Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Går det att komma billigare undan?

Jag skulle tipsa om att bo på vandrarhem finns ju vandrarhem i Lisebergs regi och även annars det är kanske ett lite billigare alternativ eller hyra rum hos någon privat. 
    Liseberg är en riktigt dyr aktivitet om man är där tyvärr, däremot så skulle jag tipsa om plättlandet vid kaninlandet som säljer 12 plättar med grädde & sylt för 39 kr och om du köper drycken i butik innan så kostar det inte så mycket för en lunch för två eller hur många ni nu är.
    För att göra det billigare så är ett stort tips att ta med dricka in till liseberg så kostar det inte lika mycket. 

• Anonym (hmm)
    Anonym (snål) skrev 2013-07-18 08:34:00 följande:

Vi är tre personer, jag, maken och dottern 11 år. Hela familjen älskar att åka karuseller så stora åkpasset får det bli. Kan säga att vi har nog ett par (tyvärr stora) krav på boendet och det är att vi har egen dusch och toalett + att det inte ska innebära en timma i buss eller på språvagn för att ta sig till och från Liseberg. Jag kollade som sagt på hotels.com och sökte på Göteborgspaket för att se om man kunde kombinera något förmånligt med Liseberg och boende men om inte jag utläser det helgalet så är Gothia ett av de mest förmånliga och billiga utav de hotell som kom upp där (och det var 44 st så det var ju en hög). Matsäck skulle kunna ordnas, men vad gör man med den när man åker karusell? För känner jag oss rätt kommer vi alla sitta 90% av tiden i någon fartfylld sak.
    Jag brukar ha en ryggsäck med mig där dryck och lite matsäck finns. Något brukar ni väl ha för att ha skaljacka, mobil, plånbok och vattenflaska i? 
    Det är ju ni själva som ställer kraven på ert boende även om jag tror att ni skulle kunna hyra en lägenhet privat i närheten för kanske 1000 kr för två nätter och då har ni sparat 2000 kr på boendet.  

När jag och sonen är på Liseberg kostar det oss totalt 39 kr för vårt besök men då har han guldpass och åker det han behöver.. Sen åker vi hem.  
Svar på tråden Går det att komma billigare undan?