• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 30 Jun 13:34
    7061 visningar
    12 svar
    12
    7061

    Gravid & han tänder inte på mig

    Jag är 23 år, gravid i 5 månaden nu och min kille undviker sex med mig.  Vet inte om det har med graviditeten och göra eller om han bara helt enkelt inte tänder på mig längre. Vi har bara vart ett par i 6 månader, har ett underbart förhållande på alla sätt förutom när det kommer till sexlivet. När vi väl har sex är det jätte bra jag kan inte få nog av honom! 
    Men han tar aldrig initiativ till sex eller är alltid för trött eller orkar inte. Eller andra ursäkter. 
    Fast vi är också rätt olika när det kommer till sex. Han vill ha det mjukt och fint medans jag vill ha det lite mer vilt.
    Där krockar vi lite, men det känns ändå inte som det är där problemet ligger för vi kompromissar ju.

    Jag har ett barn sedan tidigare och tänker att han kanske inte tänder på min kropp så för att jag inte har de fastaste brösten efter graviditet och amning. Men resten av kroppen är jag normalbyggd och jag vet att jag inte är "ful".  Var rätt nöjd med min kropp i sin helhet innan jag blev gravid nu denna gången.
    Har alltid haft mycket killar efter mig och  jag känner mig bara ful och otillräcklig jämt. Jag fixar mig ibland, han verkar inte ens märka det. Jag försöker verkligen anstränga mig. Jag vet att detta inte bara är något jag "fått för mig". Vi har pratat om det och dagen efter det kom han hem med blommor och sa förlåt. Så han vet ju att lite sanning ligger i det att han undviker sex eller inte tar initiativ till det.

    Han säger att han tänder på mig visst men... Idag när vi skulle försöka ville han bara ligga och kramas en stund först innan så vi gjorde det. När vi sedan ska ha sex så tar han bara av mig på underkroppen och låter tjocktröja sitta kvar?  Alltid vill han ha det mörkt och han tittar inte ens på min kropp, klär inte av mig helt. Utan jag får göra det själv annars låter han allt sitta på. Idag sa han att det är mycket på jobbet som stressar honom också. Så det har jag i åtanke nu.

    Visst är jag känslig med alla dessa hormoner men det är såhär det är och det tär på mig. Jag orkar inte känna mig ful och otillräcklig för honom när jag vet att det finns andra som inte hade tyckt så. 
    Jag har aldrig känt mig såhär ful och oattraktiv för någon annan innan. Jag blir jätte ljätte ledsen. 
    Jag vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget, ville väl bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Gravid & han tänder inte på mig
  • Äldre 30 Jun 13:47
    #1

    Varför tar du inte av dig själv? Om du tycker det är trevligare att vara helt naken. =)

    Han låter lite osäker, så han kanske inte riktigt vågar göra vad som helst mot en tjej. Många tjejer vägrar ju ligga med lampan tänd osv. Finns ju killar som är så med =)

    Om han säger att han är stressad så är det ju så det är. Det har ju ingenting med din kropp att göra.

    Sen får du tänka på att om du är i 5:e månaden så syns det ju att du bär ett barn i din kropp, han kanske tycker det är liiite läskigt att hans penis ska vara så nära barnet? Alltså man kommer ju inte åt på något sätt, men jag kan tänka mig att en kille skulle kunna noja sig lite så :) 
    Många killar tänker nog att en gravid kvinna är liksom lite helig, att man måste vara försiktig och sådär.  

    Jag tror precis som du skriver, att dina hormoner gör detta värre än det faktiskt är. Om man är väldigt stressad och har mycket i huvudet så är det jättesvårt att vara "in the moment".

    Försök fråga om han vill prata om sitt arbete, om det finns något han kan göra för att släppa stressen lite. 

    Sen är det ju så med lust, alla vill inte ligga alltid utan ibland får man vänta tills lusten kommer tillbaka.  Men det är drygt när man själv vill och inte den andre. Eller när han vill och man själv inte känner för det, då får man ångest för det istället :P

  • Äldre 30 Jun 19:05
    #2

    Låter väldigt sorgligt tycker jag. Denna tid är ju ofta den då kvinnan vill mest och att då inte få utlopp annat någon gång i mörkret och med kläder på är ju nästan löjligt. Tack och lov slapp jag detta själv. Hör av dig om du vill prata om det.

  • Äldre 14 Jul 09:31
    #3

    trist, jag tycker gravida kvinnor är det vackraste och sexigaste som finns, kan inte sluta beundra deras härliga kroppar....

  • Äldre 14 Jul 09:54
    #4
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-06-30 13:34:36 följande:
    Jag är 23 år, gravid i 5 månaden nu och min kille undviker sex med mig.  Vet inte om det har med graviditeten och göra eller om han bara helt enkelt inte tänder på mig längre. Vi har bara vart ett par i 6 månader, har ett underbart förhållande på alla sätt förutom när det kommer till sexlivet. När vi väl har sex är det jätte bra jag kan inte få nog av honom! 
    Men han tar aldrig initiativ till sex eller är alltid för trött eller orkar inte. Eller andra ursäkter. 
    Fast vi är också rätt olika när det kommer till sex. Han vill ha det mjukt och fint medans jag vill ha det lite mer vilt.
    Där krockar vi lite, men det känns ändå inte som det är där problemet ligger för vi kompromissar ju.

