• Anonym (blä)

125 i Iq är väl inte så jävla speciellt??

Min kompis gjorde ett IQ-test via sitt jobb och fick då veta att hon har ca 125 i IQ. Hon är verkigen som vilken person som helst och jag har aldrig märkt att hon skulle vara smartare än andra. Nu går hon runt och skojar om det här med hennes höga IQ, och det retar mig. Så jävla speciellt är det väl inte att ha 125 i IQ. Hade inte Eninstein typ 170?

Jag har inte testat mig men det känns som jag skulle få betydligt högre än henne om jag testade.

Vad ska jag säga till henne när hon skojar om det här? Så trött på att höra henne prata om sin IQ Skrikandes

• Svar på tråden 125 i Iq är väl inte så jävla speciellt??
  • Anonym (.)

det känns väl inte riktigt värt att skryta om något sådant, när iq egentligen bara är förmågan att kunna uppfatta mönster?

• SupersurasunkSara

Tja oavsett så är det ju ganska trist att höra sånt för jämnan. Fråga henne varför  hon drar upp det hela tiden.

• Anonym (blä)
    Anonym (.) skrev 2013-05-15 21:37:19 följande:
    det känns väl inte riktigt värt att skryta om något sådant, när iq egentligen bara är förmågan att kunna uppfatta mönster?
    Hon skryter väl inte direkt utan skojar om det. Om hon gör något så säger hon "haha, det måste ha att göra med min IQ".

Men jag tycker inte ens hon behöver nämna sin IQ för jag ser inte vad som är speciellt med 125? Kom igen när du har 160 liksom...
  • Anonym (tralala)

9 procent av befolkningen (enligt wikipedia) ska ha högre än 120 IQ. Dock så vet jag inte om befolkningen är Sveriges befolkning eller hela världens :s

• Anonym (blä)
    Anonym (tralala) skrev 2013-05-15 21:40:10 följande:
    9 procent av befolkningen (enligt wikipedia) ska ha högre än 120 IQ. Dock så vet jag inte om befolkningen är Sveriges befolkning eller hela världens :s
    Finns det siffror på sånt? Och skulle hon ligga på över 90 procent av befolkningen?? Det är ju helt sjukt ju.
  • Anonym (tralala)
    Anonym (blä) skrev 2013-05-15 21:41:20 följande:
    Finns det siffror på sånt? Och skulle hon ligga på över 90 procent av befolkningen?? Det är ju helt sjukt ju.
    Haha, på wikipedia finns det allt ;)
  • underligt

Tycker inte att hon kan skryta om att hon har ett högt IQ. Högre än medel absolut, men inte högt.

• Brumma

Tja, det är enbart 6,7% av Sveriges befolkning som har ett IQ mellan 120 o 129...
    Om man går efter Wechslers värderingstabell som är det vanligaste..
    Så jo, det ÄR faktiskt lite att skryta om ;)

Varför inte gå in på Mensas sida tex o kolla vad du själv får? ;)

• Anonym (blä)
    underligt skrev 2013-05-15 21:43:51 följande:
    Tycker inte att hon kan skryta om att hon har ett högt IQ. Högre än medel absolut, men inte högt.
    Nu har jag läst lite och det verkar ju som man bara behöver typ 130 för att gå med i mensa och då är ju inte 125 så dåligt trots allt. Men hon borde inte springa runt och snacka om det hela tiden i alla fall!
Svar på tråden 125 i Iq är väl inte så jävla speciellt??