• Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)
  • aprilbebisen
    Hallonfrossa skrev 2013-07-18 22:16:35 följande:
    Ja man är ju inte lika "hippa" längre, jag har kvar alla mina tjejkopmpisar, men maken har nästan tappat alla sina då han inte känner för att vara ute och prata på det viset längre, vi har vissa par som vi fortfarande umgås med även om det inte blir allt för ofta. Vi har ett par som vi umgås mest med, de kan inte få egna barn så de älskar våra i stället så det funkar fint, Kan väll inte klaga egentligen, har så långa vänner man hinner och orkar med haha :)

Haha ja men då förstår jag. Jag tappade nästan alla då jag inte vill festa fick lite mess någon månad efter jag fått min dotter om jag skulle med på öl i stan. Hehe skippade de då dottern va ca 2 månader har vart ute 2 gånger sen hon kom och tycker inte alls det är lika kul att dansa till kl 3 längre haha
  • Hallonfrossa
    aprilbebisen skrev 2013-07-18 22:21:11 följande:
    Haha ja men då förstår jag. Jag tappade nästan alla då jag inte vill festa fick lite mess någon månad efter jag fått min dotter om jag skulle med på öl i stan. Hehe skippade de då dottern va ca 2 månader har vart ute 2 gånger sen hon kom och tycker inte alls det är lika kul att dansa till kl 3 längre haha
    Nä absolut inte, har hellre folk över på middag eller så, sen börjar jag känna mig så gammal.....är ju bara 26 men de på krogen är runt 18 så då är jag som en gammal tant ;) haha
  • aprilbebisen
    Hallonfrossa skrev 2013-07-18 22:29:11 följande:
    Nä absolut inte, har hellre folk över på middag eller så, sen börjar jag känna mig så gammal.....är ju bara 26 men de på krogen är runt 18 så då är jag som en gammal tant ;) haha

Haha samma här :p
  • Tuffsluffs

Hoppar in här! Är i v.11 bf den 11 feb! :)
    Väntar vårt 3:e barn, en efterlängtad litet plus som tog tid! :)
    Jag är 35 och kan också känna mig ganska ensam.. De flesta i min kommun som är gravida är runt 20 så jag känner mig skitgammal! :) :)

• Hallonfrossa
    Tuffsluffs skrev 2013-07-19 08:22:02 följande:

Hoppar in här! Är i v.11 bf den 11 feb! :)

Väntar vårt 3:e barn, en efterlängtad litet plus som tog tid! :)

Jag är 35 och kan också känna mig ganska ensam.. De flesta i min kommun som är gravida är runt 20 så jag känner mig skitgammal! :) :)

Vart kommer du ifrån? Om jag får fråga? :)
  • aprilbebisen
    Tuffsluffs skrev 2013-07-19 08:22:02 följande:
    Hoppar in här! Är i v.11 bf den 11 feb! :) Väntar vårt 3:e barn, en efterlängtad litet plus som tog tid! :) Jag är 35 och kan också känna mig ganska ensam.. De flesta i min kommun som är gravida är runt 20 så jag känner mig skitgammal! :) :)

Ja det undrar jag oxå. Jag är 25 och väntar mitt andra barn när jag gick mamma gruppen med första så vart jag nästan lite utfryst för jag var den ända som var under 30. Fick extremt mycke höjda ögonbryn när jag sa min ålder under presentationen :p
  • aprilbebisen

Hur mår ni alla nu? Mitt illamående håller i sig spyr inte lika ofta kanske 5 dagar i veckan och max 5 ggr dagen. Är extremt glad att det inte är varje dag längre. Min höft gör extremt ont någon nerv ner i höger skinka som stramar och värker vet ej vad jag ska göra åt det någon med tips? Sen om jag går mer än 20 minuter har hela höften ont som fn. :/ borde jag använda gravid bälte redan?

• Tuffsluffs

Jag bor i Oxelösund... Ca 10 mil söder om Stockholm. När jag väntade mitt första barn var jag 28. Då var jag och en jämnårig äldst i föräldrar gruppen. :) :) det är så olika!
    Det finns säkert andra 35 åriga gravida i min kommun men jag har ju inte riktigt "kommit ut" än... :)) det som är trist att man inte får vara med i nån föräldrargrupp- det gäller bara 1:à barnet hos oss! :((

Med mitt första barn hade jag också skit ont i höften/skinkan. Det var ischias nerven. Det gjorde skitont, kunde inte gå långt och ibland vek sig benet. Jag fick det tidigt runt v. 10-11. Hade det några veckor och sen gick det över! Hoppas det går över för dig också Aprilbebisen!

• aprilbebisen

Ja så olika det kan vara :) har ni någon bra öppenförskola i närheten? Där tyckte jag detvar bra mycket blandade åldrar på de vuxna. Kommer dock inte våga gå dit i början med en liten med tanke på rs och sånt som härjar dom månaderna. Okej ja asså det lär ju vara ischias ont som fan när jag går ligger fel osv blä. Men hoppas ochså det går över.

• Hallonfrossa
    Tuffsluffs skrev 2013-07-20 09:00:18 följande:

Jag bor i Oxelösund... Ca 10 mil söder om Stockholm. När jag väntade mitt första barn var jag 28. Då var jag och en jämnårig äldst i föräldrar gruppen. :) :) det är så olika!

Det finns säkert andra 35 åriga gravida i min kommun men jag har ju inte riktigt "kommit ut" än... :)) det som är trist att man inte får vara med i nån föräldrargrupp- det gäller bara 1:à barnet hos oss! :((

Med mitt första barn hade jag också skit ont i höften/skinkan. Det var ischias nerven. Det gjorde skitont, kunde inte gå långt och ibland vek sig benet. Jag fick det tidigt runt v. 10-11. Hade det några veckor och sen gick det över! Hoppas det går över för dig också Aprilbebisen!

Jaha vad kul, jag bor i Nyköping! :) jag var yngst i min mamma grupp med båda mina barn, nu tror jag inte jag är set längre :)
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)