Inlägg från: Emelie 1987 |Visa alla inlägg
  • Emelie 1987

Februari bebisar 2014 ;)

Mli 014 skrev 2013-11-05 21:31:29 följande:
    Jag blir evt inlagd fram till  BF btw.
    Ska på återbesök på sjukhuset i morgon, så får jag nog veta mer.
    Fick prematura sammanragningar häromdagen och blev akutintagen på BB.
    Har tydligen varit för aktiv för mitt eget bästa. =(
    Oj, det låter ju inte bra. :-/ Men skönt i så fall att bli inlagd så att de kan hålla koll. 
    Blivande trebarnsmamma <3
  • Emelie 1987
    Mli 014 skrev 2013-11-05 21:38:53 följande:
    Haha! Då fattar jag! =)

Nej vi har lite panik här hemma om hur vi ska lösa det praktiskt om jag blir inlagd.
    Vi har dagar kvar så att mannen kan vara hemma, men i danmark måste det beviljas av arbetsgivaren och chefen var INTE positivt inställd idag i alla fall.
    Så antingen jobbar mannen, eller så har han pappaledigt, men inget jobb mer typ.
    jag hoppas att jag får vara hemma om jag lovar att ta det försiktigt...

Ja jag kan tänka mig att det vänder upp och ner på tillvaron. :-/ Vilken jobbig sits att hamna i. Får verkligen hoppas på att det inte är något allvarligt, att det bara är en fråga om att ta det lugnt.  
  • Emelie 1987
    Mli 014 skrev 2013-11-11 08:03:16 följande:
    Ett tips till ett lite längre projekt är att virka ett gosedjur =)
    Det finns fina djur på olika hantverkssidor.
    Jag kom på att jag ska ta mig en tur till tygaffären och hitta lite fint ulltyg till lillemans vikingamantel.
    Varje barn har fått en som filt till att ligga i korgen och sedan använt den som mantel när de kunnat gå.
    Den här gången blir det en grön =)

Jag önskar att jag var bättre på att sy och virka, men vilken kul idé att göra en filt till varje barn som kan återanvändas som en mantel.  
  • Emelie 1987
    Mli 014 skrev 2013-11-11 11:08:53 följande:
    Att sy en mantel är inte svårt. =) du kan ju faktiskt göra det till ett litet överkast annars. Två fyrkantika stycken som du syr ihop så att du får en insida och en utsida, sy sedan runt kanten för att hålla det på plats.
    Jag syr ju allt i handen eftersom det ska vara autentiskt, men med symaskin går det som i ett nafs!
    Mönster till barnkläder är lätt att hitta på biblioteket eller sybutiken.
    man ska bara våga lite =)

Haha, det säger ju en del om hur bra jag är på det. Men man får väl  försöka och göra sitt bästa, och kan man inte så kan man lära sig. Jag har faktiskt drömt om att göra en mantel till min son och lapptäcken till mina döttrar. Kanske något att sysselsätta sig med när bebisen är ute.
  • Emelie 1987
    aprilbebisen skrev 2013-11-19 19:55:46 följande:
    Vecka 29 idag :) 

Wow vilken mage! Den blir bara finare och finare.  
  • Emelie 1987

Och imorgon är det 3D-TUL som gäller. Det blir en heldag i Linköping.

• Emelie 1987
    aprilbebisen skrev 2013-11-22 13:44:31 följande:
    Hur gick det? fick du massor av fina bilder? :)

Det gick riktigt bra! Det var riktigt häftigt att se henne i 3D. Hon liknar ganska lik sin pappa.
  • Emelie 1987

haha.. först måste jag rikta kritik mot min egen grammatik, den är fullkomligt bedrövlig och verkligen inte som den brukar vara med min gravidhjärna. Det skulle stå att hon är ganska lik sin pappa.

aprilbebisen skrev 2013-11-23 12:33:55 följande:
    Det är en helt otrolig upplevelse, verkligen att rekommendera. Men det är svårt att få bra bilder efter vecka 30. 
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)