• Anonym (orolig tjej)

    fick ni också hemorrojder????

    okej jag fick hem hemorrojder efter förlossningen( sticker ut som 3 st ärtor från analen) o jag hatar det! fyfan det känns så äcklig och ofräscht! är jag den enda som fick hemorrojder efter graviditet eller?

    jag frågade mig barnmorska om det var vanligt att få hemorrojder efter graviditet, då nickade hon tveksamt och sade `` njaa....det kan förekomma``  vadfan känns som om jag var den enda som drabbades av detta, eller fick ni det med?  

  • Svar på tråden fick ni också hemorrojder????
  • Anonym (karin)

    Det är jättevanligt. Jag känner många som drabbats. Använd hemorrojdsalva och tvätta rent med barnolja efter toalettbesök så blir det bättre.

  • FruNyfiken

    Japp, fick också efter förlossningen! Den förklaring jag fick var att det berodde på att jag fick krysta nästan en timme innan barnet kom ut. Fick ta smärtstillande i nästan sex månader vid toalettbesök. Men efter det har jag aldrig haft problem igen!

  • FruNyfiken

    Kan tilläga att vid nästa graviditet, tvillingar, fick jag stora bråck i underlivet istället. Det var nog ännu värre!

  • Anonym (mm 2)

    Ja jag fick egentligen en gigantisk....så stor att den nästa syntes bakifrån när jag stod upp. Fruktansvärt vidrigt. Iallafall berättade jag redan på bb före barnmorskorna att den gjorde ont! Fick då receptbelagd salva och även recept på salva+suppar så jag kunde behandla hemma. 2v senare var allt borta! Så skönt kan meddela att jag haft.mindre hemorojjder innan och behandlat med receptfria läkemedel å det har fungerat sådär tycker jag.

Svar på tråden fick ni också hemorrojder????