• JagBehöverHjälp

    Hur jag snackar med en tjej jag gillar !?

    Tja, jag vill bara börja med att säga att detta är första gången jag använder denna sida så jag ber omursäkt om jag har gjort något fel. :)

    De så att jag gillar en tjej i min skola men jag vågar inte snacka med henne och när jag får mord att göra det så har jag inget att säga. Hon själv har sak att hon gillar mig och att hon vill att jag ska prata mer med henne, men jag vet inte vad jag ska säga eller när jag ska fråga olika frågor. Vi har pratat mycket med varandra men då är det på kik eller sms, och då så kan jag säga allt och jag blir inte lika blygg som jag är face to face med henne. 

    Det jag vill komma fram till är hur jag pratar länge med henne, hur jag blir modig mer och hur jag blir av med blyggheten.

    Jag har flera tjejkompisar i min skola då jag har inga problem med, jag kan säga vad som hälst och snacka om vad som hälst,  alltså helt plötslikt på jag en annan person då jag är med andra tjejer, vad beror det på !? :/
    Tjejen som jag gillar har sett mig prata med mina tjejkompisar och sedan frågar mig varför jag inte gör desamma med henne och då säger jag, jag vet inte och sen blir det pinsamt tysnat till hon säger något eller så säger jag att jag måste på toa. :(

    Tjejen jag gillar bryr jag mig mycket om och jag vill vara med henne men hon säger om jag inte klarar av att prata med henne så kommer det inte bli något.

    Vi båda är 14 år och båda född från andra länder. 

    P.S: En av mina tjejkompisar och hon jag gillar har jag haft dröm om, alltså båda i samma dröm och jag undrar vad det menas med det :D
    Drömen var : att jag satt i skolan och tänkte på tjejen jag gillar och då blev jag ledsen ( något som hänt ) och då sa en tjejkompis '' Ska du ha betyg eller ? '' ( med ett lende ) och då blev jag glad och skratta med henne, sen vakna jag. Någon som vet vad det menas med !? Kanske jag gillar min tjejkompis!? :O Och så hhar jag haft dröma då jag och min tjejkompis är enama då vi har kul å sånt och självklart har vi sms med varandra.  
    Jag har drömnt om båda och olika händelsen har hänt med jag vet inte vad jag ska göra :( Någon som kan hjälpa !!?!?!?

    Snälla behöver all hjälp jag kan få :)

    ( Tjejen jag gillar ska flytta och jag vill gå på bio med henne då vi kan hålla han å sånt, men jag vet inte vilken film och hur jag ska fråga henne hjälp med det också är ni snälla ) 

    Tack för alla svar <3 :) 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-24 00:47
    Snälla bry er inte om stavfel :)

  • Svar på tråden Hur jag snackar med en tjej jag gillar !?
  • SnurriggirrunS

    Börja med att fråga henne om hon vill gå på bio med dig (be dina föräldrar om pengar och säg att du bjuder henne och be om extra pengar så det räcker till lite godis och läsk också) :)
    Be om pengar först och fråga sen, så du verkligen har råd.

    När hon säger ja, så frågar du henne vilken film hon vill se :) Låt henne välja och om hon säger "nej du får bestämma". Då frågar du henne vilken typ av filmer hon tycker om..om hon säger romantik/komedi så väljer du en sådan och ingen action/sci-fi. Se till att hon får välja helt enkelt så att hon får en trevlig stund på bion :)

    Efter bion kanske du kan ta henne på en fika eller till mcdonalds och sen fråga vad hon tyckte om filmen etc :)

    Om du inte har råd med bio, bjud med henne på picnic och ta med det ett sällskapsspel så ni har något att göra för att undvika pinsamma tystnader.

    Saker som du kan fråga henne är vad hon har för hobbys, vad hon tycker om att göra, om hon kanske kan visa något hon gjort, eller om hon kan lära dig något :)
    Du kanske har någon hobby som du kan visa henne?

  • SnurriggirrunS

    Om tjejen undrar varför du är tyst, så får du helt enkelt berätta att du blir lite nervös när du är med henne för att du tycker om henne men att du försöker att bättra dig. Det är alltid lättare att acceptera något, när man vet anledningen :)

  • SnurriggirrunS
    JagBehöverHjälp skrev 2013-06-24 14:56:11 följande:
    Jag har en fråga till, när passar det att kyssa henne ? :) Vilken tillfälle och vad ska jag säga innan och efter ??
    Nu går du fort fram :)

    Först behöver du få kroppskontakt med henne :) Tex pilla lite på hennes armband eller halsband om hon har något och säg att det är fint, gulligt, vackert etc.

    Om ni sitter på bion se till att ni delar en popcorn tex så att ni måste skicka den fram och tillbaka eller att ni på något sätt kommer att stöta till varandra förr eller senare för att båda gräver i skålen...efter en liten stund kan du börja pilla lite på hennes hand och sen fatta den, om hon inte drar sig undan.

    Om du får hålla hennes hand under en lång tid, tex hela bion och sen även när du lämnar bion så kanske det kan vara läge att fråga henne om du får kyssa henne, men gå absolut inte för fort fram...först behöver du börja prata med henne så att hon förstår att du försöker. Kyssandet kommer mycket längre fram i tiden.

    Prata först, håll handen sen och kanske kanske en kyss sen.
  • JagBehöverHjälp

    Tackar, men jag undrar om det finns något annat vi kan göra, om hon inte vill kolla på någon film och vill vara ute, då undrar jag vad man göra tillsammans :)

  • Marie-anne

    är det fint väder kan du ju erbjuda en promenad eller spela golf eller nått annat som ni båda gillar, glass fika bowling =)

  • Marie-anne

    åh det brukar lösa sej=) jag är likadan det tar en stund att jag snackar, även om jag inte är känd att vara tyst, men man hittar alltid något att prata om, tex sport teve film ja allt!

  • jagälskarsaga

    Asså du jag är ingen expert men asså va dig själv fråga liksom vad hon gillar intresserad av och om ni är på promenad stanna framför hon om ni är halvvägs och berätta hur du känner för hon

  • Oliwer16

    Vad ska man göra om jag e kär och hon har känslor för mig men inte är kär i mig och hon är kär i någon annan

  • jag har inget anvnamn

    Ett tips är att gå inte på Bio första gången ni ska träffas privat. Det finns många olika saker till varför!

    Det är väldigt lätt att man träffas några minuter innan bion börjar, man pratar kanske inte så mycket och kanske mest om ytliga ting som det lätt blir om man är lite nervös eller inte vet vad man ska prata om.

    Väl inne på bion blir det heller inte mycket prat eftersom det då är filmen som är fokus och folk runt omkring uppskattar förmodligen inte att folk jämte pratar som om de vore på cirkus.

    Efter bion är slut, visst då kan man prata lite om filmen om hur den var. Men sen blir det lätt att det stannar där och man skiljs åt.

    Jag vill inte förstöra något för dig nu, men om detta är din första träff med en tjej du tycker om så kommer den INTE bli perfekt. Sluta måla upp en hur hela kvällen/dagen kommer se ut när du är med henne. Låt den bli spontan.

    När jag träffar kvinnor första gången ser jag alltid till att man gör någon form av aktivitet, bowling, biljard eller liknande. Det öppnar för många möjligheter, det är lätt att få en spänning mellan varandra.

  • Homayon

    Hej mina vänner,

    Kan ni hjälpa mig , jag känner en tjej men jag kan inte prata med honom, hur jag ska prata med honom?


    Homayon
Svar på tråden Hur jag snackar med en tjej jag gillar !?