• Äldre 5 Jul 15:42
    5814 visningar
    10 svar
    10
    5814

    Artistiska & vackra musikvideos

    Hej, posta era tips på vackra musikvideos här är ni snälla! Tycker att man kan hitta många äldre videos som håller måttet, men få nyproducerade?

    Så om NI sitter inne på någon så gimmegimme! :D

     

  • Svar på tråden Artistiska & vackra musikvideos
  • Engång­sposta­ren
    Äldre 6 Jul 16:50
    #1

    Gotye (one hit wonder?) har ju gjort en raffinerad video:





    Den här av Bruno Mars (musiken inte alls min grej men supersnygga effekter):




  • Äldre 8 Jul 10:51
    #2

    Tack för tipsen =)

    Hittade den här godbiten också:
    " target="_blank">

     

  • Äldre 28 Jul 17:46
    #3

    Generellt brukar de flesta japanska videor vara otroligt konstnärligt gjorda, väldigt vackra och storslagna! I alla fall de med lite mörkare viktorianskt tema! Visual kei handlar till stor del om bara det visuella (därav namnet) så det är bra. Finns även visual rock om man gillar sånt. Sen finns typ alla musikgenrer med ett J framför. J-rock, j-pop, j-metal etc. Japanerna är grymma på metal! Dessutom ser de förskräckligt coola ut ;) Koreansk pop brukar ofta också ha coola videor.


    Hail Satan!
  • Äldre 28 Jul 18:06
    #4
    Inpius skrev 2013-07-28 17:46:34 följande:
    Generellt brukar de flesta japanska videor vara otroligt konstnärligt gjorda, väldigt vackra och storslagna! I alla fall de med lite mörkare viktorianskt tema! Visual kei handlar till stor del om bara det visuella (därav namnet) så det är bra. Finns även visual rock om man gillar sånt. Sen finns typ alla musikgenrer med ett J framför. J-rock, j-pop, j-metal etc. Japanerna är grymma på metal! Dessutom ser de förskräckligt coola ut ;) Koreansk pop brukar ofta också ha coola videor.
    <3<3<3<3<3<3 *fangirl mode...-.*

    Oja! Youtuba lite Kalafina, GazettE, Hizaki Grace Project, Vamps, L'arc-en-ciel, Versaille och femtielva andra japanska VK-band....  och när du gjort det, kom tillbaka hit så ska du få femtielva band till som du kan kolla på.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Äldre 28 Jul 18:13
    #5
    Aniiee skrev 2013-07-28 18:06:28 följande:
    <3<3<3<3<3<3 *fangirl mode...-.*

    Oja! Youtuba lite Kalafina, GazettE, Hizaki Grace Project, Vamps, L'arc-en-ciel, Versaille och femtielva andra japanska VK-band....  och när du gjort det, kom tillbaka hit så ska du få femtielva band till som du kan kolla på.
    Haha ;) Jag varken gillar eller lyssnar på sån musik egentligen (utom j-metal.... Metal är alltid bra... och japaner är duktiga....) men har sett många videor och de är grymma! Versailles har otroligt vackra videor, och otroligt vacker stil. Gillar inte musiken men kan tillbringa lååååång tid på Google images, kolla på alla vackra bilder, framför allt Kamijo ;)
    Hail Satan!
  • Äldre 28 Jul 18:22
    #6
    Inpius skrev 2013-07-28 18:13:15 följande:
    Haha ;) Jag varken gillar eller lyssnar på sån musik egentligen (utom j-metal.... Metal är alltid bra... och japaner är duktiga....) men har sett många videor och de är grymma! Versailles har otroligt vackra videor, och otroligt vacker stil. Gillar inte musiken men kan tillbringa lååååång tid på Google images, kolla på alla vackra bilder, framför allt Kamijo ;)
    Nä, det är inte för alla. Versailles har tyvärr gått i graven... Bandet följde väl Jasmine You, tyvärr.  Kamijo är verkligen ögongodis. Nästan lika mycket ögongodis som Gackt. =P Jasmine och Hizaki är också fina, men en del klara inte riktigt sånt..... Hideto (HYDE) är ju också underbart vacker. Och kortare än mig =)
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Äldre 28 Jul 18:28
    #7





    den gillar jag!

     Skål

  • Engång­sposta­ren
    Äldre 1 Aug 14:39
    #8

    Man kommer att tänka på Björks videor också, denna t ex:

    ">

  • Äldre 1 Aug 14:49
    #9

    Den här har inte en massa häftig handling och sånt men stylingen och bakgrunderna är otroligt vackra, dessutom är låten fantastisk! Kan kolla och lyssna på den här om och om och om igen...

    ">

     


    Hail Satan!
  • Äldre 1 Aug 15:08
    #10

    Jag älskar 
    ">

      videon är så vacker.. Jag blir nästan hypnotiserad  U_u  och låten är helt ok den också.

Svar på tråden Artistiska & vackra musikvideos