• Anonym (Orolig)

    Sydd för mycket efter förlossning, någon som känner igen sig??

    Hej, jag fick en dotter för 4 veckor sedan och det var en jobbig förlossning som slutade med att dom fick ta ut henne snabbt med sugklocka.
    Vilket resulterade i att jag sprack i underlivet, dom sa att det inte var mycket men jag tyckte dem sydde rätt länge på mig.
    Jag har inte vågat titta därnere förrens nu och såg att där inte syns några yttre stygn men det syns att det är i mellangården dem sytt.
    Det värsta e att det ser VÄLDIGT trångt ut för att utföra samlag sen, ser ut som att det är sytt lite för långt in mot ingången och att kisshålet är väldigt nära där. 

    Är jättenojig nu!! Någon annan som blivit sydd i mellangården som också tyckte det verkade vara mindre "ingångg" sen?? Och hur funkade det sen när ni skulle ha samlag igen?

         

  • Svar på tråden Sydd för mycket efter förlossning, någon som känner igen sig??
  • Sandylol

    Jag blev inte sydd mycket och såg likadan ut efter fl, men när jag hade sex första gångerna kändes det FÖR trångt, kan känna så än idag och då är min son 14 mån nu :/

  • Anonym (Orolig)
    Sandylol skrev 2013-08-03 19:16:04 följande:
    Jag blev inte sydd mycket och såg likadan ut efter fl, men när jag hade sex första gångerna kändes det FÖR trångt, kan känna så än idag och då är min son 14 mån nu :/

    Fan va jobbigt, och ändå tyckte du att du såg likadan ut =/ jag ser tydlig skillnad på hur det såg ut innan fl och nu, ser verkligen inte fram emot att ha sex igen nu, e så jäkla rädd att jag ska få bekräftat att det inte funkar att ha sex längre. =(
  • The past is now

    Men vänta till efterkontrollen och svullnaden osv har lagt sig ordentligt. Det kan ta tid att läka...4 veckor är ingenting.

  • Anonym (Orolig)
    The past is now skrev 2013-08-04 18:16:58 följande:
    Men vänta till efterkontrollen och svullnaden osv har lagt sig ordentligt. Det kan ta tid att läka...4 veckor är ingenting.

    Tack, hoppas du har rätt och att det blir bättre..
  • The past is now
    Anonym (Orolig) skrev 2013-08-04 18:24:52 följande:

    Tack, hoppas du har rätt och att det blir bättre..

    Det blir det! Jag lovar...har fött 4 barn och jag var svullen bra länge efteråt..
  • Anonym (Orolig)
    The past is now skrev 2013-08-04 18:27:51 följande:

    Det blir det! Jag lovar...har fött 4 barn och jag var svullen bra länge efteråt..

    Det e mest att det ser inte direkt svullet ut, blev du också sydd i mellangården efter fl?
  • The past is now

    Jag har blivit sydd inne i vaginan och precis i slidmynningen. Dock inte den sista, det var bara en liten bristning och det läcker av sig själv.

  • lindis86

    hej nu när jag fick mitt andra barn  så blev jag sydd ganska mycket oxå pga sugklocka. första gången vi testade så kändes det trångt och förlitet men nu funkar det kanon. min son är nu 5 månader men testa sedan försiktigt och ha glidmedel tillhands.jag blev sydd i mellangården med och tyckte det såg skitkonstigt ut men vänta tills det har läkt ihop och svullnaden gått ner.

  • Willa

    Första gången jag hade sex efter förlossningen kändes ungefär som att bli av med oskulden pånytt. Men efter några gånger så kändes det som vanligt igen :)

  • Anonym (Orolig)
    lindis86 skrev 2013-08-09 13:41:50 följande:
    hej nu när jag fick mitt andra barn  så blev jag sydd ganska mycket oxå pga sugklocka. första gången vi testade så kändes det trångt och förlitet men nu funkar det kanon. min son är nu 5 månader men testa sedan försiktigt och ha glidmedel tillhands.jag blev sydd i mellangården med och tyckte det såg skitkonstigt ut men vänta tills det har läkt ihop och svullnaden gått ner.

    Hej, tack för ditt svar =)
    Kan verkligen tänka mig att det kommer kännas för trångt!! :S Hur länge väntade ni innan ni hade sex efter fl?  
    Skönt att höra att det funkar kanon nu, hoppas på samma här! 
  • Anonym (Orolig)
    Willa skrev 2013-08-09 13:47:04 följande:
    Första gången jag hade sex efter förlossningen kändes ungefär som att bli av med oskulden pånytt. Men efter några gånger så kändes det som vanligt igen :)

    Tack för svaret =) Usch ja, jag e mer nervös NU än jag va när man skulle bli av med oskulden, detta känns värre på nåt sätt. Har väl läst för mycket skräckhistorier om kvinnor och deras "förstörda" underliv efter fl.
    Men skönt o höra att det blev som vanligt igen!  
  • lindis86

    om jag minns rätt så testade vi efter 7-8 veckor. det kan kännas lite stramt och sånt så ha lite glidmedel hemma. Sen så spänner man sig lite och sånt då med för att man oroar sig för att det ska göra ont. Om du känner för det så testa med en dildo/vibrator lite först så lär du känna din nya mutta:)

  • rex92

    med första barnet blev jag sydd inne i fast det inte hade behövts.. både enligt mig den som förlöste och min barnmorska men inte enligt den som tog över efter förlösaren, hon sydde i hop för mycket och första gången vi hade sex 3månader efter så sprack allt upp på nytt så de fick likförbannat läka i hop av sig själv igen...  det gjorde jätte ont och jag var trång gente mot innan jag vete fasiken vad hon gjorde där nere igentligen men sen dröjde det ytterligare nån/några månader innan vi våga testa igen och då gjorde det fortfarande väldigt ont men jag vande mig sucessivt och efter ca 1 år kändes det okej att ha sex igen.

    mitt andra barn var tvärt om sprack inget och allt gick bra det han inte ens gå en vecka efter förlossningen så hade vi sex igen och det kändes bra fast det gör lite ont längst in men bm tror att det beror på livmodern..

    hoppas det går bra för dig, hade jag varit du hade jag väntat tills efterkontrollen är gjord och frågat bm vad hon tycker, samt ta det försiktigt se till att du är avslappnad och upphetsad så ska du se att det löser sig,

  • Anonym (Trångt)

    Jag å min tjej hade jätte jobbigt efter förlossningen med sex då det var jätte trångt . Att till lägga är att ja är dok väldigt stor där nere sägs det . Avgör sj typ 28 cm lång å 30 grov Hon var sydd .

    Jag fick bara in ollonet å inget mer på flera veckor ;( men det blev bättre med tiden .men kan inte använda hela i henne alls !!!

Svar på tråden Sydd för mycket efter förlossning, någon som känner igen sig??