Inlägg från: Psychopath |Visa alla inlägg
  • Psychopath

    Liseberg - lilla åkpasset eller vanligt åkpass för 5-åring?

    Vi ska åka till Liseberg i helgen, och barnen är 5 respektive 2 år gamla. Den minsta kommer ju bara åka barnattraktionerna så där kommer hon få det lilla åkpasset, men jag tänkte om det är lönt att köap ett vanligt åkpass till den äldsta? Ingår barnattraktionerna+de vanliga attraktionerna i vanligt åkpass eller? Jag tänkte att han nog förmodligen kommer vilja prova flumeride, jukebox och några andra vilka inte ingår i lilla åkpasset. Det blir ju rätt dyrt med biljetter va?

  • Svar på tråden Liseberg - lilla åkpasset eller vanligt åkpass för 5-åring?
  • Psychopath

    Ja jag har redan läst där, han är 115 cm så han får åka en del av de andra, lisebergsbanan och andra väldigt höga går ju såklart bort ändå, men jag tänkte mer på de lite "lugnare" såsom flumeride, colorado, virvelvinden och jukebox. Det verkar inte finnas några särskilda erbjudanden förutom ifall man övernattar men vi ska bara vara där under dagen. Det jag tänkte på är alltså om alla barnattraktioner även ingår i det stora åkpasset och isåfall om det är mer lönt än biljetter ifall han vill prova de ovannämnda karusellerna.

  • Psychopath

    Tack för alla svar. Vi köpte det vanliga åkpasset men han ville mest åka barnattraktionerna i allafall så det blev bara flumeride 1 gång och den gillade han INTE. Lillasyrran däremot flängde runt som en jag vet inte vad, hon åkte nog alla barnattraktionerna och gillade speciellt rabalder och de andra med fart i, så de verkar vara raka motsatserna till varann. Kul hade vi iallafall! 

Svar på tråden Liseberg - lilla åkpasset eller vanligt åkpass för 5-åring?