Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Kan hon sova här??

Har ni ingen ligginsats till barnvagnen? En sådan funkar alldeles utmärkt.

• Stårschan

Ok. Hur mycket utrymme finns det egentligen att spela på? Finns det ett bord att ställa bädden på, eller hamnar den på golvet? En enmånadsbebis tar ju inte mycket plats, så det gäller att vara fiffig och hitta något att bädda mysigt i. En avlång korg? Låda?

• Stårschan

Jag blir faktiskt rätt nyfiken på hur liten husvagn ni egentligen har, med tanke på att det är problematiskt att få in en sovande bebis. Den låter väldigt gullig!

• Stårschan
    TessTess93 skrev 2013-07-16 11:35:28 följande:
    Själva husvagnen är väll inte så liten men det finns två dubbelsängar och vi är minst 5 vuxna och en bebis.. Och sängarna är inte jätte stora.. Det är precis så att jag och min kille får plats i en säng och då är de tråångt.. Och ända platsen för dotter i sängen skulle vara ovanför mitt huvud men jag är rädd att slå till henne..

Aha! Ni ska alltså vara fler i husvagnen. Då förstår jag bättre att det blir trångt. Men du sa ett ord - ovanför! Går det inte att hissa upp henne under taket? Spänna fast barnvagnsliggdelen så att den blir en takhängd vagga? Gammalt beprövat knep där det varit ont om utrymme.

• Stårschan
    Kojbe skrev 2013-07-17 09:59:11 följande:
    Du måste skoja?
    Tänk om någon går upp på natten utan ni vaknar då och trampar på henne?

Med fem vuxna och en bebis i en husvagn är väl inte sannolikheten att någon kommer att kunna sova särskilt stor...
Svar på tråden Kan hon sova här??