• Äldre 21 Jul 00:05
    6824 visningar
    19 svar
    19
    6824

    Vi som vill plussa augusti 2013!

    Tredje försöket nu. bim 19 augusti :) Häng på!

  • Svar på tråden Vi som vill plussa augusti 2013!
  • Äldre 21 Jul 23:39
    #1
  • kaca
    Äldre 23 Jul 19:56
    #2
    Kom just på att jag har BIM på min sambos födelsedag (17/8) - Weeeiiiiii Drömmer
    Kommer va i Sälen (Cykelvasan) då med hans pappa och farbror, så kommer ingen mens så väntar vi återigen med test tills vi är hemma igen!
  • söderb­öna
    Äldre 23 Jul 20:02
    #3

    Jag hakar på! Andra "ordentliga" försöket (mäta ÄL osv) här. MF i juni. BIM 9/8.  

  • Äldre 28 Jul 15:57
    #4

    Jag är på! BIM 7/8. Första försöket för mig och sambon! :) 

  • Äldre 30 Jul 06:16
    #5

    Hej alla! Så spännande att äntligen få gå med i en sån här tråd :) Första "riktiga" försöket för mig och min man då vi precis gift oss och ville vänta tills dess :) Fortfarande oregelbunden mens efter pplåster men enligt ÄL testerna har jag ÄL idag :) BIM runt 15 augusti alltså :) Vill så gärna ha en liten vårbebis! Håller tummarna för oss alla!

  • Äldre 1 Aug 09:52
    #6

    Hakar på!
    BIM imorgon! :) Eller igår.. ;)  Återstår att se! 

  • söderb­öna
    Äldre 1 Aug 19:18
    #7
    snäckan81 skrev 2013-08-01 09:52:53 följande:
    Hakar på!
    BIM imorgon! :) Eller igår.. ;)  Återstår att se! 
    Välkommen! Men herregud, hur kan du hålla dig ifrån att testa? Jag har redan avverkat två test (BIM-9) trots att jag vet att det är på tok för tidigt! Håller tummarna för dig!
  • Äldre 2 Aug 09:21
    #8
    söderböna skrev 2013-08-01 19:18:35 följande:
    Välkommen! Men herregud, hur kan du hålla dig ifrån att testa? Jag har redan avverkat två test (BIM-9) trots att jag vet att det är på tok för tidigt! Håller tummarna för dig!

    Jag var så säker förra månaden och så blev jag så besviken att jag inte vill ta ut nåt i förskott..
    Och idag kom den ,mensen! Usch jag trodde inte jag byggt upp så mkt förväntan men ändå blir man
    både stressad och ledsen... :/  Vet ju att vi inte alls provat länge (2 ggr) och inte använt ÄL stickor så jag
    vet eg inte varför jag stressar upp mej så... :(     
  • söderb­öna
    Äldre 3 Aug 18:28
    #9
    snäckan81 skrev 2013-08-02 09:21:30 följande:

    Jag var så säker förra månaden och så blev jag så besviken att jag inte vill ta ut nåt i förskott..
    Och idag kom den ,mensen! Usch jag trodde inte jag byggt upp så mkt förväntan men ändå blir man
    både stressad och ledsen... :/  Vet ju att vi inte alls provat länge (2 ggr) och inte använt ÄL stickor så jag
    vet eg inte varför jag stressar upp mej så... :(     
    Äsch, vad trist! Men som sagt det är tidigt ännu. Med det sagt lägger även jag mycket vikt vid varje försök och har skyhöga förhoppningar! Jag gillar att mäta ÄL, delvis för att ha koll på om LH-stegring öht sker inför ev framtida fert.utredning.
  • Nicole­s
    Äldre 3 Aug 18:46
    #10

    Hakar på! BIM 10/8 :)

  • CvN
    Äldre 3 Aug 23:26
    #11

    Här är en till som hakar på i tråden.

  • Äldre 4 Aug 21:34
    #12

    Jag hänger med här!

    Vi försöker få syskon till vår dotter född augusti 2010 (hon blev till på första ägglossningen vi prickade).

    Jag slutade med p-piller i början av juni, missade första ägglossningen innan midsommar men tror att vi prickade nästa i juli. Dock kom mensen och nu tror jag att det är dags för nästa ägglossning framåt fredag. Jag har laddat med ägglossningsstickor för att inte missa den jäkeln. ;) Vi kör även vit månad och mannen har lagt ner feströkandet. Folsyra har jag ätit i drygt tre månader, i övrigt inget hokuspokus, bara täta samlag kring de fertila dagarna, är planen. 

    Om jag har den 25-dagarscykel jag räknar med så blir det BIM den 23 augusti.


