngre kvinna men detta vågar jag inte idag för det ligger mycket i vad du säger. Vill inte ens att frågan kommer upp. Kan ju fördärva hela förhållandet. Bara för att jag vägrar.
    Ja men om du verkligen vet att du inte vill ha barn, klart du då kan kapa ledningarna. Dock ställer jag ju mig fortfarande frågandes till om du på riktigt är på det klara med vad du vill - för annars hade du väl bara gjort det utan större funderingar?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har mycket med min mandlighet att göra med. Menar hur jävla kul är det att det bara vissla till å sen är det klart. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (räddhare) skrev 2013-05-14 01:53:22 följande:
    Har mycket med min mandlighet att göra med. Menar hur jävla kul är det att det bara vissla till å sen är det klart. 
    Så det du mår skit emellanåt är för att du inte vill kompromissa med din bild av vad manlighet innebär?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det jag är rädd för är att finna kärleken och sen ska det skita sig i att jag inte vill ha barn. Därför stöter jag på kvinnor som inte kan få eller som anser att de har gort sitt i barnafödslen. men jag vill ha en kvinna som är i min ålder och inte ska behöva känna sig som farmor när vi är ute. men mår skit av att mina förhållanden inte håller på grund av denna frågan. Vilket det kanske inte kommer göra om jag kapar mig. lätt för en 35 åring att byta kille om det är barn hon vill skaffa.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (räddhare) skrev 2013-05-14 02:14:55 följande:
    Det jag är rädd för är att finna kärleken och sen ska det skita sig i att jag inte vill ha barn. Därför stöter jag på kvinnor som inte kan få eller som anser att de har gort sitt i barnafödslen. men jag vill ha en kvinna som är i min ålder och inte ska behöva känna sig som farmor när vi är ute. men mår skit av att mina förhållanden inte håller på grund av denna frågan. Vilket det kanske inte kommer göra om jag kapar mig. lätt för en 35 åring att byta kille om det är barn hon vill skaffa.
    Ja fast ska en tänka i termer om att det inte är någon idé att ge sig in i ett förhållande för att det kanske spricker av den eller den anledningen, ja, då går det ju Aldrig att ge sig in i ett förhållande? Jag tänker att så längre du är ärlig med dina intentioner från början så har ju du gjort ditt så att säga. Och sen tänker jag också att de flesta kvinnor 30+ som ännu inte har barn, åtminstone Vet huruvida de vill ha barn eller ej. En kvinna på säg 32 år som känner att hon kanske vill ha barn inom några år, kommer ju inte satsa på en relation med en man som är tydlig med att han inte vill ha några barn - därav kommer en sådan relation aldrig få en riktig chans att inledas, tänker jag. 

    Men sen visst, om du inte villig att alltid köra med kondom så finns ju alltid risken att kvinnan blir med barn. Och även om hon tidigare varit på det klara med att hon inte vill ha några, så är det ju aldrig det skrivet i sten - lika lite som det är skrivet i sten att du aldrig kommer vilja ha barn, och då kanske dumpar din nuvarande icke-fertila kvinna för att ge dig i jakt på någon yngre som kan göra dig till pappa igen. 

     
Svar på tråden livrädd