• Anonym (Singelpinglan)

    Hur träffar jag en ny man?

    30 år och rätt så nybliven singel. Jag kanske låter desperat nu men jag vill gärna träffa någon snart igen.
    Jag längtar efter barn och att få dela mitt liv tillsammans med någon.
    Jag vill inte vara på krogen helg efter helg och ragga/hångla utan jag vill träffa någon seriöst.

    Men hur? Hur gör man? Internetdejting är jag skeptisk till. Det känns som att 90% av männen där bara vill ha sex. Men jag kanske har fel?

    Jag vill träffa någon som är stabil, rolig, snäll, romantisk, spontan, reflekterande, engagerad och öppensinnad. Men det känns som att alla de männen i min ålder redan är upptagna..

    Var raggar ni?

  • Svar på tråden Hur träffar jag en ny man?
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Singelpinglan) skrev 2013-07-19 18:58:49 följande:
    30 år och rätt så nybliven singel. Jag kanske låter desperat nu men jag vill gärna träffa någon snart igen. Jag längtar efter barn och att få dela mitt liv tillsammans med någon. Jag vill inte vara på krogen helg efter helg och ragga/hångla utan jag vill träffa någon seriöst. Men hur? Hur gör man? Internetdejting är jag skeptisk till. Det känns som att 90% av männen där bara vill ha sex. Men jag kanske har fel? Jag vill träffa någon som är stabil, rolig, snäll, romantisk, spontan, reflekterande, engagerad och öppensinnad. Men det känns som att alla de männen i min ålder redan är upptagna.. Var raggar ni?

    Har tyvärr inget bra tips eftersom jag ställer ungefär samma fråga själv. Är 34 år, har dock ett barn men skulle gärna vilja få fler. Nyligen separerad efter en massa år tillsammans. Har varit på krogen en del, men precis som du säger orkar man inte ränna där och det verkar ändå inte finnas nåt av värde där. Jag har inte seriöst gett mig in i nätdejtingsdjungeln än, bara tjuvkikat lite. Jag tänkte börja någon kurs till hösten, även börja träna på ett nytt gym. Kanske ta tennislektioner, golflektioner. Man måste nog vidga sina vyer lite, skapa ett större kontaktnät, sen löser det sig säkert en dag. Många säger att det kommer den dagen man slutar leta.....men hur gör man det när man så gärna vill ha någon?
  • Solkungen

    Hej!

    Är en 38 årig kille som känner samma sak som du. Jättesvårt att träffa någon på krogen. Internetdejting känns inte heller som min grej. Har också lusten att bilda familj men har så svårt att träffa någon tjej som är singel.Vill så gärna bilda familj och visst finns det tid än men sen jag blev morbror (3 år sedan) så har lusten växt sig starkare. De trevliga tjejerna jag vet är redan upptagna. Blev singel förra november. Känns som att i den stad jag bor i har alla vettiga tjejer redan träffat någon. Men som tröst till dig kan jag säga att vi vettiga singelkillar finns där ute och frågan är bara hur vi ska mötas.     
    Har funderat på att gå någon kurs.

    Hoppas du hittar någon och att ni får det härligt tillsammans. Ge inte upp.    

  • Flensost

    Ingen man vill ha barn mellan 30-40 år, det vore att sopa pensionen under mattan. 

    Tänk om folk bara kunde ge fan i att skaffa barn, så vore det mycket enklare för mig på arbetsplatsen. 

  • Solkungen
    Flensost skrev 2013-07-24 12:39:59 följande:
    Ingen man vill ha barn mellan 30-40 år, det vore att sopa pensionen under mattan. 

    Tänk om folk bara kunde ge fan i att skaffa barn, så vore det mycket enklare för mig på arbetsplatsen. 

    Hur tänker du nu?
  • Anonym (va?)
    Flensost skrev 2013-07-24 12:39:59 följande:
    Ingen man vill ha barn mellan 30-40 år, det vore att sopa pensionen under mattan. 

    Tänk om folk bara kunde ge fan i att skaffa barn, så vore det mycket enklare för mig på arbetsplatsen. 

