• Festival78

Bisolvon för att bli gravid?

Hej, jag har läst lite här & varstans att man kan äta bisolvon för förbättra chansen att bli gravid. Vi har testat i 1 1/2år nu & nu måste vi börja kolla upp saker & ting. Fått tid för utredning men de är i okt! Evigheter tills dess så få ta saken i egna händer tills dess.
    Nu har min mens just slutat, är de försent att börja ta bisolvon? Måste man börja när man får mens som jag ser många gjort här. Ska jag köpa flytande eller tabletter?
    har oxå läst att man inte ska ta detta om man redan har tunt slemflytningar vid ÄL, men hur vet jag de?
    Men iaf, kan jag börja med Bisolvon idag (eftermiddag) även om mensen slutade idag?

• Svar på tråden Bisolvon för att bli gravid?
  • Pimpinellan

Skippa Bisolvonet helt,det är en total myt att det skulle funka. För tjockt sekret är så extremt ovanligt att det inte ens pratas om vid en utredning så hur skulle det då kunna hjälpa en att bli gravid? Jag litar på Jan Holte,en av Sveriges bästa fertilitetsläkare som bara skrattade och totalt avfärdade Bisolvon när han fick frågan om det kunde hjälpa i ett tv-program.

Om du vi prova nåt på egen hand så testa munkpeppar,agnuscastus. Det kan bevisligen hjälpa.

• Festival78

Ok! Ja tack för svaret. Ja jag har bara läst här på internet om de, men då kanske jag ska strunta i de då. Munkpeppar har jag oxå läst om men att de kan försämra menscykeln om man har en bra en & min är de inge fel på, bara de att vi inte blir gravida.. 
    Men nu har vi iaf fått en en för utredning i slutet av aug, känns lite bättre än att behöva vänta till okt. Fast vi ska ju bli gravid innan dess hade vi tänkt  

• Uppsara

Jan Holte själv gav oss råd om Bisolvon och det har funkat för oss, v 10 nu.

Munkpeppar... Hahaha! Låt mig gissa att du själv säljer naturpreparat?!

Pimpinellan skrev 2013-06-10 19:03:47 följande:

Skippa Bisolvonet helt,det är en total myt att det skulle funka. För tjockt sekret är så extremt ovanligt att det inte ens pratas om vid en utredning så hur skulle det då kunna hjälpa en att bli gravid? Jag litar på Jan Holte,en av Sveriges bästa fertilitetsläkare som bara skrattade och totalt avfärdade Bisolvon när han fick frågan om det kunde hjälpa i ett tv-program.

Om du vi prova nåt på egen hand så testa munkpeppar,agnuscastus. Det kan bevisligen hjälpa.

Svar på tråden Bisolvon för att bli gravid?