pappa UTAN barn
Min dotter har varit väldigt anti sin far och jag har inte vänt henne mot honom, tvärtom. Han ställer till det för sig själv. Och deras relation har inte varit den bästa till att börja med då hon aldrig bott ihop med honom men trots detta så tar det inte lång tid för henne att tänka glada tankar om sin far. Det gör hon automatiskt.
Men visst, hon är lättpåverkad för när hon varit hos sin far är hon istället anti mig - den lilla stunden det tar vid överlämningen. Hon känns lite anti i alla fall men jag tror hon hamnar lite mitt emellan - en lojalitetskonflikt som någon så fint sa. Väl hos mig är hon inte det minsta anti mig, tvärtom. Hennes fars prat vänder henne mot honom. Hon är sju.
Så jag tror inte att dina barn är emot dig men bor de hos sin mor och får höra dumheter därifrån så tar det nog bara lite längre tid för dom att komma ihåg hur du är på riktigt. Jag kan bara hoppas att du får den tiden! För du lär inte behöva vända dom åt något håll alls, bara vara den du är och tyvärr får du kämpa extra mycket eftersom du är just pappa. Tråkigt men så verkar det vara.
Hoppas du får igenom så att du får träffat dina barn, dom behöver dig!