• Annnanym

    Stockholm/Norrort Bebis mars/april 2014

    Jag plussade idag med första bebisen efter tre månaders försök. Skulle gärna komma i kontakt med fler i ungefär samma period, ålder och i Stockholmsområdet, för snack, frågor, pepping, bilder, kanske träffas framöver?! Finns ni där ute?

    Jag är 25 år och boende i Vallentuna.  Hör av er!

    Anna 

  • Svar på tråden Stockholm/Norrort Bebis mars/april 2014
  • ripshipes

    Hej!

    Jag är 27, bor i Solna och har BF 1 April:)

    Jag följs gärna åt och ses!

    Jag skriver på telefonen just nu så det blir lite kortfattat;)

    Ha det så bra!

  • Carrobaad

    Hej! Jag är 24 år och bor i Solna, Väntar mitt andra barn bf 15/2. Min dotter föddes 06. Skulle va kul att lära känna andra, finns ingen i min umgängeskrets som väntar barn. :)

  • ev127
    Annnanym skrev 2013-07-16 17:43:46 följande:
    Jag plussade idag med första bebisen efter tre månaders försök. Skulle gärna komma i kontakt med fler i ungefär samma period, ålder och i Stockholmsområdet, för snack, frågor, pepping, bilder, kanske träffas framöver?! Finns ni där ute? Jag är 25 år och boende i Vallentuna.  Hör av er!Anna 

    Hej Hallå.. jag är iofs beräknad till den 22 december, men jag letar norrorts trådar :) jag bor i Brottby och är 28 år. Får jag vara med här? :)
  • Carrobaad
    Annnanym skrev 2013-08-05 12:13:21 följande:
    Vad roligt! Ber om ursäkt för sent svar, semestern kom i vägen. Vecka åtta idag! Hur mår ni? 

    Jag är i vecka 13 (12+1), har varit väldigt trött och illamående sen v 6, Det börjar avta lite grann nu, skönt! Hur mår ni?
  • Annnanym
    ev127 skrev 2013-08-05 14:17:48 följande:

    Hej Hallå.. jag är iofs beräknad till den 22 december, men jag letar norrorts trådar :) jag bor i Brottby och är 28 år. Får jag vara med här? :)
    Såklart! Hej!

    Jag mår helt okej, illamående på mornarna, ganska trött, ont i brösten, kissar hela tiden, lite allmänt förvirrad, känslosam (framförallt av glada saker; gick förbi Pridefestivalen i helgen och alla glada människor fick ögonen att börja rinna, aldrig hänt förut) Det tydligaste är ändå magen som är enorm, svullen som en ballong och jag har använt mammabyxor sedan vecka 6 (vecka 8 idag), jag är större än en väninna till mig som är gravid i vecka 22... Svårt att hålla hemligt, så nu vet typ alla. Skönt men samtidigt läskigt...
     
    Imorgon ska vi på hälsosamtal på MVC i Danderyd, då blir nog det hela mer verkigt. Skrattande

    Carrobaad, du har barn sedan tidigare. Hur är det med er andra, är det första eller ett syskon?
  • Carrobaad
    Annnanym skrev 2013-08-06 08:51:13 följande:
    Såklart! Hej! Jag mår helt okej, illamående på mornarna, ganska trött, ont i brösten, kissar hela tiden, lite allmänt förvirrad, känslosam (framförallt av glada saker; gick förbi Pridefestivalen i helgen och alla glada människor fick ögonen att börja rinna, aldrig hänt förut) Det tydligaste är ändå magen som är enorm, svullen som en ballong och jag har använt mammabyxor sedan vecka 6 (vecka 8 idag), jag är större än en väninna till mig som är gravid i vecka 22... Svårt att hålla hemligt, så nu vet typ alla. Skönt men samtidigt läskigt...   Imorgon ska vi på hälsosamtal på MVC i Danderyd, då blir nog det hela mer verkigt.  Carrobaad, du har barn sedan tidigare. Hur är det med er andra, är det första eller ett syskon?

    Ingen av er som haft problem med huvudvärk? Jag har haft jätte mycket migrän den senaste veckan och extremt dålig sömn. Vi har inte berättat för så många än, först tänkte vi vänta tills den här första trimetern var över Men jag kunde inte hålla mig , har berättat för några av mina närmsta. Efter semestern tänkte jag berätta för chefen också.(nervöst)! Min första dotter är 7 år gamla och ska börja ettan nu till hösten. Vi fick henne väldigt unga, jag var 16 och killen va 18. Så vi har kämpat en del, men jag ångrar ingenting. Vi berättade för henne att hon skulle få ett syskon runt v 6. Hon blev superglad! Btw vad jobbar ni med? :)
  • Annnanym
    Carrobaad skrev 2013-08-06 09:04:34 följande:

    Ingen av er som haft problem med huvudvärk? Jag har haft jätte mycket migrän den senaste veckan och extremt dålig sömn. Vi har inte berättat för så många än, först tänkte vi vänta tills den här första trimetern var över Men jag kunde inte hålla mig , har berättat för några av mina närmsta. Efter semestern tänkte jag berätta för chefen också.(nervöst)! Min första dotter är 7 år gamla och ska börja ettan nu till hösten. Vi fick henne väldigt unga, jag var 16 och killen va 18. Så vi har kämpat en del, men jag ångrar ingenting. Vi berättade för henne att hon skulle få ett syskon runt v 6. Hon blev superglad! Btw vad jobbar ni med? :)
    Jo, huvudvärken! Den kommer som extrem spränghuvudvärk på en sekund, ofta när jag rest mig upp snabbt. Gått över relativt fort, bara jag lagt mig och vilat en stund. Ska be barnmorskan kolla lite järnvärden och sånt, inbillar mig att det kan spöka lite, men samtidigt är det kanske inte helt ovanligt med sådan huvudvärk. 

    Jag jobbar på gym, som receptionist och spinninginstruktör, kör också en del simskolor och indoor walking, men bara vick nu efter sommaren, inget schemalagt, känns väldigt skönt nu med tanke på graviditeten, att få välja mina tillfällen beroende på dagsform  
  • Sparven11

    Hej! Får man hoppa in här...? Bf 10 april. Andra barnet, första fyller två i höst. Bor i söderort, men vi är ganska lika er i norr tror jag =0)

    Nån skrev om huvudvärk. Känner verkligen igen mig! Konstant hv de senaste dagarna!

  • Carrobaad
    Sparven11 skrev 2013-08-06 20:28:31 följande:
    Hej! Får man hoppa in här...? Bf 10 april. Andra barnet, första fyller två i höst. Bor i söderort, men vi är ganska lika er i norr tror jag =0) Nån skrev om huvudvärk. Känner verkligen igen mig! Konstant hv de senaste dagarna!

    Kul med fler i gruppen! :) Jag började få huvudvärk för nån vecka sen, det är verkligen olidligt! Skickade ut killen idag för att köpa en vetekudde och det hjälpte verkligen! Har du varit på inskrivning än? :)
Svar på tråden Stockholm/Norrort Bebis mars/april 2014