• Anonym (Resan­de)
    Äldre 15 Jun 12:35
    1332 visningar
    9 svar
    9
    1332

    Sjs Tradera biljetter & ombokning?

    Satt igår och kollade på lite olika resor med Sj och kom på att man kan juh köpa biljetterna via tradera. Det står på tradera att biljetterna är ombokningsbara.
    Mejlade dom igår då och frågade om jag kunde köpa en biljett nu omboka och om jag då får behålla priset som jag köpt den för, får då till svar: 
    "Vinner man en biljett på tradera och väljer att ändra den biljetten så får man ett ombokningsvärde på hur mkt man köpt biljetten för som man sen kan nyttja till en ny resa.


    Ligger den nya resan högre i pris behöver man betala mellanskillnaden på biljetterna." 

    Jag känner mig jätte korkad (skyller på att jag haft en tuff natt utan mycket sömn) - men visst betyder det att om jag köper en biljett idag som kostar 1kr och väljer att boka om den till en resa som kostar 500:- så kommer jag "bara" behöva betala 499  
    Så man tjänar bara på att köpa biljetterna om man lyckas få biljetter till rätt datum?

    *Trött* Tungan ute   

  • Svar på tråden Sjs Tradera biljetter & ombokning?
  • Äldre 15 Jun 12:36
    #1
    Anonym (Resande) skrev 2013-06-15 12:35:04 följande:
    Satt igår och kollade på lite olika resor med Sj och kom på att man kan juh köpa biljetterna via tradera. Det står på tradera att biljetterna är ombokningsbara.
    Mejlade dom igår då och frågade om jag kunde köpa en biljett nu omboka och om jag då får behålla priset som jag köpt den för, får då till svar: 
    "Vinner man en biljett på tradera och väljer att ändra den biljetten så får man ett ombokningsvärde på hur mkt man köpt biljetten för som man sen kan nyttja till en ny resa.

    Ligger den nya resan högre i pris behöver man betala mellanskillnaden på biljetterna." 

    Jag känner mig jätte korkad (skyller på att jag haft en tuff natt utan mycket sömn) - men visst betyder det att om jag köper en biljett idag som kostar 1kr och väljer att boka om den till en resa som kostar 500:- så kommer jag "bara" behöva betala 499  
    Så man tjänar bara på att köpa biljetterna om man lyckas få biljetter till rätt datum?

    *Trött* Tungan ute   


    Ja, så tolkar jag det
  • Äldre 15 Jun 12:46
    #2

    Nej. Om person X köper en ombokningsbar biljett som kostar 299 (exkl ombokningsavgift) och sen säljer den till Y för 1 kr och Y sen bokar en resa som kostar 399 kr får hon lägga till 100 kr när hon bokar nästa resa.

  • Anonym (jos)
    Äldre 15 Jun 12:59
    #3
    tundra skrev 2013-06-15 12:46:01 följande:
    Nej. Om person X köper en ombokningsbar biljett som kostar 299 (exkl ombokningsavgift) och sen säljer den till Y för 1 kr och Y sen bokar en resa som kostar 399 kr får hon lägga till 100 kr när hon bokar nästa resa.
    Det här är biljetter som SJ själva säljer på Tradera, så ts tanke är rätt
  • Anonym (Resan­de) Trådstartaren
    Äldre 15 Jun 13:00
    #4
    tundra skrev 2013-06-15 12:46:01 följande:
    Nej. Om person X köper en ombokningsbar biljett som kostar 299 (exkl ombokningsavgift) och sen säljer den till Y för 1 kr och Y sen bokar en resa som kostar 399 kr får hon lägga till 100 kr när hon bokar nästa resa.

    Fast det är juh sj själva som säljer dom på tradera? Budet börjar alltid på 1kr. Jag hänger inte riktigt med på vad du menar? Förstår att det tillkommer ombokningsavgift. Men ombokningsvärdet är väl på 1kr? Eller är ombokningsvärdet på det som en vanlig resa skulle kostat om man köpt biljetten på sj.se?

      Tyvärr så slutar dom med det här sista juni :(
  • Anonym (Resan­de) Trådstartaren
    Äldre 15 Jun 13:01
    #5
    Anonym (jos) skrev 2013-06-15 12:59:49 följande:
    Det här är biljetter som SJ själva säljer på Tradera, så ts tanke är rätt

    Tack för svar! Så då är det meningslöst att köpa biljetter i förtid och sen boka om när man ska ha dom? Ellerhur? Obestämd
  • Anonym (Resan­de) Trådstartaren
    Äldre 15 Jun 13:02
    #6
    SupersurasunkSara skrev 2013-06-15 12:36:33 följande:
    Ja, så tolkar jag det

    Tack för svar ^^
  • Anonym (jos)
    Äldre 15 Jun 13:03
    #7
    Anonym (Resande) skrev 2013-06-15 13:01:46 följande:

    Tack för svar! Så då är det meningslöst att köpa biljetter i förtid och sen boka om när man ska ha dom? Ellerhur? Obestämd
    Ja, om du köper den mycket billigare på Tradera och sen bokar om, så har du ju ändå betalat samma pris som om du köpt den dyrare biljetten från början.
  • Anonym (Resan­de) Trådstartaren
    Äldre 15 Jun 13:09
    #8
    Anonym (jos) skrev 2013-06-15 13:03:22 följande:
    Ja, om du köper den mycket billigare på Tradera och sen bokar om, så har du ju ändå betalat samma pris som om du köpt den dyrare biljetten från början.

    Va? Jag måste väl fortfarande lägga till pengar? Om jag köper en biljett av sj på tradera för 1kr och nya biljetten kostar 500:- Då behöver jag väl betala 499:- för den nya biljetten?
  • Äldre 15 Jun 14:34
    #9
    Anonym (Resande) skrev 2013-06-15 13:09:21 följande:

    Va? Jag måste väl fortfarande lägga till pengar? Om jag köper en biljett av sj på tradera för 1kr och nya biljetten kostar 500:- Då behöver jag väl betala 499:- för den nya biljetten?
    Sov en stund till, ni menar samma sak
Svar på tråden Sjs Tradera biljetter & ombokning?