Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Går det att komma billigare undan?

Men...helt otroligt vad folk betalar för att gå på Liseberg? Exempel i tråden på tiotusen! Är det värt det??

• Anonym (?)

Alla värderar detta olika, men i min värld står den summan inte i proportion till vad man får. Folk skriver att de lägger femhundra spänn på att spela inne på Liseberg och jag häpnar faktiskt över det. Tiotusen för två dar i gamla sketna Göteborg, nej det är knappast rimligt. Jag har också barn för övrigt.

Stårschan skrev 2013-07-18 15:18:49 följande:
    Nja, tiotusen för en weekend i Göteborg med både Liseberg och Universeum för en familj på fem personer. Det kostar att ha barn...

• Anonym (?)
    Anonym (snål) skrev 2013-07-18 19:27:59 följande:

Ja 10 000 skulle jag nog inte ge, men förstår att det springer dit om man har fler barn. Men alla har olika nöjen, vi i familjen har inget intresse av att flyga till andra sidan klotet och ligga på en (för) varm strand. För MIG är det obegripligt. I min familj älskar vi däremot att åka karuseller och för oss är det vår semester. Tur att inte alla är lika, tänk vad överbefolkat det stället skulle bli när alla drog till samma adress på sin semester. ;)
    Jag menade inte riktigt att låta fullt så sur och oförstående som jag gjorde där, jag fattar att alla är olika. Jag blir bara förvånad över hur många som verkar tycka att två dagar i Göteborg för de pengarna är en helt vanlig grej att göra. Jag fattar inte riktigt hur man får ihop resten av sommaren då, men okej. Själv skulle jag kanske åka till London eller Köpenhamn (och gå på Tivoli där?) i några fler dagar för de pengarna. Men jag fattar att alla värderar olika, jag är bara förvånad. Inser också hur in i helvete mycket pengar Liseberg drar in på barnfamiljer och det får mig nästan att vilja bojkotta dem. När jag var på Grönan tidigare i somras gick hela barnskocken in gratis! 
    Sedan är jag född och uppvuxen i Göteborg och kanske tycker att det känns helt overkligt att någon skulle betala 5-10.000 spänn för två dagar där, men jag förstår att det är något ni kommer att tycka om och då är det ju helt klart värt det för er. 
Svar på tråden Går det att komma billigare undan?