• Äldre 18 Jul 01:00
    29588 visningar
    31 svar
    +2
    31
    29588

    Äldre man och yngre kvinna?

    Jag är tillsammans med en man som är 19 år äldre än mig. Har aldrig tidigare blivit attraherad av så pass äldre män. Max 10 år äldre har det varit förut(och är egentligen fortfarande fast med undantag för min kille).

    Vi träffades på krogen genom gemensamma bekanta. Hans vän skulle egentligen "para ihop" honom med min vän, men istället fann vi varandra.

    Att det blev just han jag föll för har inget med hans ålder att göra. Även om han är 19 år äldre än mig så kan jag 50% av tiden känna mig som den mogna av oss två. Han älskar livet och har verkligen en skön syn på allt. Han är en riktig livsnjutare. Saken är den att jag inte tänker på honom som äldre. I början så var våran åldersskillnad lite utav ett störningsmoment. Hur kunde vi fastna för varandra? Vad ska omgivningen tycka/tänka/säga? Är vi galna?

    Men saken är den att vi har många gemensamma intressen, syn på livet, vi skrattar, pratar, myser och bara trivs så himla bra i varandras sällskap. Jag är kär i en 19 år äldre man, utan att egentligen se åldersskillnaden.

    Enda skillnaden mellan honom och yngre jag har varit med är att han njuter mer av livet. Har en mer avslappnad inställning. Han kastar inte bort någon tid, snarare ser han guldkanterna i allt han gör(nästan allt iaf ).

  • Äldre 18 Jul 13:44
    #8

    Det där får jag också ta och erkänna... Jag har alltid haft fördomar i det tysta mot förhållanden med sån åldersskillnad.. Jag kunde inte för mitt liv tro att jag skulle falla för den 19 år äldre mannen som stod bredvid mig i baren med gemensamma bekanta.


    WhiteBuffalo skrev 2013-07-18 13:35:20 följande:
    Låt dem komma! Vi är redo ;)

    Om någon hade frågat mig för 1,5 år sedan om jag hade kunnat tänka mig vara med en så pass äldre man, så hade jag sagt blankt nej. Det visar att även jag hade mina fördomar.

    Men nu är jag upp över öronen kär och har träffat någon med precis samma moraler och åsikter som mig själv. Sedan råkar han vara 27 år äldre. So be it.  

  • Äldre 18 Jul 14:09
    #10
    +1

    Haha! Härlig reaktioner!

    Min mor och hennes man var lätt att berätta för, just för att hennes mans dotter är tillsammans med en som är 20+ äldre.

    De övriga som vet har inte reagerat på något negativt sätt(än). Fast kan inte folk ta det så är det inte mina bekymmer. Jag tänker inte ge upp kärleken i litt liv bara för att några kanske tycker att det är märkligt/äckligt/konstigt eller vad de nu kan tycka. Vi är lyckliga ihop, det är det enda som spelar någon roll.


    WhiteBuffalo skrev 2013-07-18 13:49:28 följande:
    Jag vet ju vad jag brukade tänka när jag såg en så ung tjej med en äldre man. Det i sin tur gjorde att jag hade inte svårt att "komma" ut med vårt förhållande. Men sen när jag berättade för nära vänner och familj så fick jag bara höra :"äntligen berättar du! Det har jag vetat om länge." Elr, "jaha, och?" xD

  • Äldre 18 Jul 14:21
    #13

    Eller en frånvarande pappa som tjejen försöker hitta en ersättare för. Det är en klassisk fördom.


    Pappa46Sthlm skrev 2013-07-18 14:15:05 följande:
    En vanlig fördom när en äldre man och en yngre kvinna är tillsammans är att "hon bara är ute efter hans ekonomiska trygghet" och att "han bara är ute efter sex med en ung tjej". Det säger en del om den som yttrar sånt, tycker jag. Ett slags beräknande perspektiv.

  • Äldre 18 Jul 16:41
    #17

    Vi kommer inte att skaffa barn. Han har två barn som är unga vuxna och jag har två mindre barn. Det räcker.

    Vi kan umgås med både mina och hans vänner. Men i våra åldrar tycker jag inte att det är så värst stor skillnad faktiskt. Jag är 29 år och han 48 år. Han passar in med mina vänner och jag har inte märkt något annat med de av hans vänner jag har träffat.

    Att vi inte kommer att åldras tillsammans är inget jag tänker på. Det finns ingenting som säger att han inte kommer leva tills han är 80-90 år. Och jag kanske dör innan honom ändå. Ingen som vet. Ingen idé att gå och oroa sig för heller. Bättre att ta vara på tiden som är här och nu.


    Anonym (Frågor) skrev 2013-07-18 15:12:57 följande:
    Det finns ju många åsikter om att äldre föräldrar inte är bra för barn. Eller är det mer ok för en man att inte orka leka med sina barn? Har/tänker ni skaffat barn som unga mödrar för att kompensera för att pappan är äldre?

    Vilka umgås ni med? Många umgängeskretsar är ju hyfsat åldershomogena eftersom svenskar mest verkar umgås med gamla ungdomspolare eller andra barnfamiljer.

    Sörjer ni ibland över att ni inte kommer att få åldras tillsammans? 

Svar på tråden Äldre man och yngre kvinna?