• junismammahannah

Snälla HJÄLP, Matvägrar - tips, erfarenhet?

Jag känner mig så maktlös & orolig & blir glad för alla tips & erfarenheter som ni kan dela med er av!
    Min dotter, snart 11 mån gammal matvägrar så gott som helt sen en vecka tillbaka, jag ammar en gång på kvällen utöver d får hon inte i sig mer än lite proviva fruktdryck, ett par små bitar bröd & vatten (ingen gröt el välling), hon har varit lite små kinkig med mat sen vi börja vid 6 mån, leker gärna eller äter själv under tiden el helt o hållet & även om hon inte alltid åt så mycket som jag önska så åt hon iaf någonting.. En tand bröt igenom för ett par dagar sedan o ytterligare en har el ska komma närsom, kan detta orsaka att hon vägrar äta? Jag har provat allt i matväg, alla sätt att servera o låta henne äta sjäkv, varmt kallt, sitta, stå, ute, inne.. Har någon mer en liknande erfarenhet?? Har någon tips?? Detta tar upp all kraft o energi o jag vill så gärna att hon ska äta igen

• Svar på tråden Snälla HJÄLP, Matvägrar - tips, erfarenhet?
  • JWall

Hej. Jag har också en liten kille på 10-månader som är jätte dålig på att äta. Han fick sina två framtänder för någon vecka sedan och då åt han absolut ingen mat utan ville bara amma samma sak när undertänderna kom. Så jag tror nog att det kan bero på tänderna utifrån min erfarenhet. Men visst är det otroligt stressande och jobbigt när de inte äter :(

Svar på tråden Snälla HJÄLP, Matvägrar - tips, erfarenhet?