    Vad menar du? Fler att dejta? Eller att du får mer jobb..
    De flesta får väl barn precis däremellan. Jag vill däremot hitta en med större barn..men de verkar ju inte finnas (37år) 
  • Respekt
    Anonym (Singelpinglan) skrev 2013-07-19 18:58:49 följande:
    Det känns som att 90% av männen där bara vill ha sex. Men jag kanske har fel?

    Och om du har rätt??  10 % vill hitta en partner att dela sitt liv med.

    Satsa på dessa 10% så löser det sig nog 
  • kos

    det finns hur många singlar som helst i den åldern men ställer man upp krav så att dom flesta faller bort så blir det ett fåtal kvar som uppfyller kraven. och dom i sin tur kan välja och vraka så du har nu inte bara konkurrans från dina jämnåriga systrar utan allt från 20 år och upp .så ha rimliga krav så är det inga problem att hitta en partner som kvinna i Sverige lycka till . 

  • Sebastian72

    Det bara händer:). 

    Ta det lugnt och njut av att slippa en man ett tag.

    För övrigt vill männen ha 90% kärlek. 10% sex. Det bara skriker ganska mycket från dom där 10 ibland. Och det är faktiskt sant.

     

  • Sebastian72
    kos skrev 2013-08-21 01:26:24 följande:
    det finns hur många singlar som helst i den åldern men ställer man upp krav så att dom flesta faller bort så blir det ett fåtal kvar som uppfyller kraven. och dom i sin tur kan välja och vraka så du har nu inte bara konkurrans från dina jämnåriga systrar utan allt från 20 år och upp .så ha rimliga krav så är det inga problem att hitta en partner som kvinna i Sverige lycka till . 
    DET.VAR.DET.MEST.BITTRA.JAG.LÄST!

    Tror tvärtom. Det finns massor av blommor därute:). Alla behöver någon. 
  • cloud
    Anonym (Singelpinglan) skrev 2013-07-19 18:58:49 följande:
    30 år och rätt så nybliven singel. Jag kanske låter desperat nu men jag vill gärna träffa någon snart igen. Jag längtar efter barn och att få dela mitt liv tillsammans med någon. Jag vill inte vara på krogen helg efter helg och ragga/hångla utan jag vill träffa någon seriöst. Men hur? Hur gör man? Internetdejting är jag skeptisk till. Det känns som att 90% av männen där bara vill ha sex. Men jag kanske har fel? Jag vill träffa någon som är stabil, rolig, snäll, romantisk, spontan, reflekterande, engagerad och öppensinnad. Men det känns som att alla de männen i min ålder redan är upptagna.. Var raggar ni?
    Var bor du?   Cool Jag 36 årig man i Uppsala, passar in i din beskrivning och i samma situation som du :) 

    För att besvara din fråga, här har jag träffat mina flickvänner/romanser (topp 10, icke inbördes dock)

    1. ICA (hon jobbade i kassan- jag gick fram och gav henne en lapp)
    2. Gymet 
    3. Cafe (lapp denna gång också, hon hade massa vänner med sig, vågade inte bjuda ut henne inför alla)
    4. Genom min mammas arbetsplats
    5. Nätet
    6 Jackkön på krogen (blev uppraggad, raggar aldrig på krogen av ngn anledning)
    7. Friidrottstävling (hon var landslagsstjärna  som jag länge beundrade på avstånd och jag tog chansen när hon och jag båda var skadade och inte kunde springa utan tittade på, Flört)
    8. Grannen (hon var kund i mitt dåvarande företag)
    9. En före detta student som jag undervisade (bjöd ut henne dagen efter hennes tenta då kursen var klar)
    10. Studentförening 

    Det jag vill visa är kanske att det sällan finns ngn säker plats/metod. Jag har försökt men hittar ingen röd tråd i hur och var jag träffat mina tjejer. Dock har det fungerat bäst med dem jag träffat i en kontext jag trivs med. Därav dåliga resultat på krogen men bättre på cafe, universitetet och idrottsplatser.
  • kos
    Sebastian72 skrev 2013-08-21 01:41:14 följande:
    DET.VAR.DET.MEST.BITTRA.JAG.LÄST!

    Tror tvärtom. Det finns massor av blommor därute:). Alla behöver någon. 

    tror nog du behöver läsa en gång till om du tror tvärtom vad jag skrev och med det bekräftar vad som stod i texten
Svar på tråden Hur träffar jag en ny man?