Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Hur ska jag göra för att sambon ska förstå?

Att vara mammaledig på sommaren och inte ha tillgång till familjens bil är ett straff.

• Stårschan

Men det här med att åka kollektivt funkar ju olika bra på olika ställen. Om man nu vill åka till en badsjö? Eller till en vän utanför stan? Åtminstone där jag bor är bussarna mer gjorda för att ta folk till och från jobbet i rusningstid, än att ta en dit man vill åka när det är sommar.

• Stårschan
    Gumsegumsan skrev 2013-07-16 12:55:02 följande:

fast ingen av er verkar ju intresserad av att göra någon form av uppoffring? då lär ni liksom inte komma någon vart heller.

Varannan dag är väl en schysst lösning? Alternativt skjutsen, åtminstone en väg, kanske på morgonen så han slipper gå upp så tidigt? 

Väl rutet.
  • Stårschan

Förresten är det många med 1 mil till jobbet som passar på att cykla den biten för att få vardagsmotion, framförallt under sommarhalvåret.

Sen några kontrollfrågor eftersom det här med bussresande kan skilja sig åt ganska mycket beroende på i vilken kommun man bor.

Äger ni bilen tillsammans?

Är det så dyrt att åka buss där ni bor att man egentligen inte sparar några pengar?

Åker man buss gratis om man har åker med barnvagn där ni bor?

• Stårschan
    Gumsegumsan skrev 2013-07-16 14:10:50 följande:
    cykel är ju ett jättebra alternativ!

busspriserna är en bra aspekt, här är det dyrt att åka buss. Ska det bli en vinning i det så får man nästan ha månadskort och åka buss varje dag... 

Det är samma här. Varje gång jag tar bussen kör jag mantrat "Jamen jag är ju åtminstone miljövänlig!", för att rättfärdiga för mig själv att jag väljer det dyrare alternativet.
Svar på tråden Hur ska jag göra för att sambon ska förstå?