Inlägg från: Flikkan86 |Visa alla inlägg
  • Flikkan86

Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!

Hej på er

Idag fick jag och antagligen ni med mail och info om förskollärarprogrammet.
    Tyvärr såg jag att vi har saker även den 29 och 30/8. Eftersom jag inte sett något om det på schemat trodde jag det bara var introduktion den 28e.

Har ni någon aning om det kan vara viktigt, har en bokad weekend så kommer antagligen inte.

Mailade  till progamanasvarig och fick till svar att jag får ta igen info vid senare tillfälle ang fredagen men fick inget svar om torsdagen.

Något som vet? 

• Flikkan86
    smulanjag skrev 2013-08-12 18:36:39 följande:
    Hej! Jag har också kommit in på fsk programmet i Gbg. Dock ska jag om allt går som det ska få mitt andra barn i slutet på november så då tar jag ju uppehåll i 2 terminer. Jag är jättenervös för att börja plugga på högskolan. Är 29 år och har arbetat som undersköterska i 11 år. Men vill göra något annat!
    Åh va skoj med en till som är lite äldre och redan har barn.
    Jag fyller 27 i november och har 2 barn. Minsta fyller 1 i oktober. Har nu varit hemma i snart 3 år. Ska bli skoj med något nytt men precis som du är jag nervös :) 
  • Flikkan86

Hej.
    Ja det blir ju lätt så, jag är egentligen utbildad elektriker men alltid vetat att jag vill skola om mig. Bara inte kunnat bestämma mig till vad.  

Jag är med orolig att det ska bli tungt med mycket plugg och sånt, men allt löser sig. Klarar alla andra det så klarar vi det med.

Tror inte de första dagarna kommer vara så tunga. Mycket info ja men sånt är det alltid vid nya uppstarter.
    Tyvärr kommer jag inte närvara fredagen och torsdagen har jag ännu inte bestämt mig om.

Vart bor du?Långt bort? Kanske vill prata över FB istället? Så vi får se ansikten på varandra och så.
    Isf kan du lägga till mig som vän Susanne Olofsson.

Det får ni andra med gärna göra givetvis om ni vill 

• Flikkan86

Hehe då är vi 2, får hoppas vi kommer i samma grupp så vi kan plugga tillsammans tills du skall vara hemma. Hade varit skoj med någon som är lite i samma sits. Är det någon dag eller så du inte orkar så får du säga till så kan jag hjälpa med info eller så om det skulle behövas.

Ok då blir det svårt och lägga till mig :)

Ni andra, blev det någon grupp på facebook?? 

• Flikkan86

Du får gärna lägga till mig

Susanne Olofsson Lerum

Ja de kan säkert vara viktiga men dumt att infon kom så sent om de dagarna. Resan är redan planerad o svärmor fyller 50. Får se hur många dagar jag missar.

Träffade en idag som inte gått på några föreläsningar eller dagar förutom det som var obligatoriskt. Och hon klarade sig fint.
    Det verkar ju vara mest info om skolan GUL mm...o de kan jag fråga kompisar om som redan pluggar på GU.

• Flikkan86

Ni som undrar över scheman.
    https://se.timeedit.net/web/gu/db1/ped1/ri1Q7.html
    Nedan är en länk till programmet som hanterar schemanen.
    Välj att söka på kurs och sedan den kursen du vill se, tex första blir lök10g.
    Kan inte lova att det är helt rätt men tider/datum verkar iaf stämma.

Jennifer, vet ju hur det är att både vara gravid och ha barn. Dessutom är det alltid skoj att kunna hjälpa till. 

Flizan vad heter du? Facebook?

• Flikkan86

Det är lättare om hon lägger till dig som vän och sedan bjuder in dig,
    Jag hittade heller inte gruppen och det har troligen med instälningarna att göra.

Ang schemat. Ovanför rutan där ni skriver in lök10g kan ni ändra undergrupp till kurs och då får ni upp hela schemat :) 

• Flikkan86

I mon är det äntligen start.
    Någon mer som är nervös?

Är det någon som inte hittar till Hagakyrkan så kan vi mötas upp på centralen om någon är osäker:)

Ses i morogn :) 

Svar på tråden Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!