Förstår inte dotterns pojkväns relation till sin mamma?
Samma visa varje gång med en upprörd o ledsen tonårsdotter. Hon har sedan 1,5 år varit tsm med sin pojkvän och med tiden ser man saker. Han är 18 år och hon 16 Han är fullständigt beroende av vad hans mamma tycker om allt och ibland är det outtalat vad hon tycker. Han bor på två ställen vilket gör att på helgerna grälar hon uttalat eller ger honom dåligt samvete för att han o dottern ses, för hon ser honom "bara" varannan vecka 5-6 dgr;) Han har två småsyskon 3 och 5 år som han tar hand om, det är allt från att fostra, till att "natta", borsta tänderna aktivera, torka i rumpan, ha en av dom sovandes i sängen på natten alt.gå upp och söva om. Min dotter vill inte vara där längre för hon känner sig åsidosatt och orkar inte pass barn hela tiden dag o natt. Så därför vill hon mest vara hemma hos oss och då får han dåligt samvete. Vi har varit på semester tillsammans med hans familj och då var han med småbarnen hela tiden. Han o hans mamma bildade en liten familj. Han satt vid middagstider o fixade med dom (så som vi vuxna tar hand om våra barn) han hämta mat dricka förmanade dom att äta, tog om i handen på kvällspromenader, bada o busa med dom. Bytte kissebyxor och gick på toa , han ville att mamma skulle smörja in ryggen på honom ( inte vår dotter)?. När hon påpekade detta blev han sur (som vanligt) han menar att det är så här hans familj ser ut passar det inte så kan hon dra. :o När vi var ute på promenad sa hans mamma så här om barnen ville någonting -Gå till xxxx Då går ändå barnens far bredvid? Normalt anser jag att hon borde ha sagt till barnen -gå till pappa! Nejdå utan gå till XX? Jag tycker allt detta är konstigt och vet inte vad jag ska säga till dottern? Har ingen förklaring till detta. Hon vet att det är hon som måste fatta beslutet kring relationen, men hon frågar mig om han kan ändra sig o bli annorlunda (han har skaffat lägenhet ) och kanske hon hoppas att han ska ändra sig. Enligt honom så är hans mamma så stressad hinner inte med och småbarnen stressar henne och ingen vuxen har tid för dom hon måste lägga sig tidigt för att orka pappan (styvpappa till honom) jobbar natt, han tycker såååå synd om sin mor och ingen passar barnen så dom inte gör sig illa.