Inlägg från: elinos01 |Visa alla inlägg
  • elinos01

Februari bebisar 2014 ;)

Miss Olsen skrev 2013-08-26 20:45:27 följande:

Japp. Ska försöka komma ihåg det på jobbet imorgon. ???? Jag tänker ju spontant köpa. Tänkte inte på något annat med dottern. Ville veta att det inte var skadat. Men har inte hört om att man kan hyra så är där någon som rekommenderar det och det passar er så varför inte.
    Ja det va vårt spontana också. Jag hade inte heller någon aning om att man kunde hyra. Men .. Det vore kanske något att fundera över :)
  • elinos01
    anselina skrev 2013-08-27 08:57:13 följande:

hejsan. väntar nu mitt 3:e barn och kan tyvär inte säga än om det blir februari el inte. Men vi chansar på det:)
    Min äldsta är 10 och yngsta 5. Med nr 1 blev jag gravid på en gång men när vi inte blev gravida igen efter 3 år så tog vi hjälp. Jag hade ingen ÄL och fick då äta piller som hjälpt mig bli gravid, så 5 år senare tittade nr 2 fram.
    för ca 2 år sen försökte vi igen men då det int gick med piller fick jag börja ta sprutor för at framkalla ÄL men som inte fungrade så bra som vi hoppades. 
    Vi deppade inte för det utan insåg att det va ingen mning. Vi har 2 underbara barn. Nu När vi lixom kommit på hur sköt det är med "stora" barn och allt lugnat sig här på gården med div saker. så började jag ändå ana något skumt men kopplade bort den tanken.  men när brösten ändrade sig å började ömma, och magen svall å blev tjock så tog jag ett test, vilket visade positivt. Vi blev såklart jätte glada, men jag tyckte allt bara va konstigt... Otippat!

Ringde bm å fick en tid. När jag kom dit och vi pratade så kollade hon ifall hon hörde nå hjärtljud, å de gjorde hon, hon sa då att jag va lätt över v 12. väntar nu på  UL, så vi få veta säket när de blir!

blev en liten roman, hoppas ingen misstycker           

Välkommen och grattis! :D
  • elinos01
    Ljusgläntan skrev 2013-08-27 18:07:49 följande:

Jag har ännu inte känt något i magen!! Är såå orolig, har alla ni andra känt nåt??

Vecka 16 är jag nu.

Som förstagångsföderska är det inte konstigt att känna det första i v.20-24. Har du barn sen innan kan det bero på moderkakans läge osv. Så inget att oroa sig för direkt.
  • elinos01

Jag har inte riktigt fått tummen ur och fotat något som jag lagt in på datorn för v.17 så får bli en v.18 istället :)

• elinos01
    LillaMusan skrev 2013-08-30 07:15:09 följande:

Fotade magen utan tröja och raderade bilden illa kvickt. Fan vad mina gamla hudstrimmor syntes bra på bild. Blir bilder endast med tröja på. smile4.gif

Men du! Låt inte sådant stoppa dig. Det är VANLIGT med bristningar. Jag har på höften och någon blek på magen. Och på brösten. Låt det inte slå ner dig. Även om du inte vill visa bilderna för andra så låt det inte stoppa dig från att våga vara stolt över din kropp ändå.
  • elinos01
    Miss Olsen skrev 2013-08-31 07:42:17 följande:

Vi kommer kolla. Det gjorde vi sist också. Jag förbereder mig bäst så! Vill ha allt klart tills den kommer. Jag gissar på en pojke men är inte alls så övertygad som förra gången då jag visste det var en flicka. Hade de sagt pojke på RUL så hade jag trott de såg fel! Haha!
    Så är jag nu. Är HELT säker på att det är en tjej i magen. Säger dom något annat på RUL kommer jag inte tro dom, haha.
  • elinos01
    AC24 skrev 2013-09-02 19:35:32 följande:
    Hur ofta har ni andra träffat bm sedan inskrivning? Jag har inte gjort mitt andra besök än.. har räknat ut att det kommer ha gått över 10 veckor sedan inskrivning tills jag får träffa henne igen.. funderar på att ringa min bm och höra om jag inte kan komma en vecka tidigare (då jag blev framflyttad en vecka på KUB ultraljudet, bebis var större än väntat). Men det kanske kvittar? Min svärmor berättade att hon fick gå en gång i månaden även fast hon fött tidigare. 

Måste även tillägga att jag måste ha någon blandning av foglossning och ischias... :S inte skönt och det måste ju se rätt så roligt ut när man går och säger "aj!" emellanåt när man är ute bland folk ;P 
    Jag har träffat min var 4:e veckan sen inskrivningen i v.9. Är i v.18 och har varit där två gånger och ska dit igen den 16:e. Här gör man så att man går va fjärde vecka och sen går man varannan efter v.30 :) Känns lagom och bra :) Det är vårt första barn.
  • elinos01

Åh.. Jag har en så dålig dag. Jag vill verkligen njuta av graviditeten men så är det alltid någon som ska säga "man kan aldrig vara säker!" Eller "jag vet en som vet en som det här hände för". Jag känner mig ogravid idag trots att jag nyss grät och tjöt att min sambo inte tycker jag är sexig längre, grät lite till över något och snörvlade fram att jag ville ha en kaka. för att fortsätta över något jag inte har en aning om för att sedan få för mig att "Något kommer gå fel. Inte kan väl jag få bli mamma? Är det min tur nu? Alla är så glada över bebisen. Tänk om något går fel? RUL nästa vecka. Tänk om något ser konstigt ut?"

Ja ni hör ju. Ett vandrande mumintroll hög på hormoner, haha.

Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)