• Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)
  • Hallonfrossa
    Vårtmirakel2014 skrev 2013-07-28 16:55:59 följande:
    Hej Igen !!

Nu har jag ju inte läst alla inläggen i denna tråd, så jag kanske upprepar mig eller så. Men vill nån svara så är jag glad och tacksam. Jag väntar som sagt mitt 4e barn. Och jag tycker att magen är stor och rund och spänd redan och jag är nu i v 11 ( 10+3) !! Är det normalt att magen är så STOR redan ?
    Min sambo (snart min man Skrattande)  har tvillingar på både sin mors och sin fars sida. Ingen av hans föräldrar är tvillingar dock. Men hans mammas bror & syster är tvillingar, samt hans farfar hade tvillingsyskon. 
    Hur stor är chansen/risken att jag då bär på tvillingar ?? Jag har dock INGA tvillingar på min sida. 

Var förresten och tog blodprover i fredags inför KUB testet. Ska ringa och boka UL i morgon. Lite nervöst är det ju när man vet att ålder spelar in. Är ju faktiskt 37 år gammal. Men har även läst att mannens ålder kan spela in i vad det blir för resultat på KUB testet. Ju yngre desto bättre. Aja, ingen idé att oroa sig innan man vet. 

Tacksam för svar.  {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower} Ha en fin SÖNDAG {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}
    att din man har tvillingar ger inte dig möjlighet till tvillingar, men däremot kan hans döttrar ärva den genen av honom :)

finns ju alltid en chans, vet inte hur gammal du är men ju äldre man är som kvinna ökar chansen till att två ägg släpps.
    prata med din bm och låt henne känna och se om det är livmodern i sig som är stor eller om det är som du är svullen :)
    Lycka till, hoppas det är två :D 
  • Hallonfrossa
    AC24 skrev 2013-07-28 16:57:50 följande:
    Precis :) Jag plussade 2 dagar före beräknad mens den här gången :) Första graviditeten var inte "planerad" så därför tänkte vi nog inte på det på samma sätt som denna gången.. Med första plussade vi på 5+3...

Du då? 
    jag fick + på äl+8, Bim-6 i vecka 3+4 de andra två fick jag inte + förens på bim eller senare :)
    en av de anledningar till att vi misstänker tvillingar, man brukar få + tidigt då hormonerna blir dubbla vid tvillingar :) 
  • AC24
    Hallonfrossa skrev 2013-07-28 17:06:00 följande:
    jag fick + på äl+8, Bim-6 i vecka 3+4 de andra två fick jag inte + förens på bim eller senare :)
    en av de anledningar till att vi misstänker tvillingar, man brukar få + tidigt då hormonerna blir dubbla vid tvillingar :) 
    Ahh ok.. men då är det säkert inte tvillingar här eftersom det gick typ 10-11 dar efter ägglossning för min del?
  • Hallonfrossa
    AC24 skrev 2013-07-28 17:26:51 följande:
    Ahh ok.. men då är det säkert inte tvillingar här eftersom det gick typ 10-11 dar efter ägglossning för min del?
    Säg inte det :) återstår att se på rul, är kininet säkert vi väntar två heller :) men ska bli spännande :)
  • elinos01
    Hallonfrossa skrev 2013-07-28 17:25:38 följande:
    Lägger upp en dagens mage åt er här i vecka 10 (9+5) :)
    va KUL med en magbild! :D Ska ta en och slänga upp jag med :) Fin mage :D
  • elinos01

Min mage i v 13. Byxorna börjar sitta lite obekvämt över magen reda nu. Undra vart detta slutar ^^
  • AC24

Åh va kul med bilder! Hallonfrossa, jag kunde bara se halva din bild dock? Har inte tagit några gravbilder än, får se till o fixa det :)

• Hallonfrossa
    AC24 skrev 2013-07-28 18:36:50 följande:

Åh va kul med bilder! Hallonfrossa, jag kunde bara se halva din bild dock? Har inte tagit några gravbilder än, får se till o fixa det :)

Den tar en liten stund att ladda upp, kommer nog om du väntar en liten stund :)
  • AC24
    Hallonfrossa skrev 2013-07-28 18:37:42 följande:
    Den tar en liten stund att ladda upp, kommer nog om du väntar en liten stund :)
    Hm.. jag e inte så bra på familjeliv och bilder..haha kan man klicka på dem så dem laddas? Just nu ligger din bild så man ser den direkt.. men det är som att den är "för stor" för familjelivs chatsida.. om du förstår 
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)