• SmultronSöt

    Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)

    Tjenixen Glad

    Tänkte starta en tråd där man kan posta sina ultraljudsbilder samt berätta om det är en tjej eller kille på bildenTungan ute 

    Jag är otroligt nyfiken på om det är en lite kille eller tjej jag har i magen, men tänker nog inte ta reda på det / fråga om vad det är på nästa ultraljud... Däremot vill jag gärna spåna och amatörmässigt gissa vad det blir och så får vi se om det stämmer när bäsen kommer! Hjärta

    Jag vill naturligtvis ha er hjälp med att förutspå om det är en kille eller tjej som väntas, och i så fall varför ni tror det! Flört

    Kanske finns fler som jag som vill posta sina bilder där man ännu inte vet könet men tycker att det är kul att bara gissa själv och med hjälp av andras bilder och förslag gissa vad det kan vara för någon sort man har i magen. 

    Bilden jag postar är från mitt ultraljud i vecka 12, ska på nytt ultraljud den 27:e (är då i vecka 20) så då lägger jag upp den med så får vi se om någon ny information blivit synlig, haha!  

    Ha det bäst!

    (P.S Min bäse petar redan i näsan... Drömmer)

    vad tror ni...?



     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 19:51
    Då kan jag meddela att på min ultraljudsbild är en liten kille! :)
  • Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)
  • Äit
    EllaLo skrev 2021-05-09 11:19:11 följande:

    12+6, magkänslan säger pojk men har några nära som sagt flicka när de har fått se ul bilden... någon som är duktig på att se vad det kan vara för kön? :)


    Tror tjej! :)
  • Lillablåvalen

    När barnmorskan gjorde KUB för någon dag sen, så mätte kroppen 12+4 och huvudet mätte först 12+3 och sen 12+1 Hon gav mig 12+1 och menade att jag ändå kommer bli snittad - tredje barnet. Enligt mig själv var jag 12+3 när KUBen gjordes, då jag hade stenkoll på ägglossningen och gjorde grav-test en vecka efter äl och fick pluss (hade jag varit i v11+6 på kuben betyder det att jag fick positivt gravtest med clearblue digital 5 dagar efter äl haha).

    Men till dilemmat - på min ultraljudsbild ser man nuben. Men kan man avgöra om det är tjej eller kille, i och med att datumet är lite ?oklart?? Om jag skulle vara i 12+3 eller 12+4 på kuben, är nuben färdig då? Vad tror ni att det är?

    Hoppas ni förstår min röriga förklaring! Tack på förhand

  • viljaa
    EllaLo skrev 2021-05-09 11:19:11 följande:

    12+6, magkänslan säger pojk men har några nära som sagt flicka när de har fått se ul bilden... någon som är duktig på att se vad det kan vara för kön? :)


    Hej! Ser tyvärr inte nubben, har du fler bilder? Grattis oavsett!
  • viljaa
    Lillablåvalen skrev 2021-05-11 17:54:24 följande:

    När barnmorskan gjorde KUB för någon dag sen, så mätte kroppen 12+4 och huvudet mätte först 12+3 och sen 12+1 Hon gav mig 12+1 och menade att jag ändå kommer bli snittad - tredje barnet. Enligt mig själv var jag 12+3 när KUBen gjordes, då jag hade stenkoll på ägglossningen och gjorde grav-test en vecka efter äl och fick pluss (hade jag varit i v11+6 på kuben betyder det att jag fick positivt gravtest med clearblue digital 5 dagar efter äl haha).

    Men till dilemmat - på min ultraljudsbild ser man nuben. Men kan man avgöra om det är tjej eller kille, i och med att datumet är lite ?oklart?? Om jag skulle vara i 12+3 eller 12+4 på kuben, är nuben färdig då? Vad tror ni att det är?

    Hoppas ni förstår min röriga förklaring! Tack på förhand


    Hängde med på förklaringen, glasklart! I 12+5 kan man säga med ?säkerhet?. Men detta ser ut som en pojke tycker jag, har dock lite svårt att utläsa vad som är ryggraden! Men om det är var jag tror så lutar nubben över 30 grader=pojk
  • EllaLo
    viljaa skrev 2021-05-11 18:57:27 följande:

    Hej! Ser tyvärr inte nubben, har du fler bilder? Grattis oavsett!


    Tack så mycket :)! har tyvärr lite dåliga bilder men har en print ifrån en ul video som man kanske kan tyda lite bättre?

  • Rosahimmel86
    Lillablåvalen skrev 2021-05-11 17:54:24 följande:

    När barnmorskan gjorde KUB för någon dag sen, så mätte kroppen 12+4 och huvudet mätte först 12+3 och sen 12+1 Hon gav mig 12+1 och menade att jag ändå kommer bli snittad - tredje barnet. Enligt mig själv var jag 12+3 när KUBen gjordes, då jag hade stenkoll på ägglossningen och gjorde grav-test en vecka efter äl och fick pluss (hade jag varit i v11+6 på kuben betyder det att jag fick positivt gravtest med clearblue digital 5 dagar efter äl haha).

    Men till dilemmat - på min ultraljudsbild ser man nuben. Men kan man avgöra om det är tjej eller kille, i och med att datumet är lite ?oklart?? Om jag skulle vara i 12+3 eller 12+4 på kuben, är nuben färdig då? Vad tror ni att det är?

    Hoppas ni förstår min röriga förklaring! Tack på förhand


    Skulle säga pojke på denna men är ingen expert :)
Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)