    Jag har ett barn sedan tidigare och tänker att han kanske inte tänder på min kropp så för att jag inte har de fastaste brösten efter graviditet och amning. Men resten av kroppen är jag normalbyggd och jag vet att jag inte är "ful".  Var rätt nöjd med min kropp i sin helhet innan jag blev gravid nu denna gången.
    Har alltid haft mycket killar efter mig och  jag känner mig bara ful och otillräcklig jämt. Jag fixar mig ibland, han verkar inte ens märka det. Jag försöker verkligen anstränga mig. Jag vet att detta inte bara är något jag "fått för mig". Vi har pratat om det och dagen efter det kom han hem med blommor och sa förlåt. Så han vet ju att lite sanning ligger i det att han undviker sex eller inte tar initiativ till det.

    Han säger att han tänder på mig visst men... Idag när vi skulle försöka ville han bara ligga och kramas en stund först innan så vi gjorde det. När vi sedan ska ha sex så tar han bara av mig på underkroppen och låter tjocktröja sitta kvar?  Alltid vill han ha det mörkt och han tittar inte ens på min kropp, klär inte av mig helt. Utan jag får göra det själv annars låter han allt sitta på. Idag sa han att det är mycket på jobbet som stressar honom också. Så det har jag i åtanke nu.

    Visst är jag känslig med alla dessa hormoner men det är såhär det är och det tär på mig. Jag orkar inte känna mig ful och otillräcklig för honom när jag vet att det finns andra som inte hade tyckt så. 
    Jag har aldrig känt mig såhär ful och oattraktiv för någon annan innan. Jag blir jätte ljätte ledsen. 
    Jag vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget, ville väl bara skriva av mig.
    Tråkigt när det blir så här....! Tror att det låser sig lite för din kille när han vet att det är Ert barn i magen. Garanterat inget mot dig och din kropp....! Ge honom tid och fortsätt uppmuntra honom....!

    PM:a om du vill prata mer. 
  • Anonym (ta de lungt =))
    Äldre 17 Jul 10:56
    #5

    Om han säger att det är stressigt på jobbet så det nog så också!, nu under semseterperioden så är det säkert mer och göra också. Sen om det är hans första barn så kanske han tycker att det känns konstigt och ha sex med dig nu när magen syns mer än innan. Kanske även finns en liten rädsla att han ska skada barnet under tiden ni har sex ( fast han inte gör det ) jag är själv gravid i 7 månaden och väntar min 3:e och min sambo är likadan ibland. mest beror det på jobbet att lusten minskar ett tag när det är mycket för han och göra. mera trött då än i vanliga fall.

    Prata med honom om jobbet, så släpper det nog lite för honom ska du se.

    lycka till!!

  • Anonym (Vanli­gt)
    Äldre 31 Jul 20:02
    #6

    Vill bara dela med mig av min erfarenhet när det gäller detta - det är OTROLIGT VANLIGT att killar/män har svårt att tända på gravdia kvinnor. Jag känner flera som har det så. Det har inte med dig att göra, utan med det faktum att du är gravid. Vissa upplever att de "stör" bebisen, andra tycker bara det känns "kinky" att ha sex med en gravid kvinna. Så koppla du av, och njut av din kille på andra sätt än sex, kramas och må bra tillsammans som par, och se fram emot ert barn. När du sedan är redo efter förlossningen är han säkert också det =)
    Jag vet såklart inte om detta stämmer i just ditt fall, men vill ändå bidra med vad jag vet.
    Hoppas det känns bättre nu, oavsett!
    Kram

  • Äldre 31 Jul 21:39
    #7

    Förstår dig vännen...
    Prata med han!
    Jag är i 7e månaden och vi har jätte bra Sex.. Man blir ju oftast som gravid mer kåt" och behöver få närhet är jätte viktigt
    Om min sambo skulle avstå och inte vilja ha sex skulle jag börja gråta..
    :(((
    Så mitt råd
    Prata med han.. Han måste förstå Att du blir ledsen
    Alla kvinnor gravida eller inte borde va allt för mannen och inte ändras

  • Äldre 11 Aug 10:29
    #8

    Jag är en av de killarna som tänder på gravida kvinnor, jag förstår inte hur man inte kan tänka sig sex med er vackra underbara kvinnor :) 


  • Äldre 12 Aug 09:16
    #9
    bizarro skrev 2013-08-11 10:29:42 följande:
    Jag är en av de killarna som tänder på gravida kvinnor, jag förstår inte hur man inte kan tänka sig sex med er vackra underbara kvinnor :) 

    Japp, så är det!!!!
  • Anonym (Buzz)
    Äldre 12 Aug 09:27
    #10
    bizarro skrev 2013-08-11 10:29:42 följande:
    Jag är en av de killarna som tänder på gravida kvinnor, jag förstår inte hur man inte kan tänka sig sex med er vackra underbara kvinnor :) 
    Jag tvärtom. Tände inte alls på mitt ex när hon var på smällen.
  • Anonym (:P)
    Äldre 12 Aug 09:34
    #11

    Så ni hade varit tillsammans 1 månad när du vart gravid?
    Det kanske vart en så stor förändring plus hormoner på det som får han att lära känna graviditeten, inte dig.
    Han kanske bara är rädd om magen :) 

  • Äldre 16 Aug 09:04
    #12

    Hur går det nu då?? får vi några rapporter?

Svar på tråden Gravid & han tänder inte på mig