• Ljuvaliv

    Barnmorskeutbildningen Skövde

    Hejsan. Jag undrar om det finns någon här som läst barnmorskeutbildningen på Skövde högskola. Jag kom in på utbildningen förra året men blev gravid och fick anstånd att påbörja studierna ett år senare som är nu i augusti. Ska bli hur kul som helst. Älskar ju att plugga, sjuksköterskeutbildningen gick fint men att få läsa om endast sådant man är intresserad av ska bli fantastiskt. Jag bor utanför Göteborg vilket betyder att jag ju har en bit att åka. Min förhoppning är att slippa åka upp varje dag (inte bara pga avstånd, även pga att jag önskar kunna ta hand om min dotter viss tid första terminen). Så nu har jag några frågor att ställa till er som vet; Sänds några föreläsningar på något intranät? Går mycket att läsa sig till eller är de flesta kurser uppbyggda så att måste delta på alla föreläsningar? Är det mycket grupparbeten? Hur är praktiken upplagd? Är utbildningen bra? Min plan ser ut som så att jag vill åka upp 3 dagar i veckan till skolan, de två resterande dagar vill jag ha hand om min dotter och plugga kvällstid och helg. Ni som har en aning, är detta praktiskt möjligt utefter hur utbildningen är upplagd?

  • Svar på tråden Barnmorskeutbildningen Skövde
  • Ljuvaliv

    Förlåt för kompakt text, paddan lysande inte på mig riktigt.

  • bohan85

    Jag läser i Västerås men där är det upplagt så att man har föreläsningar tisdagar och torsdagar och övrig tid kan då spenderas vart man vill. Det uppskattas av de som pendlar!

  • Ljuvaliv
    bohan85 skrev 2013-08-14 19:21:45 följande:
    Jag läser i Västerås men där är det upplagt så att man har föreläsningar tisdagar och torsdagar och övrig tid kan då spenderas vart man vill. Det uppskattas av de som pendlar!

    Tack för svar! Jag har fått första delen av schemat nu, tyvärr inte upplagt på ett sådant sätt, men tror nog ändå det kommer bli genomsnitt 3 dagars veckan i skolan om jag inte nödvändigtvis måste gå på varje föreläsning.
  • tildaber

    Hej 7 år senare.
    Jag läser till SSK nu och planerar att söka till BM-utbildningen i Skövde efter examen. Jag bor i Örebro och funderar över hur det gick för dig? 
    Vet ni om det går att göra VFU på hemort (Örebro/karlskoga)?

    Spänd på svar!Glad

    Mvh

Svar på tråden Barnmorskeutbildningen Skövde