• Anonym (Ångest)

    Ljugit om sexpartners för nuvarande pojkvän

    I början när jag träffade min nuvarande pojkvän frågade han om antalet sexpartners jag haft innan honom, jag fick lite panik och svarade.. jag ljög dock. Jag "tog bort" 3 st. så det är tre mer än vad han tror. Vi har nu varit tillsammans ett tag mer än ett halvår och jag funderar på det till och från. Är det något jag bör erkänna eller bör jag släppa det? Jag vill ej såra honom, men det är fel att ljuga. För mig spelar det ingen roll hur många han haft innan mig just för att det var innan mig. Men det är annorlunda för honom och att jag ljög om det kommer förstöra allt för oss, det vet jag. Så vad bör jag göra?

  • Svar på tråden Ljugit om sexpartners för nuvarande pojkvän
  • Patrik 479

    Om han är en vuxen och mogen man så borde han kunna ta sanningen, hade jag varit han så hade jag blivit glad av att höra sanningen, just för att då vet jag att du är en ärlig och fin människa som vågar berätta saker för mig och har tillit till mig. 

    Visst är de fel att ljuga från början, men de ända rätta är att du berättar hur de ligger till och kan han inte ta de så är han nog inte så mycket att ha. 

  • Anonym (äh)

    Äsch en sån grej kan du låta vara osagd! Jag hade inte sagt den rätta siffran.

  • Slagathor

    Vad spelar det för roll egentligen? Min sambo sen många år vet inte mitt antal, just pga att jag själv skiter i det så mycket att jag inte lagtdet på minnet.


    Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Anonym (Nä)

    f.d. sexpartners bör inte vara upp till diskussion i vilken som helst relation

  • Anonym (Ångest)
    Slagathor skrev 2013-07-06 16:28:29 följande:
    Vad spelar det för roll egentligen? Min sambo sen många år vet inte mitt antal, just pga att jag själv skiter i det så mycket att jag inte lagtdet på minnet.
    Sådär tänker jag också! Tänker bara på om det kommer fram, hur lurad han kommer känna sig.. Och dum jag kommer känna mig. 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Nä) skrev 2013-07-06 16:30:58 följande:
    f.d. sexpartners bör inte vara upp till diskussion i vilken som helst relation
    Håller fullkomligt med! Jag har även sagt det till min partner, men för honom var det viktigt..
  • Smartie

    Fråga honom varför det är så viktigt att veta. Lider han av ett "hora-madonna"-komplex? Eller är han rädd att känna sig otillräcklig?

    Varför diskuterar man öht antalet tidigare partners i en relation? OK jag kan förstå att man är nyfiken, men hallå...

    Sen kan jag inte förstå varför 3 partners skulle göra vare sig till eller från. Det hade varit annorlunda om du hade dragit av 30. Men oavsett antal, HAR han faktiskt inget med din sexuella historia att göra. Det är NU som gäller. 

  • Anonym (äh)

    Äsch en sån grej kan du låta vara osagd! Jag hade inte sagt den rätta siffran.

  • Rocktrollet

    Mäh. Det beror ju vilken siffra du dragit bort 3 ifrån.
    Om du sa 1 men det egentligen är 4 är det en bigger deal än om det är 23 men du sa 20.

     Fast det känns onödigt att ta upp det såhär i efterhand.

Svar på tråden Ljugit om sexpartners för nuvarande pojkvän