• Chocoholica

    Du vet att du är disträ när...

    ... en bild säger mer än tusen ord...
    Vad har du gjort/ varit på väg att göra som är helt tokigt?
    Bilden är tagen igår och det var farligt nära... Ni behöver inte posta bilder. Ni får om ni vill men är intresserad av att veta hur disträa ni kan vara så jag slipper skämmas så bedrövligt... Tungan ute



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-30 17:26
    Här kommer en till: När du tror stenhårt du ska ta ditt barn till BVC på fredag och mannen några timmar efter inbokad besök säger att det var idag. Åh fyf*n vilken ångest jag fick nu. Skäms som en hund! Ringde upp barnmorskan och lämnade meddelande men hon har inte hört av sig än.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-07 22:46
    Fick tid på BVC rätt snabbt efteråt. Det blir dyrt att gömma dock. 100 kr + påminnelseavgift. Dock är ju det viktigaste att allt (de kollade på) är mer än godkänt (läkarens ord).
    Ja nu åter till ämnet: Kom på en till: Du vet att du är disträ när du märker att ditt barn är törstigt och du går fram till din mamma som sitter och dricker kaffe på ditt köksbord och du tar tag i hennes nacke och ska börja ge henne vatten med sked... Skäms
  • Svar på tråden Du vet att du är disträ när...
  • Barnlangtan

    Idag när jag lagade middag så började jag hälla makaronerna (dvs. de torra som jag måttade upp) i durkslaget när de i själva verket skulle ner i grytan ..


    Seize The Day
  • Hallonröd
    Agent007 skrev 2013-06-01 22:49:04 följande:
    Jag satte mig på tåget när tanken slog mig "jag fick väl med mig telefonen!?" Så jag öppnar ytterfacket. Tar fram mobilen, låser upp den och ser att jag inte har fått några nya sms. Då drar jag slutsatsen att telefonen är kvar hemma. ^__^
    Petalouda skrev 2013-06-01 23:10:32 följande:
    ... Du kommer till jobbet och lägger handväskan i kylen och matlådan i skåpet i omklädningsrummet. Dröjde en bra bit in på lunchen när en kollega knackar mig på axeln och skeptiskt frågar om det är min handväska som ligger i kylen.


    *Hahahaha*
  • Hallonröd
    Barnlangtan skrev 2013-06-04 21:54:14 följande:
    Idag när jag lagade middag så började jag hälla makaronerna (dvs. de torra som jag måttade upp) i durkslaget när de i själva verket skulle ner i grytan ..
    *hahaha*
  • Barnlangtan
    Körsbärspaj skrev 2013-05-31 11:56:05 följande:
    Jag var nog inte helt alert den dagen jag använde Listerine som ansiktsvatten. Har som tur är inte försökt mig på att gurgla med ansiktsvatten än...
    Låter som den gången när jag trodde att jag hade stylat mitt hår med hårgele när jag i själva verket hade smetat ansiktsrengöring i håret ... Funderade HELA DAGEN varför mitt hår inte blev bra på morgonen, tills jag PÅ KVÄLLEN insåg vad som var fel med "hårgelen".. Skäms

    Till mitt försvar så var båda flaskorna/tuberna blåa, stod nästan bredvid varandra och de var i samma storlek .. 
    Seize The Day
  • mliee

    när man är super kaffesugen, gör kaffe och går och sätter sig i soffan för att vänta på att de ska bli klart, några timmar senare ser man att kaffet står helt orört. 

    Tar kroppstvål i håret och kommer precis på när man lagt händerna på huvudet  "nej just, de här va inte schampoo"

    slänger in kläder i tvättmaskinen, sen när man ska hänga upp det blir man förvånad över hur torra alla kläder är, eller så hade man helt enkelt glömt att sätta igång maskinen

    tar ansiktsskrubb som tandkräm

    ännu värre, nära på smörja min nygjorda tatuering med tandkräm istället för bepanten!

    när det redan är tänt inne på toan, man går in stänger och låser dörren och sedan släcker lampan och undrar varför den inte lyser (händer nån gång varje vecka)

    Letar nyckeln när jag ska ut med hundarna, hittar den inte så lämnar olåst och när jag kommer hem så sitter nyckeln i dörren. eller så har man låst men möts ändå av att nyckeln sitter kvar i dörren. 

    åker till affärn för man MÅSTE verkligen handla, men när man väl är där så vet man inte alls vad man ska ha och åker hem med massa onödigt.

    ojoj.. massor av sånt här händer mig dagligen! älskar denna tråd, fick mitt dåliga humör att försvinna haha och känner mig inte lika ensam med att vara lite förvirrad ibland(ofta)Drömmer

  • Chili123

    Råkar åka hem med jobbmobilen, vaknar halv sju nästa (såklart lediga) morgon av att det ringer in sjukanmälningar och sjuksköterskor (jobbar inom vården).

