ljpgo skrev 2013-08-06 11:52:58 följande:
Det är förvånansvärt svårt att prata med sin egen fru/man om sex verkar det som. Ta inte detta på fel sätt nu - jag vet själv hur svårt det är. Nästintill allt annat är relativt enkelt och lätt att samtala om. Men inte sex... VARFÖR är vi så funtade?! Det är ju världens mest naturliga sak. Så enkelt - därför så svårt...
Jag och lilla frun är på varsin kant av sexbehovs-linjalen mellanåt. Första gången vi upplevde problem var strax e att dottern föddes - när hon var runt 1 år. Frun hade ingen lust. Sov dåligt pga att dottern vaknade i tid och otid och var lättirriterad. Pga mitt snarkande så sov jag i gästrummet ibland. Sen till slut så sov jag där varje natt. Jag "skötte mig själv" så att säga när lusten blev för stor. Men till sist blev det konstigt också. Smussla med runkade kändes fel. Jag låg sömnlös i gästrummet och funderade hur detta skulle kunna lösas när frun plötsligt kom in efter att ha gett dottern nattamaten(jo se den lilla hade en period där ammnig var poppis i 1-tiden på natten). Hon kom in och la sig hos mig och grät. Allt strömmade ur henne. Hon ville ha sex men orkade inte. Hon var livrädd att jag skulle hitta någon annan att ha sex med eftersom jag "aldrig" fick nåt av henne. Hon ville så gärna bara ligga bredvid mig men var rädd att jag skulle bli besviken om det inte ledde till sex. Hon kände sig värdelös, osexig och fet. Osv osv osv...
Jag å min sida var livrädd att lägga mig bredvid henne ifall jag skulle bli kåt och hon skulle känna stress. Jag ville att hon skulle få sömn så att hon blev pigg. Jag ville säga åt henne att hennes bröst var så fina men ville inte att hon skulle tolka detta som "nu vill jag ha sex". Smekningarna över rumpan, som jag aaaaaaaaaalltid gjort förr när jag passerat henne i hallen/köket, uteblev helt från min sida - av samma orsak som ovan. Jag gjorde allt för att avsexualisera mig och henne trots att jag tyckte att hon var det sexigaste som gick i ett par skor och jag själv var kåt som en djur.
Detta höll vi inom oss. Båda två. Vågade inte prata om det. Men vad vi dock pratade om under denna period var alla andra vardagsproblem - utom det som tärde som allra mest på oss.
Vi pratade om allt vi kände denna natt fram till klockan var halv 6. Sen detta samtal har vi betydligt lättare att förstå varandra. Vi har rejäla peakar när vi utforskar varandra rejält och sexet är underbart i flera månader i sträck. Sen finns perioder då det går neråt - men vi respekterar varandras behov för stunden. Jag har generellt lust mer ofta än vad hon har - och istället för att smussla med onanerandet så bjuder jag in henne. Mycket mysigare än att stå i duschen och "skaka task"

Och TROTS att jag har ibland får världens stånd när jag ligger tätt intill en annan kväll så försöker jag inte att få igång henne med smekningar utan låter kvällen bjuda på närhet och ömhet istället för sex. Ett nyp i rumpan eller en smekning över min bula i byxorna sker mer ofta nu och båda två är medvetna om att denna gest INTE betyder "ska vi knulla nu?" utan mer "Gud va du är sexig".
Så enkelt. Egentligen. Förmodligen därför det är så svårt...
Vi har våra samtal titt som tätt - även när vi är på en topp sexmässigt sett. Men då pratar vi mer om fantasier och känslor.
Så - vad ville jag få sagt? Jo - PRATA med varandra! Och det verkar ju som ni är på väg att ta det steget nu.
Stort lycka till!
Från djupet av mitt hjärta, grattis!