Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Tvååring som sover för lite?

Barn är olika. Inget av mina barn sov middag i den åldern. Somnade vid 19-tiden och vaknade vid 06. Båda mina är morgonmänniskor. De vaknar tidigt oavsett läggningstid. När de behövt mer sömn har vi fått lägga tidigare på kvällen istället. Yngsta nattades redan vid 18-18.30 när vi först plockade dagsvilan. Jag hade testat att plocka dagsvilan och så natta riktigt tidigt istället - redan vid 18 om det behövs.

När mina var i den åldern hade de också kunnat sova två timmar på dagen, men då hade vi fått nattsudd och lika tidiga morgnar. Utbrott lär du få leva med ett tag med tanke på hennes ålder

• Flickan och kråkan
    Kardemamma skrev 2013-08-09 08:33:55 följande:
    Jag tycker det låter vettigt som du skriver. Vi får nog testa det. Stålsätta oss några dagar för att stå ut medans hon vänjer sig. Jag kan leva med tidiga morgnar så länge hon somnar vid vettig tid och är på bra humör.

Ja, utbrotten har förstås med åldern att göra men de blir ju tusen gånger värre när hon är trött!
    Vi fyllde på mat och gick ut när de började bli trötta på eftermiddagen första tiden och så var det full rulle ett tag till. Vi skippade bilturer efter 16 .
Svar på tråden Tvååring som sover för lite?