• Anonym (hopplös)

    hon kommer att dö

    Mon dotter kämpar för sitt liv natten till 22 de trodde alla hon skulle dö. Hon ligger nu i resperator . Chansen för henne är mycket liten. Hon ligger där pga ett status epilepticus. Anfallet flick hon 18 de .Hon blev helt medvetslös. Hon har haft anfallet sedan dess. Det går inte över. Allt möjligt här gjorts för att stoppa detta. Hur går man vidare efter att förlorat sitt barn?. Jag känner att jag kommer dö på kuppen. :'(

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-03 21:08
    Hon kom in med blodförgiftning, lunginlamation och lågt blodtryck och status. Hon fick läkemedel på läkemedel utan att de hjälpte. De kylde ner henne till 33 c . Nu har hon narkos gas. Medans de sätter in ketogen kost. .
    N är på biva i lund sedan 20/7.
    Sånt vi vet ej att hon kommer dö till 100 % men risken är stor. Jag hade panik och var extremt ledsen när jagfick höra att statusen kom igen när de släpper på gasen. .

  • Svar på tråden hon kommer att dö
  • trollet83

    Fy så hemskt skickar också massor av kramar kan tyvärr inte ge något råd men måste kännas fruktansvärt;-( Hur gammal är flickan om du orkarsvara?

  • trollet83
    Anonym (hopplös) skrev 2013-08-02 13:44:51 följande:
    Hon är 6 år :'( ..

    Fy lika gammal som vår stora som fyller 6 i november då usch kan bara föreställa mig vad ni går igenom!finns det verkligen inget mer de kan göra?Kram
  • Anonym (inte riktigt samma)

    Min dotter låg i koma för åtta år sedan.

    Läkarna kunde inte säga om hon skulle överleva eller inte men jag minns tankarna som snurrade.

    En av dem var: vilket är värst? Att hon blir liggandes som en grönsak eller blir borta helt?

    Ena dagen var man otröstlig, andra dagen såg man hopp, nästa önskade man att allt skulle gå fort och utan lidande om hon nu inte skulle få stanna i livet.

    Detta är inte riktigt det samma som du genomgår, men ville dela lite av mina tankar Jag hade då.

  • Anonym (änglamamma)

    Stora varma kramar! När man förlorar ett barn stannar världen. Tiden står stilla. Utanför er lilla bubbla kommer världen att gå vidare ändå, men det kommer att kännas overkligt. Första tiden koncentrerar man sig på att andas. Om det finns syskon så gör man sitt bästa för att deras liv ska fortsätta. Själv förlorade jag min förstfödda, strax efter födseln, så jag har inte erfarenhet av att ta hand om syskon. Med syskon har man en anledning att leva vidare, utan syskon behöver man inte dölja sin sorg utan kan reagera som man vill, så det finns som alltid olika nyanser, både svart och vitt och allt grått däremellan. Ta emot hjälp om hjälp erbjuds.

    Så småningom börjar tiden att gå igen, men den känns konstig väldigt lång tid efteråt - på samma gång som det har gått en evighet sedan det otänkbara hände, så hände det precis nyss. Man minns inte så mycket. Små detaljer kan få väldigt stora proportioner. Helt plötsligt kan en promenad få naturen att kännas helt magisk. Första tiden, när man kan andas igen, får man försöka ta fasta på det viktigaste, att äta och sova. Planera begravningen.

    Du kommer att få höra att du är stark. Att andra inte förstår hur du klarar av att leva vidare, för de skulle själva dö om de förlorade sina barn. Lyssna inte på det. Du är inte stark! Du väljer inte att leva vidare. Du lever vidare för att du inte har något val! Livet går vidare, obönhörligt, och det finns inget du eller någon annan kan göra åt det.

    Så småningom, så sakta att man knappt lägger märke till det, återvänder livet. Men det tar tid. Det går att komma vidare. Saknaden finns där ständigt, hjärtat blir aldrig helt igen. Men man lär sig leva med det, lär sig hur man ska röra sig genom livet utan att såret rivs upp på nytt och börjar blöda varje morgon. Det underlättar om man får stöd av sina nära, och även hjälp från sjukvården att bearbeta det som hänt. Ibland går det att hitta stödgrupper med andra som varit med om samma sak. Det går inte att hitta någon mening med det som hände, men till sist kan man hitta acceptans. Och livet kan bli bra igen. Inte lika bra som det hade varit om man fått behålla sitt barn, men bra ändå. På flera sätt är livet på något konstigt sätt bättre, eftersom man omvärderar ALLT.

    Jag hoppas och ber för att din dotter klarar sig, och att ni slipper gå igenom den här processen. Men om det värsta skulle ske: När det händer är det omöjligt att hantera. Allt upphör. Men så småningom, så återvänder livet.

Svar på tråden hon kommer att dö