• Anonym (Adopterad)

    jag som adopterad

    jag är 17år

    Min mamma berättade för mig när jag var 10år att jag var adopterad. Jag kände redan innan att jag inte såg ut som mina föräldrar som min syster och bror gjorde.

    Vi har inte pratat så mycket om mina biologiska föräldrar eller min tvillingsyster som dem behöll. Jag fick då ett foto som dem skickat.

    Nu är de så att jag var inne på Facebook och klickade runt lite, sedan ville jag kolla om det fanns någon som hette så som min syster gjorde och jag hittade henne! 

    Till min fråga. Kan jag eller borde eller ska jag skicka en vänförfrågan till henne??? Hon borde också ha frågor till mig som jag har till henne.   

      

  • Svar på tråden jag som adopterad
  • Tealhawk

    Vet din syster om att hon har en bortadopterad syster? Om inte kanske det vore bäst att prata med hennes föräldrar först så de kan breaka nyheten för henne innan? Men om hon vet det tycker jag du kan skicka :)


    These are not the droids you're looking for
  • Kpax

    Vet du hur det kom sig att de adopterade bort en av er? Får man ens göra så? Eller det kanske inte var i Sverige?
    Hur som helst tycker jag du ska skicka en vänförfrågan, hon har säkert lika många frågor som du! :) 

  • Anonym (Adopterad)

    Tack alla, jag skickade en.

    Jag är född någonstans i usa och min syster vet att jag finns. Jag tror dom adopterade bort mig för att dom inte hade så mycket pengar eller så ville dom bara ha ett barn. vet faktiskt inte!

    Om ni undrar något är det bara att fråga, jag har själv så många frågor i mitt huvud.

  • Anonym (Adopterad)

    hon accepterade förfrågan, jag vet inte vad jag ska skriva till henne eller jag har ju massa olika funderingar men vad skulle ni skriva till er syster/bror tvilling för första gången om ni hade en?

  • alynda

    Du kan ju börja lite försiktigt med att säga att du är glad att ha hittat henne o fråga om hon vet vem du är :)

  • Doofie
    cupiditas skrev 2013-05-27 21:13:05 följande:
    Gör det och lycka till! Berätta gärna hur det går :)
    Don't hate me because i'm beautiful.
Svar på tråden jag som adopterad