Kläder skaver, strumpor duger inte,,,,
Jag hade vissa sådana saker för mig (med kläderna) när jag var liten också och för ett år sedan blev jag diagnostiserad med ADHD. Men jag är ju ganska så säker på att även barn utan diagnos går igenom sådana perioder utan att det är något konstigt. Min son har haft lite sådant för sig på sistone och sagt att vissa byxor gör ont. Nu vet ju inte jag om han har någon diagnos eller ej, men jag tror i alla fall oftast att det snarare handlar om att han inte vill ha vissa av sina byxor eftersom han inte tycker att de är bekväma att springa i eller för att han inte tycker att de är så fina och så skyller han på att de gör ont eftersom han vet att jag inte accepterar de andra anledningarna som skäl till att byta byxor. :)
Angående det där med kex och så, så... är du konsekvent? Om det nu är ditt barn det gäller? Barnet kanske tjatar för att du har gett mig dig tidigare?
Min son kan gnälla efter saker flera gånger i affären, men då är det liksom först så att han frågar med normal röst om han kan få något och sedan blir han mer och mer gnällig. Så han vet ju att han redan frågat och att han fått ett nej. Värre tycker jag hade varit ifall han fortsatt att gång på gång fråga på ett sådant sätt att det verkar som att han inte fattat att jag redan sagt nej tio gånger.