• Svar på tråden Har du vunnit – Familjeliv 10 år
  • Webbredaktör Annelie
    Nu har vi presenterat den första vinnaren i Familjelivs prisregn med anledningen av Familjelivs 10 års jubileum.

    och vinnaren är:
    Snöflinga skrev 2013-06-12 13:21:11 följande:
    Det låter som att ni haft ett riktigt bra och konstruktivt samtal. Lycka till! Hoppas det går bra för er

    Grattis Snöflinga! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till en velourjacka och ett par velourshorts till ett värde av 1098 kr. www.sobea.se.

    Vi kommer att behöva adressen till dig inom en vecka efter tävlingens slut. Annars går tyvärr vinsten vidare. Inboxa eller mejla på content@familjeliv.se


     



     Vill du kika mer i vinnartråden så hittar du den här: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m70170401.html

    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning!
  • Webbredaktör Annelie

    Nu har vi presenterat den andra vinnaren i Familjelivs prisregn med anledningen av Familjelivs 10 års jubileum.

    och vinnaren är:


    Tygtiiger skrev 2013-06-12 18:33:39 följande:
    Du har ju tre alternativ som jag ser det. 

    1 - säg inte till folk vad han ska heta utan säg att "ja, vi får se vad han ser ut som när han kommer ut"

    2 - säg Sven och fråga folk varför de är så elaka om de säger "ska han verkligen HEEEEETA det?"

    3 - säg Sven och när de ifrågasätter så säger du "ja, vi funderade först på Lucifer-Steve men det blev lite långt, Sven är faktiskt lättare att säga för de flesta". Eller Lee-Kevin eller vad fasen du nu kan komma på som du tycker låter horribelt.

    (jag tycker sven är fint!! Har barn med namn i samma stil!) 
    Grattis Tygtiiger! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till ett presentkort på Blåelefant till ett värde av 999 kr. www.blaelefant.se





    Vi kommer att behöva adressen till dig inom en vecka efter tävlingens slut. Annars går tyvärr vinsten vidare. Inboxa eller mejla på content@familjeliv.se

    Vill du kika mer i vinnartråden så hittar du den här: www.familjeliv.se/Forum-4-252/m70185829.html

    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning!
  • Webbredaktör Annelie
    Dagens första vinnare i Familjelivs 10 års jubileumstävling är:
    LillaJagMaria skrev 2013-06-12 10:21:58 följande:
    Loppan8201 - ja vi får hålla tummarna för oss båda denna kur, tjocka slemhinnor och bra ägg vill vi ha som fastnar!! :) 

     miss85 - Ja den där mensen hoppas jag vi alla slipper snart! Jag håller tummarna för att det inte är PMS för dig utan att det gått vägen denna gång!! 

    Jag hade samtal med min läkare i måndag och nu blir det uppehåll en månad sedan blir det pergotime en omgång till och den 9 augusti ska jag göra en spolning och om inget konstigt visar sig då så kommer vi får en remiss till IVF....känns skrämmande med IVF men ändå skönt att man inte drar ut på det allt för länge heller....
    Grattis Snöflinga! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till väggord från My first room till ett värde av 1000 kronor. www.myfirstroom.se/

    Vi kommer att behöva adressen till dig inom en vecka efter tävlingens slut. Annars går tyvärr vinsten vidare. Inboxa eller mejla på content@familjeliv.se


    Vill du kika mer i vinnartråden så hittar du den här: www.familjeliv.se/Forum-1-336/m68587943.html

    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning!
  • Webbredaktör Annelie
    Webbredaktör Annelie skrev 2013-06-14 09:37:27 följande:
    Dagens första vinnare i Familjelivs 10 års jubileumstävling är:

    Grattis Snöflinga! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till väggord från My first room till ett värde av 1000 kronor. www.myfirstroom.se/

    Vi kommer att behöva adressen till dig inom en vecka efter tävlingens slut. Annars går tyvärr vinsten vidare. Inboxa eller mejla på content@familjeliv.se

     


    Vill du kika mer i vinnartråden så hittar du den här: www.familjeliv.se/Forum-1-336/m68587943.html

    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning!
    Självklart ska det stå: Grattis LillaJagMaria!
  • Webbredaktör Annelie
    Det är ju fredag så vi tar en vinnare till på direkten:
    Hoppas03 skrev 2013-06-14 09:09:29 följande:
    Jag förstår er längtan efter ett gemensamt barn och hoppas att det lyckas tillslut. Härligt att du redan har två även om jag förstår att det inte tar bort önskan om fler. Håller med om att det kan vara svårt att sätta ord på sina känslor när man mår dåligt. Känn dig inte pressad att skriva. Det är i alla fall kul när du kikar in och säger hej. Jag tänker på dig då oh då och undrar hur det går.

