• Anonym (ledsen)

Orolig för att min sambo reser till en konsert

Jag mår så dåligt nu. Om en vecka ska min sambo åka på en konsert med några kompisar och är stor risk att det blir oroligt och farligt på konserten och att det blir problem. Tänk om han inte kommer hem!
    Men han tycker att jag är löjlig och säger att det kommer gå bra och det inte inget kommer hända.

Känns som att han inte bryr sig om vad jag tycker och att jag mår dåligt över det.
    Jag brukar aldrig förbjuda honom från att göra saker eller klaga så jag är ingen drama queen, men nu är jag verkligen orolig. Hur ska jag göra för att få honom att förstå mig? Eller ska jag strunta i allt och räkna timmarna tills han är hemma igen istället?
    Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Orolig för att min sambo reser till en konsert
  • Sölve
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-02 22:54:40 följande:
    Det sturmer var det. Har du hört dom?

Blivit lite lugnad på facebook av en tjej nu också, brukar tydligen var ovanligt att det verkligen blir än hot.
    Så där jag, riktigt nazimetal. Okej, jag skulle nog faktiskt också börja undra över hans åsikter. Oskyldig 
  • Anonym (ledsen)
    mice skrev 2013-06-02 22:57:40 följande:
    De är ASBRA!! Visste inte att de spelade, vad synd. Gråter Tur att jag ska på festival snart iaf.

Om din kille eller hans kompisar inte muckar gräl med någon och bär hakkors så skulle jag inte säga att risken är så stor. De kommer nog vara mycket folk där, och många fler iögonfallande isf. Om det nu alls skulle bli något tjafs!
    Haha jag trodde inte att någon på familjeliv lyssnade på sånt. De är väl sådär, inte min kopp te direkt.

Jag blev lite lugnare nu, frågade en kompis på facebook. Hennes kille ska också dit och enligt henne var det ingen fara. Hade aldrig hänt tidigare att det blivit något farligt.
  • Anonym (ledsen)
    Sölve skrev 2013-06-02 22:58:04 följande:
    Så där jag, riktigt nazimetal. Okej, jag skulle nog faktiskt också börja undra över hans åsikter. Oskyldig 
    Varför det?
    Är det en så stor grej att lyssna på sånt då? Är det egentligen någon skillnad mot att lyssna på band som sjunger om att de vill döda alla och offra dom till satan?
  • mice
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-02 23:04:56 följande:
    Haha jag trodde inte att någon på familjeliv lyssnade på sånt. De är väl sådär, inte min kopp te direkt.

Jag blev lite lugnare nu, frågade en kompis på facebook. Hennes kille ska också dit och enligt henne var det ingen fara. Hade aldrig hänt tidigare att det blivit något farligt.
    Nä, det är ju inte direkt normen här. När man ser mig i mer "casual" kläder tänker man väl att jag på sin höjd är lite rockig. Men sen drar man på smink och boots och plötsligt makar tanter på sig om man sätter sig bredvid dem på bänken. Skrattande
  • mice

Jag gillar Woods of Infinity också. De gör en del låtar om pedofiler.. Slicka Fitta, Förbjuden Frukt osv..

• Sölve
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-02 23:05:54 följande:
    Varför det?
    Är det en så stor grej att lyssna på sånt då? Är det egentligen någon skillnad mot att lyssna på band som sjunger om att de vill döda alla och offra dom till satan?
    Haha, nä, jag var inte speciellt allvarlig annars.  
    Ska man börja analysera budskapet i metal så finns det ingenting kvar sedan!

Själv älskar jag t ex Shining. Självmordsmusik. Budskapet går ut på en enda sak: Ta livet av dig.
    Älskar det. 
  • Anonym (ledsen)
    mice skrev 2013-06-02 23:10:06 följande:
    Jag gillar Woods of Infinity också. De gör en del låtar om pedofiler.. Slicka Fitta, Förbjuden Frukt osv..
    Woods of infinity tycker jag är bättre faktiskt :)
  • mice
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-02 23:20:41 följande:
    Woods of infinity tycker jag är bättre faktiskt :)
    Jag blir lite ledsen av bm på svenska av något skäl, gråter floder när jag lyssnar på Lifelover t.ex. Men annan musik (utöver favobandet Summoning) gör mig inte ledsen på det sättet, blir mest till freds och mår bra. Udda det där. Folk i allmänhet brukar anta att jag går runt och är deprimerad jämt för att jag inte gillar "glad" musik.

Hm blev personligt nu, haha. 
  • Sölve
    mice skrev 2013-06-02 23:25:52 följande:
    Jag blir lite ledsen av bm på svenska av något skäl, gråter floder när jag lyssnar på Lifelover t.ex. Men annan musik (utöver favobandet Summoning) gör mig inte ledsen på det sättet, blir mest till freds och mår bra. Udda det där. Folk i allmänhet brukar anta att jag går runt och är deprimerad jämt för att jag inte gillar "glad" musik.

Hm blev personligt nu, haha. 
    Folk i allmänhet tror väl att metalfolk inte gör annat än skär sig i armarna och önskar livet ur sig.
  • mice
    Sölve skrev 2013-06-02 23:27:06 följande:
    Folk i allmänhet tror väl att metalfolk inte gör annat än skär sig i armarna och önskar livet ur sig.
    Dyrkar satan, hatar människor, bränner kyrkor, knivhugger våra fiender, går aldrig ut i solen et.c... Flört
  • Sölve
    mice skrev 2013-06-02 23:31:01 följande:
    Dyrkar satan, hatar människor, bränner kyrkor, knivhugger våra fiender, går aldrig ut i solen et.c... Flört
    Åh. De stackars själarna förstår inte vad de missar!
  • Anonym (London)

Ta det lugnt, jag bor i London och går på alla black metal spelningar här, det är ALLTID superlugnt! Har varit med om betydligt mycket mer tjafs när jag gick på metalspelningar i Sverige Glad.

Svar på tråden Orolig för att min sambo reser till en konsert