• Evighe­tsmask­in
    Äldre 22 Jul 20:20
    3015 visningar
    13 svar
    13
    3015

    Ficklampsbatterier bränner slut snabbt

    Har fått en dyr stark svart liten ficklampa med 3 AAA-batterier som tog slut snabbt på fuktiga Gotland, satte i nya och det lyste men tog slut snabbt då batterierna blev heta och verkar vara kortslutning som kan ha med fukten att göra?

    Har nu lagt den på torkning hemma och väntar på nya billiga batterier.

  • Svar på tråden Ficklampsbatterier bränner slut snabbt
  • Äldre 24 Jul 17:15
    #1

    Billiga batterier och en stark lampa låter ju inte som en bra kombination eller hur...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 24 Jul 17:17
    #2

    Näää billiga batteri är verkligen inte att rekomendera satsa istället på bra uppladdingsbara 

  • Evighe­tsmask­in
    Äldre 24 Jul 19:26
    #3

    Vadå måste dom vara dyra för att den ska fungera, den suger så?

    Har uppladdningsbara men vill inte sabba dom också.

    Satte i nya nu, lyste inte ens men dom blev heta så man knappt kan ta i dom.
    Det var 8 för 40:-, annars finns 16 för 39:90 och dyrare.

  • Äldre 24 Jul 20:00
    #4

    Har erfarit att de billiga  inte orkar med 

  • Äldre 24 Jul 20:08
    #5

    Köp batterier av kavlitet istället. Kostar de mindre än 30 kr paret (engångs) eller 50 kr paret (laddbara) så är det skräp och inte värt pengarna.....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Evighe­tsmask­in
    Äldre 24 Jul 21:17
    #6

    De gamla hette Connect och höll nästan 2 år.
    Gamla ficklampor tar alltså skräp och nya ska ha dyra batterier, jag tar nog laddbara eller kör gamla långa ficklampan som tar vad som helst.

  • Äldre 31 Jul 22:07
    #7

    Flera tester som gjorts av bland annat Råd och Rön visar att billiga batterier är nästan lika bra som dyra. De billiga - från Ikea, Kjell & company, Clas Ohlson - ger ungefär 10 % mindre energi, men kostar å andra sidan bara si så där en femtedel av vad de dyraste batterierna kostar.

    Om batterierna snabbt blir varma så är det nog något fel någonstans. i ficklampan. 

  • Äldre 31 Jul 22:11
    #8
    Fontana skrev 2013-07-31 22:07:26 följande:
    Flera tester som gjorts av bland annat Råd och Rön visar att billiga batterier är nästan lika bra som dyra. De billiga - från Ikea, Kjell & company, Clas Ohlson - ger ungefär 10 % mindre energi, men kostar å andra sidan bara si så där en femtedel av vad de dyraste batterierna kostar.

    Om batterierna snabbt blir varma så är det nog något fel någonstans. i ficklampan. 
    Den upplevelsen har inte jag av billigare batterier ,,, många gånger när jag har köpt billigare batterier inte orkat med den uppgift de har.
  • Äldre 31 Jul 22:33
    #9
    Fontana skrev 2013-07-31 22:07:26 följande:
    Flera tester som gjorts av bland annat Råd och Rön visar att billiga batterier är nästan lika bra som dyra. De billiga - från Ikea, Kjell & company, Clas Ohlson - ger ungefär 10 % mindre energi, men kostar å andra sidan bara si så där en femtedel av vad de dyraste batterierna kostar.

    Om batterierna snabbt blir varma så är det nog något fel någonstans. i ficklampan. 
    Råd och rön i all ära, men jag kan väl säga som så att när jag spelar Xbox360 så bränner jag Ikeas gula på ungefär 6 timmar, Ikeas laddbara (gröna) på ca 10 timmar, dyrare engångs på ca 16 timmar och dyrare laddbara på ca 20 timmar, i ren speltid, alltså.

    Men du har nog rätt i att det inte (bara) är batterierna det är fel på i TS.... 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Evighe­tsmask­in
    Äldre 31 Jul 22:46
    #10

    Jag har läst på nu att dessa nya lampor behöver bättre batterier för att fungera så jag satt upp nya accar på önkelistan.

  • Äldre 31 Jul 22:52
    #11

    Köp litium-batterier. De är dyra, men de väger mycket mindre och håller MYCKET längre.

  • Äldre 29 Sep 20:36
    #12

    Jag har också jämfört billiga batterier med dyra. Ibland verkar det som det inte spelar ngn roll. Försökt hitta ngn bra sida på nätet för att hitta bra batterier till skapliga priser. Varit med om flera ggr att jag beställt och sedan fått betala tull - och då blir de ju ännu dyrare än här i Sverige. Nu har jag hittat en sida - www.batterioutlet.se som inte debiterar tull. Deras Shoshine uppladdningsbara har fungerat för oss när vi i somras campade. 

  • Evighe­tsmask­in
    Äldre 29 Sep 23:14
    #13

    De är kortslutning i batterihållaren som verkar vara svår att köpa ny.

Svar på tråden Ficklampsbatterier bränner slut snabbt