Inlägg från: Anonym (cilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cilla)

    Hur vet man när man är tillsammans? (36år) ;-)

    Dejtar en kille nu sen två mån. Men när vet man när man är tillsammans? i den här åldern känns det ju urfånigt att fråga. Så hur vet man? och när en man säger jag gillar dig jättemkt och tycker jättemycket om dig, är han kär då eller inte?

  • Svar på tråden Hur vet man när man är tillsammans? (36år) ;-)
  • Anonym (cilla)

    Ja men hur pass tidigt? håller med om att man ska kunna göra det men vill inte pressa den andre. Två månader är ju ingenting... eller?

  • Anonym (cilla)

    Det håller jag förstås inte med om!

  • Anonym (cilla)
    FlamingRed skrev 2013-06-14 20:34:16 följande:
    Du håller inte med om att man kan vara ärlig även fast man bara känt en person i 2 sekunder?

    Håller inte med om att man kan fråga om man är tillsammans efter 2 min, psykopat varning på det.

    Någon annan som har någon åsikt om detta som kan hjälpa mig?    
  • Anonym (cilla)

    Och jag tycker inte att jag får svar på min ts. Jag tycker iaf inte att man kan prata om det för tidigt.

  • Anonym (cilla)
    Anonym (par) skrev 2013-06-14 20:55:33 följande:
    När man hörs varje dag..tycker jag. Och gör upp planer tillsammans för helgen, eller kommande veckor. När man börjar träffa varandras familj och vänner. När båda vill tillbringa tid med varandra och har kul. Ja, då tycker jag att man är ihop, det kan vara efter några veckor eller efter några månader, olika, ju äldre man är desto försiktigare är man väl antar jag och vill ta det lugnt i början och känna efter medan en 20-åring går snabbare fram oftast och "blir ett par" snabbt.

    Ja, kan hålla med om att det skulle kännas fånigt att fråga "är vi ihop"? Man kanske kan fråga om man är ett par?
    Hur han ser på det? Eller om han ser sig själv som singel fortfarande? (men att ni dejtar).

    Hoppas detta var till någon hjälp.

    Tack för ett bra svar! vi gör allt det där du skriver om. Känns urlöjligt när någon frågar om jag har pojkvän nu och jag säger att jag inte vet vad man ska kalla det han är en sådan som vill ta det lugnt därför vill jag inte lägga extra press på...
  • Anonym (cilla)
    kenopeno skrev 2013-06-14 21:03:06 följande:
    Behöver du verkligen bekräftelse på det just nu?

    Många gånger bottnar det i en osäkerhet och ett bekräftelsebehov. Ett sätt att få kontroll på situationen och få det spikat så att säga. Försök att luta dig tillbaka och njut av den här dejtingtiden istället. Bara ta in det han väljer att säga till dig och njut. Hans bekräftelse och hans ord kommer ha så mycket större betydelse för dig, om du inte bett om dem, så att säga. Låt livet och kärleken leda er. Att börja definiera vad det är ni har, tar bara udden av det spontana och hjärtliga. Vare sig du får bekräftelse på om ni är tillsammans eller ej, så kommer inte förändra er framtid ändå. Antingen så har ni en framtid och kommer följa vägen tillsammans......flytta ihop och allt sånt där.....eller så blir det inte ni i framtiden. Och detta vare sig du får höra orden att ni är tillsammans nu eller ej.

    Om han är kär i dig eller ej vet bara han....och det kan inga ord bevisa. Men känner du dig kär....och han bemöter dig med öppna armar, så lita på det och att ni är på rätt väg. Njut och ha skoj....och prata eller analysera inte sönder något som verkar fungera. Det är mitt tips till dig      
    Otroligt bra skrivit! tack för att du tog dig tid. Ja jag har ett stort bekräftelsebehov så det är väl det som gör ovissheten jobbigt. Men du har så rätt i det du skriver ska jag ta till mig.
  • Anonym (cilla)

    Jag har kenopenos ord i huvudet ganska ofta, men det svårare är nu att min familj och vänner frågar hela tiden: ja är ni tillsammans nu då? och jag har inget bra svar. Känner mig pressad av det och får känslan att jag borde veta det. Det känns ju som det men vi har inte sagt det rakt ut. Vill inte pressa honom med det heller. Men snart har det klart 3 månader och då borde man väl veta?!

  • Anonym (cilla)

    Jag frågade ju lite lätt för några veckor sedan, inte rakt ut men hur han såg på oss, som kompisar eller. Men nej det gjorde han inte, inte bara kompisar sa han. Han har bara mig i sitt fokus men vill ta steg för steg och inte skynda. Ändå har han träffat min familj och jag hans. Nu firade vi midsommar m mina vänner, så ja vi är väl tillsmmans

  • Anonym (cilla)
    kenopeno skrev 2013-06-24 09:30:14 följande:
    Se....livet leder er på vägen....vare sig du vet eller ej Solig Härligt ts. Skrattande

    Ja ibland får vi bara gå....även om vi inte känner oss helt säker på vart vägen ska leda. Vi får bara bestämma oss för att lita på att den bär. Tids nog kommer vi fram och får veta Skrattande 

    Äsch....det spelar ingen roll vad du säger till de du har omkring dig. Säg vad du vill. Känner DU att ni är tillsammans, så varför inte säga det Skrattande

    Glada kramar till dig....och lycka lycka till på din spännande väg {#emotions_dlg.flower}        

    Tack kloka ord som vanligt
  • Anonym (cilla)
    Anonym (no) skrev 2013-06-24 23:17:38 följande:
    Men alltså; fråga...kanske? Du är 36 år och kan inte prata om en sådan viktig sak med den du "är ihop med" hur skall det då sluta i långa loppet? Är du inte nyfiken själv på er status? Vad finns det för anledningar till att INTE prata om det? Jag tänker att ju klarare och tydligare man är mot varann, desto bättre bäddar man för framtiden.

    Men som kenopeno skrev så betyder det mer om jag inte frågat efter det. Och eftersom han nämnt tidigare att vi ska ta ett steg i taget vill jag inte pressa på.
Svar på tråden Hur vet man när man är tillsammans? (36år) ;-)