    Vi har ju som sagt åldern emot oss men jag vet flera som blivit är gravida i vår ålder, en 44 åring, en 46-åring och en 48-åring. Vad jag vet så är samtliga graviditeter naturliga. Själv livnär jag hoppet genom att leta efter solskenshistorier just nu. Jag hittade en tråd på nätet där en tjej läst i kyrkoböcker och genom dem tagit reda på hur många kvinnor som varit gravida efter 40. Hon hittade flera i åldern 44-47. Titta under 40+ tråden så hittar du den

    En annan sida som jag har läst är Anti mulerian hormone AMH. En amerikansk sida som beskriver en kvinnas äggkvalitet genom röda och gröna prickar. Röda prickar är dåliga ägg medan gröna är bra. Andelen röda prickar ökar med stigande ålder men det är inte helrött en och annan grön prick finns där också. på sidan står också att valet av prickar sker slumpmässigt och att kroppen inte vet om pricken är grön eller röd. Jag gillade illustrationen då det blir tydligt att guldägget måste vaskas fram. Självklart måste man ju ha realistiska förväntningar men som sagt det var inte helröttFlört   
    Grattis Hoppsan03! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till en fotografering på Slottstudion till ett värde av 6100 kronor. www.slottstudion.se

    Vi kommer att behöva adressen till dig inom en vecka efter tävlingens slut. Annars går tyvärr vinsten vidare. Inboxa eller mejla på content@familjeliv.se

     



    Vill du kika mer i vinnartråden så hittar du den här: www.familjeliv.se/Forum-7-124/m55535253.html

    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning!
  • Webbredaktör Annelie
    ..... vi kör en till....
    Kravmärkt skrev 2013-06-13 12:48:47 följande:
    Blir så ledsen när jag läser om din förlossning Smalin86. Så skönt att de tog tag i dig på en gång så du fick chans att bearbeta och bra att du ska tillbaka igen. Tror sånt är väldigt viktigt.
    Bräckehäxan du hade det väldigt tufft också ser jag, skönt att allt känns bra.

    Fantastiskt att barnen är friska ändå, tänk allt som kan gå fel. Jag är så otroligt tacksam.
    Grattis Kravmärkt! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till en fotografering med morethanwords till ett värde av 1500 kronor. www.morethanwords.se

    Vi kommer att behöva adressen till dig inom en vecka efter tävlingens slut. Annars går tyvärr vinsten vidare. Inboxa eller mejla på content@familjeliv.se


    Vill du kika mer i vinnartråden så hittar du den här: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m69832541.html

    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning!
  • Webbredaktör Annelie
    Här kommer dagens första vinnare!
    Krissie74 skrev 2013-06-16 18:16:35 följande:
    Grattis till plusset Åza & välkommen till tråden! Börjar bli dags att dra ihop en lista, nån som skriver från datorn och vill hjälpa till?
    Grattis Krissie74! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till ett presentkort till ett värde av 1000 kr på 4mom.se


    Vi kommer att behöva adressen till dig inom en vecka efter tävlingens slut. Annars går tyvärr vinsten vidare. Inboxa eller mejla på content@familjeliv.se

    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning!
  • Webbredaktör Annelie
    Och en till:
    grossess skrev 2013-06-14 09:16:37 följande:
    Hej!
    Jag har läst tråden och det har varit så roligt att följa och se att ena månadens - kan bli nästa månades + !!
    Så grattis TS först och främst, och Fjällan, Mandyyy och ni andra som plussat! :)
    Jag fortsätter följa med stor spänning!

    Själv är jag en tjej på 32 år, och är utan några som helst preventivmedel sedan i mars -13. Vi sa att "händer det så händer det". Tycker varje månad sedan dess att NU är jag väl ändå gravid (ena dagen) till Nej, bättre lycka nästa gång (andra dagen)och så pågår det så tills mensen kommer ;) Testade NEG idag på dag 30 (har haft ca 32 dagars cykel senaste månaderna) och förväntar mig väl mens snart då, även om det hade varit mer spännande med något annat... ;)
    Grattis Grossess! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till en badrock från house of Hedda till ett värde av 995:-. houseofhedda.com


    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning!
  • Webbredaktör Annelie
    Här kommer dagens första vinnare i Familjelivs 10 års jubileumstävling! Vi säger tack till Selina02 som genom sin positiva inställning bidragit till tråden juli bebis 2013!
    Selina02 skrev 2013-06-18 07:46:39 följande:
    Faglin: det kanske är på G. Bra att ha väskan klar! Spännande, nu är det inte många dagar kvar!
    Grattis Selina02! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till ett presentkort på emmis klemmis till ett värde av 1000 kronor. emmisklemmis.com


    Vi kommer att behöva adressen till dig inom en vecka efter tävlingens slut. Annars går tyvärr vinsten vidare. Inboxa eller mejla på content@familjeliv.se

    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning!
  • Webbredaktör Annelie
    och dagens andra vinnare blev:
    soccermum01 skrev 2013-06-18 14:55:34 följande:
    Usch jag lider med din tjej. Jag var själv ALLTID längst i klassen, och det var inte alltid kul då polarna var små och nätta.
    Jag tror nog att du får försöka få henne att förstå att alla ser olika ut, sedan får du vara uppmärksam på om det är mobbing tendenser bland tjejerna. Det låter som att någon har sagt något till din tjej om hur hon ser ut.