    Och nr man ska kalka av kaffebryggaren, kör brygg efter brygg med ättika och vatten och undrar varför vattnet fortsätter vara brunaktigt... Visar sig nästa morgon att det gamla kaffefiltret med gammal sump har legat i hela tiden haha

  • KimPossible

    Jag älskar den här träden. Den fick mig att kolla om ytterdörren var låst. Att jag egentligen gick upp för att kissa får jag väl bortse ifrån. Jag fick lite extra motion bara när jag fick kliva ill ur sängen igen. Tur jag hittade tillbaka iaf och kom ihåg att jag borde sova.


    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Körsbärspaj
    mliee skrev 2013-06-04 22:54:24 följande:
    Tar kroppstvål i håret och kommer precis på när man lagt händerna på huvudet  "nej just, de här va inte schampoo"
    Jamen just det, så gjorde jag ju också en gång. Efter tre omgångar "schamponering" var jag oerhört förbryllad över att det inte ville löddra ordentligt. Insåg då att jag hade använt duscholja. Skäms
    Barnlangtan skrev 2013-06-04 22:19:15 följande:
    Låter som den gången när jag trodde att jag hade stylat mitt hår med hårgele när jag i själva verket hade smetat ansiktsrengöring i håret ... Funderade HELA DAGEN varför mitt hår inte blev bra på morgonen, tills jag PÅ KVÄLLEN insåg vad som var fel med "hårgelen".. Skäms

    Till mitt försvar så var båda flaskorna/tuberna blåa, stod nästan bredvid varandra och de var i samma storlek .. 
    Haha, jag kan ju tyvärr inte skylla på likadana förpackningar, bara att jag inte fungerar före några liter kaffe... Flört
     
  • Petrol

    Hyran är att betrakta som en oväntad utgift, varje månad.
    När man börjar fundera på om man stängde av kaffebryggaren/drog ur micron, eller strykjärnnet, vänder hem igen för att dubbelkolla, och inser att man inte haft micro kaffebryggare eller strykjärn på ett par år minst.

  • slamkrypare
    Chili123 skrev 2013-06-05 03:23:07 följande:

    Och nr man ska kalka av kaffebryggaren, kör brygg efter brygg med ättika och vatten och undrar varför vattnet fortsätter vara brunaktigt... Visar sig nästa morgon att det gamla kaffefiltret med gammal sump har legat i hela tiden haha
    Hihi, skulle precis skriva samma sak! Med tillägget att jag tänkte "Men, varför luktar det kaffe, jag dricker ju inte kaffe?"

    När jag var höggravid och skittrött pga smärta av foglossning osv så åkte jag en dag till Sibylla och handlade lunch. Skulle äta på jobbet så jag betalade och gick ut till bilen igen. När jag startat bilen och är på väg att köra kommer en kille springande och viftar med armarna. Jag tittar mig omkring och förstår att det är mig han menar så jag vevar ner rutan. Då tar han ner min mat som jag tydligen ställt på taket medan jag låste upp bildörren (gammal bil, ingen fjärrkontroll) och sträcker in till mig genom fönstret.

    För många år sen när jag bodde närmare jobbet cyklade jag varje dag och hade så gjort i ett par års tid, alltid samma väg. En morgon glömde jag visst svänga där jag skulle, men tänke att "ääh, jag orkar inte vända, jag kan ta nästa istället". Svängde in på nästa väg och undrade varför jag inte hade tagit den vägen förut, den borde ju bli närmare! Ett tiotal meter senare insåg jag att det var en återvändsgata, det var DÄRFÖR jag alltid tog den andra vägen.

    Här om dagen försökte jag touchscreen-zooma (ni vet, två fingar - dra isär) på ett helt vanligt A4-papper. Fnissade gott åt mig själv och var glad att ingen såg mig.
  • minzann

    Lägger på jalapenos på leverpastejen istället för gurkan till 2 åringen till frukosten. 

    Hörde honom bara humma och sen bad han om mer mjölk! :) 

  • mice

    Ibland får jag hjärnsläpp och kommer inte alls ihåg hur man stavar vanliga ord..

    Ricktig, unjefär, himmle osv...

    Och jag tycker ändå att jag har riktigt bra språk annars! 

  • Chocoholica

    Kom på en till: Du vet att du är disträ när du märker att ditt barn är törstigt och du går fram till din mamma som sitter och dricker kaffe på ditt köksbord och du tar tag i hennes nacke och ska börja ge henne vatten med sked... Skäms


  • 3llie

    När du kommer på en sak som verkligen visar hur disträ du är, så du bläddrar ner till botten av denna sidan för att skriva det men när du har kommit så långt så har du glömt vad det var...

    En i mitt område har satt upp lite lappar här omkring och berättar att han saknar sin laptop som han lagt på taket på bilen innan han körde iväg...

  • Chili123

    När du ska ge systerdotter barnmat på burk, och häller upp kattmat på en tallrik och ställer in i micron... Tur att jag kom på mig i tid!

  • mammamebarn

    Jag har lyckats leta mig fördärvad efter mina arbetshandskar flera gånger under dagen, tar ett par nya o hittar de andra bredvid rabatten, vid målarburken, i rullebören....
    Tror jag ska hålla mig till en aktivitet resten av dagen. 


    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
Svar på tråden Du vet att du är disträ när...