    Lillan född 12 augusti 2010
  • Äldre 5 Aug 13:04
    #13
    söderböna skrev 2013-08-03 18:28:59 följande:
    Äsch, vad trist! Men som sagt det är tidigt ännu. Med det sagt lägger även jag mycket vikt vid varje försök och har skyhöga förhoppningar! Jag gillar att mäta ÄL, delvis för att ha koll på om LH-stegring öht sker inför ev framtida fert.utredning.

    Inte så dumt att göra så kanske.. Jag har inte riktigt velat använda stickor mest för att det känns som att det
    blir en sån 'big deal' då men uppenbarligen blir det det ändå för mej ;)
    Vilka stickor använder du? har försökt luska ut vilka som är bäst, de billigare eller de dyrare digitala?  
  • söderb­öna
    Äldre 5 Aug 14:39
    #14
    snäckan81 skrev 2013-08-05 13:04:31 följande:

    Inte så dumt att göra så kanske.. Jag har inte riktigt velat använda stickor mest för att det känns som att det
    blir en sån 'big deal' då men uppenbarligen blir det det ändå för mej ;)
    Vilka stickor använder du? har försökt luska ut vilka som är bäst, de billigare eller de dyrare digitala?  
    Jag satsar på dyra digitala (CB:s med glad gubbe). Körde en bunt billiga också när jag testade under längre tid efter MF då jag inte visste alls när kroppen skulle komma igång. Nu när det är tillbaka till vanlig cykel testar jag bara med CB eftersom jag vet ungefär vilken dag som gäller. Blir det då stickor kvar kan man spara till nästa månad. För mig är det klart värt kostnaden.
  • Äldre 5 Aug 16:24
    #15
    söderböna skrev 2013-08-05 14:39:57 följande:
    Jag satsar på dyra digitala (CB:s med glad gubbe). Körde en bunt billiga också när jag testade under längre tid efter MF då jag inte visste alls när kroppen skulle komma igång. Nu när det är tillbaka till vanlig cykel testar jag bara med CB eftersom jag vet ungefär vilken dag som gäller. Blir det då stickor kvar kan man spara till nästa månad. För mig är det klart värt kostnaden.

    Ja ok det är kanske är det man ska satsa på, vet ju också ganska så precis när jag bör ha ÄL. Brukar du känna av när du har ÄL? Har aldrig gjort det tidigare men förra månaden tyckte jag mig göra det, men frågan är då utan stickor om det är samma dagen som ägget verkligen släpper eller om det dröjer ytterligare några dagar..
  • söderb­öna
    Äldre 5 Aug 19:17
    #16
    snäckan81 skrev 2013-08-05 16:24:30 följande:

    Ja ok det är kanske är det man ska satsa på, vet ju också ganska så precis när jag bör ha ÄL. Brukar du känna av när du har ÄL? Har aldrig gjort det tidigare men förra månaden tyckte jag mig göra det, men frågan är då utan stickor om det är samma dagen som ägget verkligen släpper eller om det dröjer ytterligare några dagar..
    Jag har känt av molvärk innan ÄL men inte själva ÄL. Däremot följer kroppens andra signaler som HBF ÄL tydligt så det tycker jag har bekräftat att ÄL skett ca 48 tim efter positivt på CB-test (iaf förra månaden, har ju inte hållit på med det här så länge).

    Tyvärr har jag fått spottings idag (BIM-4) och mensvärk så jag får väl buga och tacka för mig i den här gruppen och återkomma på nytt i september... 
  • Äldre 6 Aug 11:09
    #17
    söderböna skrev 2013-08-05 19:17:08 följande:
    Jag har känt av molvärk innan ÄL men inte själva ÄL. Däremot följer kroppens andra signaler som HBF ÄL tydligt så det tycker jag har bekräftat att ÄL skett ca 48 tim efter positivt på CB-test (iaf förra månaden, har ju inte hållit på med det här så länge).

    Tyvärr har jag fått spottings idag (BIM-4) och mensvärk så jag får väl buga och tacka för mig i den här gruppen och återkomma på nytt i september... 

    Nej vad trist..! Men än är det inte kört! Jag håller tummarna för dej ändå! :) Om inte annars så satsar vi på nästa månad bara! :)
  • söderb­öna
    Äldre 6 Aug 11:50
    #18
    snäckan81 skrev 2013-08-06 11:09:53 följande:

    Nej vad trist..! Men än är det inte kört! Jag håller tummarna för dej ändå! :) Om inte annars så satsar vi på nästa månad bara! :)
    Jo, nu är det kört. Mensen har anlänt. Vi får fokusera på en majbebis istället!
  • söderb­öna
    Äldre 5 Sep 20:09
    #19
    söderböna skrev 2013-08-06 11:50:05 följande:
    Jo, nu är det kört. Mensen har anlänt. Vi får fokusera på en majbebis istället!
    Och en majbebis blir det (om allt går vägen)! Hur går det för er andra?

Svar på tråden Vi som vill plussa augusti 2013!