Vårtmirakel2014 skrev 2013-07-28 16:55:59 följande:
Hej Igen !!
Nu har jag ju inte läst alla inläggen i denna tråd, så jag kanske upprepar mig eller så. Men vill nån svara så är jag glad och tacksam. Jag väntar som sagt mitt 4e barn. Och jag tycker att magen är stor och rund och spänd redan och jag är nu i v 11 ( 10+3) !! Är det normalt att magen är så STOR redan ?
Min sambo (snart min man

) har tvillingar på både sin mors och sin fars sida. Ingen av hans föräldrar är tvillingar dock. Men hans mammas bror & syster är tvillingar, samt hans farfar hade tvillingsyskon.
Hur stor är chansen/risken att jag då bär på tvillingar ?? Jag har dock INGA tvillingar på min sida.
Var förresten och tog blodprover i fredags inför KUB testet. Ska ringa och boka UL i morgon. Lite nervöst är det ju när man vet att ålder spelar in. Är ju faktiskt 37 år gammal. Men har även läst att mannens ålder kan spela in i vad det blir för resultat på KUB testet. Ju yngre desto bättre. Aja, ingen idé att oroa sig innan man vet.
Tacksam för svar.

Ha en fin SÖNDAG

att din man har tvillingar ger inte dig möjlighet till tvillingar, men däremot kan hans döttrar ärva den genen av honom :)
finns ju alltid en chans, vet inte hur gammal du är men ju äldre man är som kvinna ökar chansen till att två ägg släpps.
prata med din bm och låt henne känna och se om det är livmodern i sig som är stor eller om det är som du är svullen :)
Lycka till, hoppas det är två :D