• Anonym (Grannen)

Min idiot till granne bygger altan...

Klockan är nio på kvällen och han lägger golvet tillsammans med sitt äldsta barn. Dessa kompletta idioter vet inte vad de gör. Altanen är sned och därför har de sågat massor med plankor snett. DE MÄTER INTE ENS! Utan sågar, lägger ner och ser om det passar, sågar lite till, slipar lite, lägger ner, sågar lite till.. Alltså SERIÖST.

När får man ringa störningsjouren/securitas? Sågen låter rätt mycket. Jag har en bebis och våra andra grannar (radhus) har två små barn. 

• Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...
  • Kinya
    Pyret 85 skrev 2013-05-22 09:33:39 följande:
    Så du menar att folk som jobbar aldrig kan renovera?? När sjutton skulle de ha tid med det mellan 8-18 på vardagar????
    Du vet väl att det inte är en rättighet att bygga en altan? Kan man göra det så att ingen störs så gör man det. Men om man endast kan göra det sena kvällar. Ja, då får man göra det dagtid på sin semester, betala någon för att göra det dagtid eller låta bli.
  • pellepelle
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:10:26 följande:

Vi pratar inte med dem. Pappan frågade mig, medan min make stod bredvid, varför jag är gift med en svensk man. Han påstod att svenska män är värdelösa. Så nej, jag tänker inte säga ett ord till honom.
    Altanen däremot, jisses... Stackars nästa hyresgäster, om dessa någonsin flyttar. 
    Bygger de altan på en hyresrätt? Vad är det för hyresvärd som tillåter att de bygger en altan utan fackkunskap? De flesta skulle ju inte ens tillåta det alls.

Så TS- du kan ju kontakta hyresvärden och påpeka vad som föregår. Hen lär ju inte bry sig om oljudet, men definitivt att någon bygger en sned altan på hens fastighet!
  • MrsPenn

Där jag bor har de som byggt altan fått betala en slags hyreskostnad per kvadratmeter altan.
    Det ska inte vara gratis! Jag vet en granne som nästan dubblade sin lägenhetsstorlek tack vare en gigantisk altan.

Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • SnurriggirrunS
    MrsPenn skrev 2013-05-22 10:37:24 följande:
    Där jag bor har de som byggt altan fått betala en slags hyreskostnad per kvadratmeter altan.
    Det ska inte vara gratis! Jag vet en granne som nästan dubblade sin lägenhetsstorlek tack vare en gigantisk altan.
    Det låter ju helt sjukt, det går ju inte att bo på en altan och bör därmed inte räknas in i boarean.

Så hemskt griniga folk är här inne. Vad spelar det för roll om han har bygglov. Folk kan verkligen störa sig på allt möjligt, grannen får väl ta den smällen sen, det är ju ändå inte TS problem. Tänk på alla andra som inte har barn som dygnet runt får stå ut med skrik, klampande på golv, leksaker som slängs på golvet eller tappas från hög höjd, ungar som kastar ner farliga saker i trädgårdar så att djur kan skadas, som sparkar boll på gården, som springer runt i tvättstuga och källare, som har vattenkrig med vattnet från tvättstugan, som springer runt och knackar på dörrar i tid och otid, pallar frukt och bär i trädgårdarna, som gastar och skriker på sina föräldrar och vice versa och när de växer upp och blir tonåringar så spelar de hög musik, kör bilar utan ljuddämpare, slänger skräp omkring sig, sitter med sina stora kompisgäng och häckar på gårdarna. Alltså allvarligt talat...låt människan bygga sin jäkla altan och tänk över vad ni själva gör för att störa era grannar på bästa möjliga sätt, särskilt ni som har barn. Tyvärr så är det "normala" saker som man ska behöva stå ut med, men vissa tål inte att grannen för lite liv i ett par dagar...dessutom är kl bara 21 på kvällen. Barnen får väl lära sig att sova trots att det är oljud runt omkring.
  • Millicent
    Waldo skrev 2013-05-22 10:26:15 följande:
    Jag ska ta mig fan aldrig flytta!

