• Anonym (Kaffedraken)

    Hur svagt plus är ett plus

    Hej! Jag och min sambo försöker bli gravida, jag har gjort 4 olika tester och alla har visat ett knappt synbart plus, men det finns ändå där! Lät sambon använda ett och där finns inte en tillstymmelse till något! Ska inte ha mens förens på söndag men vi har försökt ett tag och är väldigt ivriga! Tacksam för svar

  • Svar på tråden Hur svagt plus är ett plus
  • Anonym (Kaffedraken)

    På förpackningen står det väl ändå att även ett svagt plus är ett plus?

    Och sen är ju morgonurinen bäst att mäta på. Lycka till och hoppas det blir något!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Klicka på länken så finner ni en bild, det är ju nästintill obefintligt men alla tester visar lika.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Aha ,ser streck men har hört att CB ger spök ibland...när ska du testa igen?Tror mer på plus än spök i detta fallet dock

  • Anonym (Kaffedraken)

    Plus är plus. Skulle det visa svagt/starkare någon annan dag, är det bara en slump. Testa när du ska ha din mens,

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag har fått ett svagare plus på cb och samma dag fått ett gravid 1-2 på digitala. Nya CB verkar inte visa spökstreck alls på samma sätt som de innan. Det där är postiv i mina ögon i alla fall!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Jag hade sista mensens första dag 27 maj, ägglossning någon gång mellan 11-13 juni, troligen 12 juni. Ingen mens har dykt upp än. Varit öm i brösten sedan 1 vecka tillbaka till och från. Testade i morse med CB digital och fick inte gravid....Antar att det beror på att jag kanske inte har fått tillräckligt höga halter av hormonet som mäts. Jag vet ej exakt när BIM skulle vara, då detta är första menscykeln efter uttag av hormonspiral. Men skulle gissa på BIM skulle varit 24-26 juni. Lutealfasen ska jag förstå inte överstiga 16 dagar, och 16 dagar har ju passerat om jag skulle haft ägglossning 13 juni. Tänkte att då kunde jag ta den som beräkning för att åtminstone våga ge mig på ett test...Första försöket för oss, men blev så besviken när det visade inte gravid, trots att jag troligen passerat BIM med några dagar. Kan det vara värt att prova ett gravtest med lägre känslighet? Eller ska jag avvakta och vänta och hoppas på att mensen uteblir och att jag kan testa med nytt CB test om 3-6 dagar....jag vill ju så gärna veta...jag är ju 33 år och den biologiska klockan tickar....

Svar på tråden Hur svagt plus är ett plus