• Gabriella1985

    Mammor i Kristianstad trakten?

    Hej allesammans!

    Väntar mitt första barn nu i början på septemeber, skulle gärna vilja komma i kontakt med er som också skall få barn i Kristianstad trakten.
    Vore kul och följas åt sista tiden och träffas ibland och ha trevligt även när bebisarna kommit :)

    /Gabriella   

  • Svar på tråden Mammor i Kristianstad trakten?
  • Gabriella1985

    Hej!
    Åh vad roligt att d u hörde av dig :)
    Jag är beräknad i mitten av september.

    Allt verkar gå bra med lillen i magen, vi vet inte om det är en flicka eller pojke, vet ni?
    Har en bra period nu där jag är pigg och mår bra, hur har du det?

    Hälsningar
    Gabriella

  • lyckliga gatan

    Vi va nyfikna och hade på känn att det skulle vara en pojke vilket det var:) ska bli så spännade när han tittar ut sen:) jag mår bra men är lite trött ibland bara, annars känns allt som vanligt, väntar på att få känna dem första ordentliga sparkarna men han ligger så långt bak så hon som gjorde ultraljudet sa att det kunde dröja ett tag till innan jag kände de ordentligt;) har bara känt lite fladder än så länge:) vart bor du nånstans?

  • Gabriella1985

    Hej :)

    Ååh vad mysigt :)

    Jag känner fladdret ganska väl nu men det dröjde ganska länge för mig med innan jag kännde de första rörelserna.
    Nu är det ganska livat där inne och ibland är det lite läskigt också när det sparkas ordentligt!

    Vi bor i Kristianstad, vi med i hus  

    Jobbar du eller pluggar än?
    Själv skall jag på semester inom ngr veckor och sen börjar mamma ledigheten i september 

    Har ni börjat planera föräldrar ledigheten?         
          

  • lyckliga gatan

    Så mysigt:) Jag jobbar på ett boende så har tänkt söka havandeskapspenning och då går jag me hem i september:) har semester in i augusti så får jag havandeskap så jobbar jag bara två veckor efter min semester:) min barnmorska tror tyvärr att jag fått foglossning redan också och blir de värre så får ja nog sluta jobba för det skulle ja tro:/ men vi får se:) Vi har inte planerat så mycket ännu faktiskt, har ni?:)

  • Gabriella1985

    Hej!
    Hoppas att ni haft en bra midsommar, jag har varit lite hängig på grund av värmen men har ätit mkt god tårta :) med massor av jordgubbar.

    Okej håller tummarna att du får havandeskapspenningen, foglossningen är inget roligt. Trodde jag ahde fått det runt vecka 25 då hade jag väldigt ont i ländryggen ville nästan gråta vissa tillfällen. Från en dag till en annan så bara försvann det hela, troligen klämde barnet på någon nerv. Nu är jag i vecka 29 och mår bra så jag hoppas det dröjer innan man får det och helst slipper jag det helt. Hur mår du nu?

    Föräldrar ledigheten är en nöt att knäcka men jag tror att vi börjar med att jag är hemma 6 månader och tar det sedan som det kommer. Min man skall nog vara hemma ngr månader han också. Mysigt :)

    Det är vårt första barn så det kommer bli jätte spännande, åh jag längtar!!

    Har du börjat göra iordning barnrummet?

    Hälsningar/
    Gabriella                 

  • lyckliga gatan

    Vi har tänkt ha spjälsängen inne hos oss så länge som möjligt, vårt hus är så litet också så har svårt för att kunna ordna ett rum:/ men tanken e att vi inte ska bo kvar här för länge så vi får mer plats:) har ni börjat?

  • Miahn

    Hoppar in :) är i vecka 22 bf 10 december. Bor mitt i centrala kristianstad:) Är tjänstledig nu börjar studera heltid 19 augusti. Hade varit kul att träffas vi gravida:) Hör av er :)

  • Gabriella1985

    Lyckliga gatan:
    Hej det var ett tag sen, hur går det?
    Allt väl här, ca 6 veckor kvar för min del....det närmar sig :) 

    Jo vi har ett litet rum till barnet förberett men den ligger i anslutningen till vårt sovrum, det blir nog så att vi har nog barnet också hos oss den första tiden.

       

  • Miahn

    Hej Kristianstadsbor! Dags att samla ihop oss för en träff. Intresserad hör av er på Zooie25@hotmail.com Eller 0739-037078 Varför sitta här när vi kan träffas istället :) Kraam

Svar på tråden Mammor i Kristianstad trakten?