Vi är 4 familjer i vår trapp. Vi är vanliga människor i åldrarna 65 till 30 med liv och familjer däremellan
    Vi är alla respektfulla för varandra och är medvetna om att ibland kommer det ljud från en eller annan granne.
    Det är liksom ett ge och ta.
    En bäbis vrålar på natten och en annan granne duschar när h*n kommer hem sent från sitt skiftarbete.

Vi bygger dessutom altaner och klipper gräset, grillar och har kalas
    Utan att bli störd av diverse surfittor

Hem ljuva hem, liksom
  • Bengt ek
    SnurriggirrunS skrev 2013-05-22 10:50:00 följande:
    Det låter ju helt sjukt, det går ju inte att bo på en altan och bör därmed inte räknas in i boarean.

Så hemskt griniga folk är här inne. Vad spelar det för roll om han har bygglov. Folk kan verkligen störa sig på allt möjligt, grannen får väl ta den smällen sen, det är ju ändå inte TS problem. Tänk på alla andra som inte har barn som dygnet runt får stå ut med skrik, klampande på golv, leksaker som slängs på golvet eller tappas från hög höjd, ungar som kastar ner farliga saker i trädgårdar så att djur kan skadas, som sparkar boll på gården, som springer runt i tvättstuga och källare, som har vattenkrig med vattnet från tvättstugan, som springer runt och knackar på dörrar i tid och otid, pallar frukt och bär i trädgårdarna, som gastar och skriker på sina föräldrar och vice versa och när de växer upp och blir tonåringar så spelar de hög musik, kör bilar utan ljuddämpare, slänger skräp omkring sig, sitter med sina stora kompisgäng och häckar på gårdarna. Alltså allvarligt talat...låt människan bygga sin jäkla altan och tänk över vad ni själva gör för att störa era grannar på bästa möjliga sätt, särskilt ni som har barn. Tyvärr så är det "normala" saker som man ska behöva stå ut med, men vissa tål inte att grannen för lite liv i ett par dagar...dessutom är kl bara 21 på kvällen. Barnen får väl lära sig att sova trots att det är oljud runt omkring.
    Håller med föregående talare, dom som bryr sig om allt i den
    här tråden är dom värsta grannarna,grannar ska man ha så lite
    som möjligt att göra med då blir det minst problem, värst är
    barnfamiljer .Skit i om nån bygger altan ! sköt er själva istället Cool
  • MrsPenn
    SnurriggirrunS skrev 2013-05-22 10:50:00 följande:
    Jaså du tycker det? Drömmer Själv tycker jag det är sjukare att bara för att du bor på nedre botten så ska du få ta över precis minsta lilla gräsmatteplätt bara för att DU ska bygga altan.

Några av grannarna har rejäla missfoster till altan, DÄCK, till sin lilla 34-kvadrats-etta.
    Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • Anonym (lol)

HAHA XD Klappmongon. Klart dom får såga bäst fan dom vill under dagtid men ja, kvällstid får man klaga. Vet dock inte riktigt vilken tid som gäller.

• Bengt ek
    MrsPenn skrev 2013-05-22 12:08:36 följande:
    Jaså du tycker det? Drömmer Själv tycker jag det är sjukare att bara för att du bor på nedre botten så ska du få ta över precis minsta lilla gräsmatteplätt bara för att DU ska bygga altan.

Några av grannarna har rejäla missfoster till altan, DÄCK, till sin lilla 34-kvadrats-etta.
    Naturligtvis bygger dom väl på sin egen uteplats
    som dom får betala för, hur stor lägenheten är har väl
    inte med saken att göra!  Har du inget annat för dig än
    att kolla på grannarna hela tiden ? du är nog bara avundsjukCool 
  • Anonym (Sara)
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-22 09:39:44 följande:
    Ok nu läste jag allt TS har skrivit. Altaner får man som någon skrev inte bygga hur som helst, speciellt inte som hyresgäst, kolla upp om grannen ens har tillstånd.
    Vi bor i radhus (hyres) med trädgård, som jag fattade det som att TS också gör? 
    Här säger hyresvärden att vad du gör i trädgården lägger dem sig inte i, så länge du inte gör åverkan på fasaden och är beredd att plocka bort det när du flyttar om den nya hyresgästen inte vill överta det.
Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...