Tessou skrev 2014-02-23 11:28:27 följande:
Vi var med och budade på huset vi kikade på, men de andra la 800,000 - som är vårat max, så det sket sig!
Typiskt! Fast det kanske var meningen? Ni kanske hittar ett ännu bättre hus! :D Jag ska berätta en solskenshistoria: Jag hemnetade och letade bostad. Fann ett jättefint BR-radhus med perfekt planlösning och fasaden var bara SÅ fin (röd med vita knutar). Gillade även uteplatserna. Jag kontaktade mäklaren bara nån timma efter att säljarna skrivit kontrakt med köparna - mäklaren hade bara inte hunnit ta bort annonsen från hemnet. Det som grämde mig mest var att jag spanat på radhuset en tid på hemnet, men inte gjort något - bara fantiserat om hur det skulle vara att bo där - och när jag väl ringde så var kontraktet redan skrivet, som sagt. Mäklaren sa då att han hade en liknande bostad till salu i samma område, fast i en annan länga i en annan förening. Jag hade redan sett denna bostad på hemnet och jag gillade den inte alls lika mycket - fasaden var grå med röda knutar, till att börja med... Det fanns även en suterräng samt en liknande i ett gult hus - fast suterrängen kändes murrig på bottenplan och bostaden i den gula längan låg precis vid vägen. Jag bestämde mig iaf för att åka och titta på bostaden i den grå längan, bara för att ha sett planlösningen IRL. Och när jag kom dit så ÄLSKADE jag bostaden! Bilderna på hemnet gav inte alls bostaden rättvisa. Jag åkte och tittade en gång till, sedan skrevs kontraktet och några månader senare flyttade vi in! :D Nu när jag bott i området ett tag, så ser jag bara fler fördelar med radhuset jag köpte, jämfört med det jag så gärna ville ha i början. Uteplatsen på baksidan har ett mycket bättre och mer insynsskyddat läge. Köket är bättre planerat, liksom toaletten på nedervåningen samt badrummet på övervåningen. Det jag suktade efter i början, kom ut på marknaden igen bara några månader efter att vi flyttat in i vårt radhus. Jag hade ju kunnat ta den då, men då jag hade hunnit se alla fördelar med det jag köpte, läget osv, så fanns inte ens tanken på att köpa det röda. Jag är SÅ glad att jag åkte och tittade på det grå, och att jag köpte det. - Ett plus till; fasaden ska målas om nu i vår! :D Det jag vill säga är helt enkelt att det där kanske inte var det optimala huset för er. Det kommer säkert dyka upp nått annat, bättre hus. Kolla hemnet och blocket varje dag - du ska se att drömhuset snart dyker upp! ;) Lycka till!