Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Sova utan att bli vaggad 4 mån..

Hon är som sagt liten. Prova ett bra bärredskap (sjal eller ergonomisk bärsele), eller sätt dig och guppa på en pilatesboll. Det gick fint för mig även som höggravid med 1-åring. 

• Flickan och kråkan
    alskadebarn01 skrev 2013-05-28 20:34:09 följande:
    Ja tack för tipsen, ska prova med något av det!
    jag förstår att ni tycker att det är tidigt,  det tycker jag också men när man e helt själv hela tiden och hon e ett riktigt famnbarn kan de skada ryggen endel, tänkte mer på att det kanske finns några smarta tips! :)
    jag tycker att närhet ger trygghet, det är viktigt. Men skulle inte skada om hon ville somna utan att bli buren! :) 
    Nej, det är klart att det inte skadar om barn somnar utan att bli burna . Jag råkar bara ha två barn som inte uppskattade det så för oss var det helt enkelt enklast att hitta ergonomiska sätt att bära. Vi använder inte vagn heller så det kändes naturligt att ha de små i sjal när de skulle somna. Sitta och guppa på pilatesboll upplevde jag inte heller som jobbigt. Enklast för vår del helt enkelt. Inte jobbigt för ryggen och de somnade fort. Man tipsar ju utifrån sin egen erfarenhet. Ni får testa er fram vad som passar er.
Svar på tråden Sova utan att bli vaggad 4 mån..