       
    Grattis soccermum01! Du har med din positiva och hjälpsamma inställning vunnit ett pris i Familjelivs 10 års jubileumstävling. Vi gratulerar dig till ett hemligt bokpaket från Barnens bokklubb till ett värde av 1000 kr. www.barnensbokklubb.se


     


    Vill du också vinna? Kanske är det din tur nästa gång. När nästa vinnare plockas ut vet man aldrig och nästa vinst, ja det är en överraskning! Vill du veta hur du har chans att vinna - kika i länken i TS.

  • Forumvärd
    Här kommer dagens första vinnare:
    HannaS skrev 2013-06-19 10:38:14 följande:
    - Att man skulle vara så slutkörd efter förlossningen och att det tog så lång tid att känna igen sin kropp igen
    - Att alla hormoner skulle spruta åt alla håll första tiden efter förlossningen. Som jag bölade!
    - Att amningen kan strula, och att man kan tvingas ge upp amningen
    - Att jag kände att mitt liv var slut när bebisen kom då min son var som ett plåster på mig första 2 månaderna. "Jag kommer inte få gå på after work förrän bebisen fyller 18!!" tjöt jag. (Nu är sonen 2 och visst kan man gå på aw innan barnet fyller 18 )
    -  Att livet tar en 360 graders vändning i alla aspekter. Bara att gå ut genom dörren blev ett jätteprojekt första tiden
    - Att man inte kommer få sova en hel natt på många år framöver. 



    Grattis HannaS! Solig
    Du har med ditt positiva sätt och hjälpfulla råd till nyblivna föräldrar vunnit ett presentkort på 1000:- hos Linneashopen!
    Ett stort grattis till dig!
    Mejla din adress till content@familjeliv.se
    Vi behöver din adress inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare.

  • Forumvärd
    Dagens andra vinnare:

    hjärtemamma skrev 2013-06-18 08:58:30 följande:
    Att läggningen tar så lång tid är jobbigt. Tror det är så att barnen störs av varandra. Jag har två alternativ att dela med mig av. 1. Låt treåringen lägga sig tidigare, läs en bok tillsammans och låt donen sen lyssna på en cd-saga. När sonen sen har somnat är det dotterns tur. För att inte störa sonen som sover kanske nu kan sitta i soffan och läsa bok tillsammans innan hon går och lägger sig. 2. Om du bor i en trea så kanske du kan göra en liten sovhörna till dig själv i sovrummet, så får barnen vars ett rum och behöver inte störa varandra. Oavsett alternativ så tror jag det är viktigt att dottern får vara vaken en stund längre än lillebror för att känna att hon faktiskt är äldre. Om inget av alternativen fungerar så försök dela upp barnens rum så mycket du kan så de får en del var i rummet. Avgränsa med ett draperi eller en bokhylla. Lycka till, jag hoppas det löser sig


    Grattis Hjärtemamma! SoligDu har med ditt hjälpsamma sätt och goda råd vunnit tre valfria kalaspaket från Kalaspinglan.
    Till det totala värdet av 1000 riksdaler.
    Mejla dina kontaktuppgifter till content@familjeliv.se
    Vi måste ha detta inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare.


  • Forumvärd

    Dagens och tävlingens sista vinnare är:


    "LadyViolette skrev:
    Om du kan tänka dig att åka en bit och har bil så finns Torekällberget i Södertälje. Är gratis och dom har lite djur och gamla hus, som ett mini skansen www.sodertalje.se/torekallberget"

    Du har vunnit i vår jubileumstävling!
    Du har med ditt positiva sätt och hjälpfulla råd till nyblivna föräldrar vunnit en fotografering hos Fotograf Jannis
    Vinsten inkluderar en fotografering (barn, familj syskon) samt en förstoring 18x24. Värde 2280
    Ett stort grattis till dig!

    Mejla din adress till content@familjeliv.se
    Vi behöver din adress inom en vecka annars går tyvärr vinsten vidare. Solig


    Det här var den sista vinnaren!Solig

    Ett stort grattis till alla vinnare och ett stort tack till alla medlemmar som gör Familjeliv.se till en trevlig och rolig plats att vara.
  • LadyViolette
    grossess skrev 2013-07-03 19:01:44 följande:
    jag har vunnit men fortfarande inte fått uppgifter om hur jag får priset? ;)
    Har också vunnit men har bara fått mail om att jag ska bli kontaktad senare, men vet ej när...
Svar på tråden Har du vunnit – Familjeliv 10 år