• Hannajo

Går det att komma billigare undan?

Har ni kollat att boka Göteborgspaket? Då ingår väl parkering, inträdet till Liseberg och resor med kollektivtrafiken (och andra inträden, om ni vill göra något mer).
    Annars tror jag egentligen att 5000 kr för 3 personer för en sådan semester är rätt rimligt, det går ju inte att jämföra med en semester där man bor i husvagn, lagar egen mat och ligger på stranden större delen av dagen. Att äta ute är dyrt, att bo på hotell dyrt, aktiviteter som kostar pengar är dyrt osv.
    Spartips har ni ju redan fått, men jag förstår dig som att ni helst vill ha det som du beskrivit ovan och då kostar det en slant, men jag tror att ni kommer ha det bra och jag hoppas att dottern får det riktigt roligt och hinner åka så mycket att hon blir nöjd!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Hannajo
    Anonym (snål) skrev 2013-07-19 08:14:49 följande:

Jag vill än en gång tacka er som tagit er tid och kommit med olika tips och råd, det har varit intressant att ta del av dem och få lära mig att det går att spara en del pengar ändå. Men det tipset som jag kommer gå efter är det från er som fick mig att inse att eftersom vi har pengarna så låt semestern kosta och unna oss detta. Jag behövde bara påminnas om det.

Som bonde blir man van att snåla med pengarna då det inte direkt är en högavlönad bransch och det var så olikt oss att sätta sprätt på flera tusen på nöjessaker på ett par dagar. MEN...dottern förtjänar detta (och vi vuxna också). Vi har ingen resa till solen som väntar i vintermörkret, vi har ingen rolig skidsemester i siktet på sportlovet. This is it!

Så JA det är hutlöst med 5000-6000 på ett par dagar, men om jag tänker så här. 5000-6000 är vad vår årliga semester kostar så är det ju egentligen inte mycket pengar ändå. Joakim von Anka i mig får finna sig i detta. ;)

Men alla råd som rasat in här har varit väldigt intressanta att ta del av och jag tror säkert att en och annan läsare har tagit till sig av era råd.

Så stort TACK! Nu bokar jag ett rum på Gothia, betalar och ser glad ut. :D

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
Svar på tråden Går det att komma billigare undan?