• Anonym (fb)

    Facebook. Hur ändra så ingen ser det man "gillat" ?!?!

    blir fan tokig snart... har sällt in sekretess mm men ändå så verkar folk få uppdateringar om vad jag "gillar" och "kommenterat".. varför???? hur ändrar jag det???

    vet att förr så kunde det dyka upp på startsidan när mina vänner gillade något eller kommenterande så stod det typ:
    " xxxx gillar ett inlägg" eller "xxxx har kommenterat ett foto". Men nu verkar de flesta ha ändrat sina insällningar så att folk inte kan se vad de gillar och kommenterar.
    Men på mig verkar varerna jävla vän se vad jag gillar och kommenterar... fruktansvärt störande.......... hjälp?    

  • Svar på tråden Facebook. Hur ändra så ingen ser det man "gillat" ?!?!
  • Bitchos

    Tror inte att det går att ändra. Det är bara de som har mer än 100 vänner som ser flödet till höger.

  • Anonym (fb)
    Bitchos skrev 2013-05-14 19:05:16 följande:
    Tror inte att det går att ändra. Det är bara de som har mer än 100 vänner som ser flödet till höger.

    aha wtf... jag har under 100 vänner så därflr jag inte ser ett skit ???!!
    irriterande
  • Anonym (smartis)
    Anonym (fb) skrev 2013-05-14 19:59:47 följande:

    aha wtf... jag har under 100 vänner så därflr jag inte ser ett skit ???!!
    irriterande
    Det går inte att ändra så ingen ser vad för sidor och sånt som du gillar.
    Själv har jag löst det med två konton, så om jag ska skriva något till ett företag eller gilla en sida som jag inte vill att andra ska se så byter jag till det andra kontot, på det kontot har jag bara mig själv som vän :)

    För att det ska gå att öppna ett extra konto måste man ha ett annat epostkonto än den man har :)
  • Anonym (fb)
    Anonym (smartis) skrev 2013-05-14 20:03:27 följande:
    Det går inte att ändra så ingen ser vad för sidor och sånt som du gillar.
    Själv har jag löst det med två konton, så om jag ska skriva något till ett företag eller gilla en sida som jag inte vill att andra ska se så byter jag till det andra kontot, på det kontot har jag bara mig själv som vän :)

    För att det ska gå att öppna ett extra konto måste man ha ett annat epostkonto än den man har :)

    Aha ja så kan man ju göra.. men i mitt fall är det mest att jag inte vill att min ena vän xxxx ska se att jag kommenterat eller gillat hos en annan vän
  • Anonym (fb)

    Så anledningen att jag inte längre kan se vad andra gillar o kommenterar är alltså pga att jag har under 100 vänner?

  • Bitchos

    Japp! Jag rensade bland mina vänner en dag och när jag kom under 100 försvann det och när jag gick över 100 kom det tillbaka. Så nu måste man ju hålla sig över 100 vänner - nyfiken som man är ;)

  • Anonym (fb)

    fy fan hahaa fb alltså... ok någon som vet var man hiittar vänner som inte är "vänner",  typ spamma sig till några "vänner" som egetnligen är företag/organisationer osv men som räknas som "vänner"???

  • Aprilia77

    Någon som vet om ens vänner kan se om man kommenterar, gillar eller lägger upp bilder i en sluten medlemsgrupp?

  • Bitchos

    Nej, de ska de inte göra. Har en kompis som är med i en sådan grupp och jag har aldrig sett något och jag vet att hon är ofta aktiv där. Hon har heller inte sett i de slutna grupper jag är med i.

Svar på tråden Facebook. Hur ändra så ingen ser det man "gillat" ?!?!