• traveler

    Hur vill du bli behandlad när du är ledsen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur vill du bli behandlad när du är ledsen?
  • Aniiee

    De tre översta, naturligtvis, om jag har någon att vända mig till. Från människor med väl utvecklad känsla av vad som är rätt för stunden. Själv är jag oerhört dålig på att "ropa på hjälp".


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • traveler
    Aniiee skrev 2013-07-08 23:31:15 följande:
    De tre översta, naturligtvis, om jag har någon att vända mig till. Från människor med väl utvecklad känsla av vad som är rätt för stunden. Själv är jag oerhört dålig på att "ropa på hjälp".
    Men första alternativet skiljer sig väl ganska mycket från de två andra. Är det inte lite motsägelsefullt. Eller vill du först vara ifred och sen prata ut samtidigt som någon håller om dig?
  • CeeJay

    Annat: Det beror helt på vad för sorts ledsen jag är..och vem som ev ska "bete sig mot mig) så att säga

    När min mamma gick bort ville jag bli lämnad ifred, av alla utom mina närmaste. Hade en chef som ringde mig flera gånger per dag och det kändes inte ok utan bara stressande och jobbigt. Är det en svår sorg vill jag ha utrymme att själv bestämma när/om jag vill ha kontakt och då är det nästan bara de som är min närmast som känner av sånt.

    Om jag har slagit mig och är ledsen/har ont vill jag gärna ha hjälp och en kram, Och att någon klappar mig på huvudet      

  • Anton Chigurh
    puss skrev 2013-07-09 08:32:06 följande:
    Kan nån kopiera in alternativen? Finns sprit med?

    Jag vill bli lämnad i fred. .


     


    20,00% (3)


    Jag vill att någon lyssnar medan jag pratar ut..


     


    20,00% (3)


    Jag vill att någon håller om mig och ger mig närhet..


     


    40,00% (6)


    Har ingen att vända mig till..


     


    13,33% (2)


    Är aldrig ledsen på det sättet..


     


    0,00% (0)


    Annat…..


       
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2013-07-09 09:38:42 följande:

    Jag vill bli lämnad i fred. .


     


    20,00% (3)


    Jag vill att någon lyssnar medan jag pratar ut..


     


    20,00% (3)


    Jag vill att någon håller om mig och ger mig närhet..


     


    40,00% (6)


    Har ingen att vända mig till..


     


    13,33% (2)


    Är aldrig ledsen på det sättet..


     


    0,00% (0)


    Annat…..


       
    Hmmm.....!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Aniiee
    traveler skrev 2013-07-09 08:30:45 följande:
    Men första alternativet skiljer sig väl ganska mycket från de två andra. Är det inte lite motsägelsefullt. Eller vill du först vara ifred och sen prata ut samtidigt som någon håller om dig?
    Sorg är inte linjärt eller enkelt, tro mig. Jag begravde båda mina föräldrar, min mormor och ytterligare två närstående på mindre än 2 år.

    Sorgearbete består av faser, faser när man vill vara ifred med sin sorg, faser närman vill prata, faser när man inte vill prata men ha någon nära, faser när man vill gråta, faser när man vill skrika, när man tiger fast man vill tala, när man förskuter andra fast man vill ha dem nära. Det är inte linjärt, man gör inte först det ena sen det andra, utan det beror på. På dagsformen, på vad man gör en viss dag, och så vidare.

    Allt det här gör det svårt för de som står utanför, det är svårt att veta vad man ska göra når någon annan sörjer. 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • poirot

    Det beror på av vem och varför jag är ledsen. Visst kan jag vilja ha en kram och visst kan jag vilja "prata ut", men av de allra flesta vill jag bli lämnad ifred.

Svar på tråden Hur vill du bli behandlad när du är ledsen?